Dajemy użytkownikom większą kontrolę nad ich danymi na Facebooku

Z okazji Dnia Ochrony Danych Osobowych rozpoczynamy nową kampanię edukacyjną, której celem jest uświadomienie użytkownikom, w jaki sposób ich dane są wykorzystywane na Facebooku, a także jak mogą nimi zarządzać.
O autorze
3 min czytania 2018-01-30

Zamierzamy także przenieść podstawowe ustawienia prywatności w bardziej widoczne miejsce oraz udostępniamy po raz pierwszy zasady dotyczące prywatności, którymi kierujemy się na Facebooku.

Pomagamy użytkownikom w kontroli ich danych na Facebooku

Możesz kontrolować swoje dane na Facebooku na wiele sposobów. Jednym z nich są narzędzia, dzięki którym masz pewność, że udostępniasz tylko to, co chcesz – i tylko osobom, którym chcesz. Ustawienia prywatności przydają się jednak tylko wówczas, gdy wiesz, jak z nich korzystać. Od dzisiaj będziemy więc wyświetlać w Aktualnościach filmy edukacyjne z informacjami o najważniejszych zagadnieniach dotyczących prywatności, np. jak kontrolować, z jakich informacji korzysta Facebook przy wyświetlaniu Ci reklam, jak przeglądać i usuwać stare posty, a także co oznacza usunięcie konta.

Zachęcamy również użytkowników do przeprowadzenia Kontroli prywatności i udostępniania wskazówek dotyczących tego tematu w kampaniach edukacyjnych poza Facebookiem, w tym również w reklamach w innych witrynach. Będziemy uaktualniać nasze kampanie edukacyjne w trakcie roku, prezentując wskazówki dotyczące różnych tematów.

Lepsza widoczność ustawień prywatności

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wiemy, jak ważny jest dostęp do czytelnych i prostych narzędzi do zarządzania prywatnością. W tym roku uruchomimy nowe Centrum prywatności gromadzące wszystkie ustawienia prywatności w jednym miejscu. Opracowujemy je na podstawie otrzymywanych z całego świata opinii użytkowników, podmiotów kształtujących politykę w tym zakresie oraz ekspertów zajmujących się ochroną prywatności.

Zasady ochrony prywatności na Facebooku

Wysiłki, które podejmujemy na rzecz bezpieczeństwa danych w naszych produktach oraz zapewnienia użytkownikom dodatkowych informacji i kontroli, odzwierciedlają zasady, którymi kierujemy się w ochronie prywatności. Dzisiaj udostępniamy te zasady po raz pierwszy tutaj i poniżej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Opracowujemy także zasoby, które pomogą innym organizacjom w uwzględnieniu zasad ochrony prywatności. Ponadto przez cały 2018 rok będziemy organizować warsztaty na temat ochrony danych dla małych i średnich firm. Zaczniemy od Europy i skupimy się na nowych ogólnych przepisach o ochronie danych osobowych (GDPR). Pierwsze spotkanie odbyło się w zeszłym tygodniu w Brukseli. Opublikowaliśmy również listę najczęściej zadawanych pytań. Będziemy także nadal organizować sesje projektowe przeznaczone dla projektantów, deweloperów, specjalistów ds. ochrony prywatności i podmiotów regulacyjnych z całego świata, którzy połączą siły, wymyślając nowe sposoby edukowania użytkowników i oddawania w ich ręce kontroli nad ich danymi.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W dalszym ciągu będziemy ulepszać nasze narzędzia ochrony prywatności. Chętnie poznamy Twoją opinię na ten temat.

###

Zasady ochrony prywatności na Facebooku

Facebook powstał z myślą o zbliżaniu ludzi. Pomagamy naszym użytkownikom nawiązywać kontakt ze znajomymi i rodziną oraz dowiadywać się o lokalnych wydarzeniach czy znajdować grupy, do których mogą chcieć dołączyć. Wiemy, że ludzie korzystają z Facebooka, żeby nawiązywać kontakty, ale nie każdy chce dzielić się wszystkim i ze wszystkimi – także z nami. Zależy nam, aby użytkownik mógł dokonać wyboru, gdy w grę wchodzi wykorzystywanie jego danych. Przedstawiamy zasady, którymi kierujemy się, dbając o ochronę prywatności na Facebooku.

To Ty decydujesz o swojej prywatności

Masz prawo do wybrania ustawień prywatności, które najbardziej Ci odpowiadają. Chcemy, aby użytkownicy wiedzieli, gdzie znajdą ustawienia prywatności i jak mogą je dostosować. Na przykład narzędzie ikony wyboru odbiorców pozwala określić grono odbiorców postów. Ustawienia opracowujemy na podstawie opinii spływających z całego świata.

Pomagamy użytkownikom zrozumieć, w jaki sposób są wykorzystywane ich dane

Mimo że Zasady dotyczące danych szczegółowo precyzują nasze praktyki, idziemy jeszcze dalej, prezentując dodatkowe informacje. Na przykład podsuwamy wskazówki i udostępniamy narzędzia podczas codziennego korzystania z Facebooka, takie jak ustawienia w prawym górnym rogu każdej reklamy.

Prywatność od początku stanowi nieodzowny element naszych produktów

Opracowujemy rozwiązania umożliwiające ochronę prywatności w produktach Facebooka we współpracy ze specjalistami w takich obszarach, jak ochrona danych, przepisy o ochronie prywatności, bezpieczeństwo, projektowanie interfejsów, inżynieria, zarządzanie produktami i porządek publiczny. Nasz zespół ds. ochrony prywatności dąży do uwzględnienia tych zróżnicowanych aspektów na każdym etapie opracowywania produktów.

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich informacji

Nieustannie pracujemy, żeby chronić konta użytkowników, i zapewniamy bezpieczeństwo wszystkich produktów Facebooka. Nasze systemy bezpieczeństwa przeprowadzają miliony operacji na sekundę, aby pomóc automatycznie identyfikować zagrożenia i eliminować je, zanim dotrą do użytkownika. Możesz też skorzystać z naszych narzędzi zabezpieczających, takich jak uwierzytelnianie dwuskładnikowe, aby zadbać o jeszcze większe bezpieczeństwo konta.

Twoje informacje należą do Ciebie i możesz je usunąć

Informacje, które udostępniasz na Facebooku, należą do Ciebie. To znaczy, że decydujesz o tym, co i komu udostępniasz na Facebooku. W każdej chwili możesz zmienić zdanie. Dlatego oferujemy narzędzia umożliwiające usunięcie tego, co opublikujesz. Skasowane treści znikają z osi czasu i naszych serwerów. W dowolnym momencie możesz usunąć swoje konto.

Nie przestajemy się doskonalić

Nieustannie pracujemy nad tworzeniem nowych form kontroli i opracowujemy je w taki sposób, żeby korzystanie z nich było zrozumiałe. Inwestujemy w badania i współpracujemy ze specjalistami spoza Facebooka: z projektantami, programistami, ekspertami ds. ochrony prywatności i organami regulacyjnymi.

Jesteśmy odpowiedzialni

Nasze produkty nie tylko są skrupulatnie sprawdzane w związku z zapewnianiem prywatności, ale także przechodzą rygorystyczne testy pod kątem bezpieczeństwa danych. Ponadto kontaktujemy się z organami regulacyjnymi, ustawodawczymi i specjalistami ds. ochrony prywatności na całym świecie, aby zaopiniowali nasze praktyki i zasady związane z bezpieczeństwem danych.

 

Autorka:

Erin Egan
Dyrektor ds. Prywatności w Facebooku