Dajemy użytkownikom większą kontrolę nad ich danymi na Facebooku

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dajemy użytkownikom większą kontrolę nad ich danymi na Facebooku

Z okazji Dnia Ochrony Danych Osobowych rozpoczynamy nową kampanię edukacyjną, której celem jest uświadomienie użytkownikom, w jaki sposób ich dane są wykorzystywane na Facebooku, a także jak mogą nimi zarządzać.

Zamierzamy także przenieść podstawowe ustawienia prywatności w bardziej widoczne miejsce oraz udostępniamy po raz pierwszy zasady dotyczące prywatności, którymi kierujemy się na Facebooku.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Pomagamy użytkownikom w kontroli ich danych na Facebooku

Możesz kontrolować swoje dane na Facebooku na wiele sposobów. Jednym z nich są narzędzia, dzięki którym masz pewność, że udostępniasz tylko to, co chcesz – i tylko osobom, którym chcesz. Ustawienia prywatności przydają się jednak tylko wówczas, gdy wiesz, jak z nich korzystać. Od dzisiaj będziemy więc wyświetlać w Aktualnościach filmy edukacyjne z informacjami o najważniejszych zagadnieniach dotyczących prywatności, np. jak kontrolować, z jakich informacji korzysta Facebook przy wyświetlaniu Ci reklam, jak przeglądać i usuwać stare posty, a także co oznacza usunięcie konta.

Zachęcamy również użytkowników do przeprowadzenia Kontroli prywatności i udostępniania wskazówek dotyczących tego tematu w kampaniach edukacyjnych poza Facebookiem, w tym również w reklamach w innych witrynach. Będziemy uaktualniać nasze kampanie edukacyjne w trakcie roku, prezentując wskazówki dotyczące różnych tematów.

Lepsza widoczność ustawień prywatności

Wiemy, jak ważny jest dostęp do czytelnych i prostych narzędzi do zarządzania prywatnością. W tym roku uruchomimy nowe Centrum prywatności gromadzące wszystkie ustawienia prywatności w jednym miejscu. Opracowujemy je na podstawie otrzymywanych z całego świata opinii użytkowników, podmiotów kształtujących politykę w tym zakresie oraz ekspertów zajmujących się ochroną prywatności.

Zasady ochrony prywatności na Facebooku

Wysiłki, które podejmujemy na rzecz bezpieczeństwa danych w naszych produktach oraz zapewnienia użytkownikom dodatkowych informacji i kontroli, odzwierciedlają zasady, którymi kierujemy się w ochronie prywatności. Dzisiaj udostępniamy te zasady po raz pierwszy tutaj i poniżej.

Opracowujemy także zasoby, które pomogą innym organizacjom w uwzględnieniu zasad ochrony prywatności. Ponadto przez cały 2018 rok będziemy organizować warsztaty na temat ochrony danych dla małych i średnich firm. Zaczniemy od Europy i skupimy się na nowych ogólnych przepisach o ochronie danych osobowych (GDPR). Pierwsze spotkanie odbyło się w zeszłym tygodniu w Brukseli. Opublikowaliśmy również listę najczęściej zadawanych pytań. Będziemy także nadal organizować sesje projektowe przeznaczone dla projektantów, deweloperów, specjalistów ds. ochrony prywatności i podmiotów regulacyjnych z całego świata, którzy połączą siły, wymyślając nowe sposoby edukowania użytkowników i oddawania w ich ręce kontroli nad ich danymi.

W dalszym ciągu będziemy ulepszać nasze narzędzia ochrony prywatności. Chętnie poznamy Twoją opinię na ten temat.

###

Zasady ochrony prywatności na Facebooku

Facebook powstał z myślą o zbliżaniu ludzi. Pomagamy naszym użytkownikom nawiązywać kontakt ze znajomymi i rodziną oraz dowiadywać się o lokalnych wydarzeniach czy znajdować grupy, do których mogą chcieć dołączyć. Wiemy, że ludzie korzystają z Facebooka, żeby nawiązywać kontakty, ale nie każdy chce dzielić się wszystkim i ze wszystkimi – także z nami. Zależy nam, aby użytkownik mógł dokonać wyboru, gdy w grę wchodzi wykorzystywanie jego danych. Przedstawiamy zasady, którymi kierujemy się, dbając o ochronę prywatności na Facebooku.

To Ty decydujesz o swojej prywatności

Masz prawo do wybrania ustawień prywatności, które najbardziej Ci odpowiadają. Chcemy, aby użytkownicy wiedzieli, gdzie znajdą ustawienia prywatności i jak mogą je dostosować. Na przykład narzędzie ikony wyboru odbiorców pozwala określić grono odbiorców postów. Ustawienia opracowujemy na podstawie opinii spływających z całego świata.

Pomagamy użytkownikom zrozumieć, w jaki sposób są wykorzystywane ich dane

Mimo że Zasady dotyczące danych szczegółowo precyzują nasze praktyki, idziemy jeszcze dalej, prezentując dodatkowe informacje. Na przykład podsuwamy wskazówki i udostępniamy narzędzia podczas codziennego korzystania z Facebooka, takie jak ustawienia w prawym górnym rogu każdej reklamy.

Prywatność od początku stanowi nieodzowny element naszych produktów

Opracowujemy rozwiązania umożliwiające ochronę prywatności w produktach Facebooka we współpracy ze specjalistami w takich obszarach, jak ochrona danych, przepisy o ochronie prywatności, bezpieczeństwo, projektowanie interfejsów, inżynieria, zarządzanie produktami i porządek publiczny. Nasz zespół ds. ochrony prywatności dąży do uwzględnienia tych zróżnicowanych aspektów na każdym etapie opracowywania produktów.

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich informacji

Nieustannie pracujemy, żeby chronić konta użytkowników, i zapewniamy bezpieczeństwo wszystkich produktów Facebooka. Nasze systemy bezpieczeństwa przeprowadzają miliony operacji na sekundę, aby pomóc automatycznie identyfikować zagrożenia i eliminować je, zanim dotrą do użytkownika. Możesz też skorzystać z naszych narzędzi zabezpieczających, takich jak uwierzytelnianie dwuskładnikowe, aby zadbać o jeszcze większe bezpieczeństwo konta.

Twoje informacje należą do Ciebie i możesz je usunąć

Informacje, które udostępniasz na Facebooku, należą do Ciebie. To znaczy, że decydujesz o tym, co i komu udostępniasz na Facebooku. W każdej chwili możesz zmienić zdanie. Dlatego oferujemy narzędzia umożliwiające usunięcie tego, co opublikujesz. Skasowane treści znikają z osi czasu i naszych serwerów. W dowolnym momencie możesz usunąć swoje konto.

Nie przestajemy się doskonalić

Nieustannie pracujemy nad tworzeniem nowych form kontroli i opracowujemy je w taki sposób, żeby korzystanie z nich było zrozumiałe. Inwestujemy w badania i współpracujemy ze specjalistami spoza Facebooka: z projektantami, programistami, ekspertami ds. ochrony prywatności i organami regulacyjnymi.

Jesteśmy odpowiedzialni

Nasze produkty nie tylko są skrupulatnie sprawdzane w związku z zapewnianiem prywatności, ale także przechodzą rygorystyczne testy pod kątem bezpieczeństwa danych. Ponadto kontaktujemy się z organami regulacyjnymi, ustawodawczymi i specjalistami ds. ochrony prywatności na całym świecie, aby zaopiniowali nasze praktyki i zasady związane z bezpieczeństwem danych.

 

Autorka:

Erin Egan
Dyrektor ds. Prywatności w Facebooku 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij