Markowy rok 2012: e-commerce

Markowy rok 2012: e-commerce

Które wydarzenia w roku 2012 były najważniejsze dla marek Allegro, Neo24 i Grupy Nokaut? Jakie kanały komunikacji marketingowej w roku 2013 będą wykorzystane do promocji Grupera i Paczkomatów? Polecamy podsumowanie roku w kategorii e-commerce.

Po podsumowaniach roku 2012 dla branży alkoholi wysokoprocentowych i piw; napoi bezalkoholowych, przekąsek, słodyczy, telekomunikacji oraz wydawnictw i radia sprawdzamy, co wydarzyło się w e-commerce. Na poniższe pytania odpowiedzieli przedstawiciele Grupy Allegro, sklepu Neo24.pl, Grupy Nokaut, InPostu oraz Grupera :

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse
  1. Jakie było najważniejsze wydarzenie dla marek z Państwa portfolio w 2012 roku?
  2. Które z kanałów komunikacji marketingowej były dla Państwa marek najważniejsze w 2012 roku?
  3. Czy zmieni się to w jakiś sposób w 2013 roku? Które z trendów marketingowych wydają się Państwu najbardziej obiecujące?
  4. Jakie wydarzenie było najważniejsze pod względem marketingowym w Państwa branży w 2012 roku?

Artur Brzęczkowski, Dyrektor Działu Marketingu Grupy Allegro

1. Przez lata przede wszystkim bawiliśmy naszych Użytkowników i pokazywaliśmy im niespotykane wcześniej idee, które zaciekawiały, angażowały i rozkochiwały Użytkowników w marce Allegro. W kwietniu 2012 roku pierwszy raz opowiedzieliśmy o gwarantowanej przez nas doskonałej jakości ofert. To duża zmiana w komunikacji. Szeroko zasięgowa kampania reklamowa Standardu Allegro uświadomiła Polakom, że Allegro.pl jest miejscem gdzie koszty przesyłki są niskie, oferta zgodna z opisem, czas realizacji zamówienia krótki a ze Sprzedającym można się łatwo skontaktować. Chcieliśmy, żeby wszyscy zauważyli nasze ogromne starania i dbałość o przyjemność zakupów i udało się.

2. Najważniejsze kanały marketingowe dla Allegro to, w kolejności:

  • organic - bo to największe źródło ruchu, przy czym charakteryzuje się bardzo niskim współczynnikiem odrzuceń i wysoką konwersyjnością. Tracąc pozycje w wyszukiwarkach stracilibyśmy tysiące transakcji.
  • AdWords - bardzo niski współczynnik odrzuceń, niski koszt za klik i wysoka konwersyjność. Kolejne niezastąpione źródło w kampaniach produktowych.
  • multiprogram (program partnerski) - to bardzo obiecujące źródło do pozyskiwania nowych użytkowników i zwiększania transakcyjności. To również bardzo elastyczne narzędzie marketingowe.
  • social media – charakteryzuje się bardzo niskim współczynnikiem odrzuceń i niskim kosztem sprowadzenia ruchu (pomimo zmian na FB) oraz coraz większą możliwością prowadzenia kampanii produktowych. Na korzyść tego źródła wpływa także dynamiczny rozwój oferty reklamowej FB.
  • Tradycyjne działania reklamowe nadal mają duży zasięg i pośrednio wpływają na pozostałe kanały marketingowe.

3. Od kilku lat budujemy portfolio efektywnych narzędzi reklamowych, często eksperymentujemy gdyż tylko nauka na własnych doświadczeniach może przynieść efekty. Obecnie rozwijać będziemy wspomniane już kanały, skupimy sie także w większym niż dotychczas stopniu na wykorzystaniu mailingów, retargetingu i reklamie w urządzeniach mobilnych.

4. 2012 to rok dużego ożywienia w Internecie wśród firm postrzeganych dotychczas jako spółki typowo retailowe. Zmieniło się podejście tychże firm do działań sprzedażowych w sieci szczególnie w komunikacji oraz wykorzystaniu narzędzi służących promocji ich produktów. Do tej pory ich działania e-commercowe były ograniczone do mało funkcjonalnych stron, zawieszone między tradycyjną sprzedażą a tą prowadzoną w Internecie. 2012 rok to zmienił lub zmienił myślenie osób odpowiedzialnych za działalność tych firm w Polsce. Od zawsze mówiło się o potencjale tkwiącym w Internecie ale wykorzystywały go jedynie firmy wywodzące się z tego środowiska. Teraz za postrzeganiem w parze poszły działania, retail się zmienia, a tym samym zmienia się e-commerce.

Komunikacja, silna ekspozycja w mediach zarówno tradycyjnych jak i w Internecie, wykorzystanie social mediow sprawiło, iż retail mocno zmienił własne postrzeganie w sieci. Część graczy, jak Zara czy Esprit zwiększyła nacisk na rozpoznawalność własnych sklepów online’owych, Leroy Merlin w bardzo rozsądny sposób rozwija sprzedaż poprzez własną stronę oraz buduje zaplecze poradnikowe. Swoje witryny www otworzyły Media Markt oraz Saturn, a rozwinęły Tesco, Praktiker oraz Leclerc. Konkurencja staja się coraz bardziej ciekawa, na pewno zyska na tym kupujący. Zresztą to już widać … ubiegły rok to rok wszelkiego rodzaju promocji, emisji kuponów i obniżek. Chętnie z nich korzystają zarówno lokalne serwisy jak Answear.com czy zachodni gracze: Zalando, Spartoo, Fab i Fancy.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij