Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

W ponad 100 miastach na świecie zagości Service Design. Wrocław jednym z nich!

Już po raz piąty we Wrocławiu organizowany jest Wrocław Service Jam. Wydarzenie to jest częścią Global Service Jamu organizowanego na całym świecie.
O autorze
1 min czytania 2018-03-06

Już w piątek 9. marca w ponad 100 miastach (np. Berlinie, Nowym Jorku, Mediolanie, Moskwie, Wrocławiu, Warszawie, Poznaniu,), kilka tysięcy uczestników rozpocznie 3 dni intensywnej pracy, nauki i zabawy. Celem nadrzędnym jest zaprojektowanie usługi rozwiązującej realny problem. Chętni, którzy biorą udział w warsztatach we Wrocławiu, stworzą 6 interdyscyplinarnych zespołów, i pracować będą w metodyce Service Design.

Czym jest service design czyli projektowanie usług? To część myślenia projektowego (design thinking) wykorzystującego interdyscyplinarne kompetencje uczestników i ukierunkowujące ich na tworzenie innowacyjnych rozwiązań. Celem service designu jest pozytywne doświadczenie użytkownika (customer experience) przez odpowiednio zaprojektowaną usługę, która zarazem staje się bardziej atrakcyjna dla klienta.

Podczas Service Jam pracuje się metodologią współtworzenia (co-creation), z wykorzystaniem narzędzi Service Design, takich jak np.:

  • Customer Journey Map,
  • Persona,
  • Blueprinting,
  • Moments of Truth,
  • Shadowing,
  • Wywiady z interesariuszami
  • Elementów dramy tj. Storytelling, Bodystorming

Wynik pracy przedstawia się w postaci szkiców, komiksu, animacji lub klipów filmowych. Dzięki kreatywnym technikom zespoły wytwarzają realne prototypy usług, które można wdrożyć.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak podkreśla Krzysztof Jagiełka, organizator oraz mentor WSJ: “Coraz więcej firm dostrzega ogromną korzyść biznesową w projektowaniu usług. Firma może zwiększyć swoją przewagę konkurencyjną, efektywność świadczonych usług, możliwość rozwoju, zadowolenie pracowników i – przede wszystkim – użytkowników.”

Wspaniała atmosfera podczas Wroclaw Service Jam sprawia, że w zakresie projektowania usług nie istnieją żadne granice. Tak jest również w przypadku uczestników. GSJ na całym świecie realizowany jest przez zespoły przeważnie złożone z projektantów, programistów, badaczy, marketingowców i filmowców. Bardziej doświadczeni mogą wypróbować nowe metody, aby efektywnie wykorzystywać je w swojej pracy, a mniej doświadczeni mają okazję wziąć udział w procesie projektowania. Całe przedsięwzięcie jest niekomercyjne. Ma formułę otwartą i zakłada, że wszyscy mogą być kreatywni i jako usługobiorcy mogą być ekspertami. We Wrocławiu wydarzenie prowadzą trzej specjaliści związani z projektowaniem produktów i usług oraz badaniami: Andrzej Bogatko, Krzysztof Jagiełka oraz Adam Zawiślak.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jeśli jesteś zainteresowany innowacyjnymi rozwiązaniami, lubisz współpracować w interdyscyplinarnym zespole, poznawać nowych ludzi i chcesz sprawdzić swoją wiedzę oraz umiejętności – Wroclaw Service Jam jest dla Ciebie! Tak o WSJ pisze jedna z uczestniczek poprzedniej edycji: “Zespoły zbudowane z osób z różnych specjalizacji, dały nam możliwość spojrzenia na problemy i zagadnienia z wielu perspektyw.” – Joanna Chief Customer Support Officer.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wystarczy zarejestrować się na stronie i napisać dlaczego właśnie Ty powinieneś zostać Jammerem. Spośród zgłoszonych osób, zostanie wybranych 36, z którymi skontaktują się organizatorzy.

Więcej informacji na stronie oraz mediach społecznościowych.