Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Jakub Brzózka, Jakub Jakubowski (UNIT9): VR Challenge Hackathon kierujemy do wszystkich fanów AR

Jakub Brzózka, Jakub Jakubowski (UNIT9): VR Challenge Hackathon kierujemy do wszystkich fanów AR
UNIT9 VR Challenge Hackathon odbędzie się już 25 maja. Na temat wydarzenia oraz zadania, jakie czeka uczestników, a także o organizacji hackathonów rozmawiamy z Jakubem Brzózką i Jakubem Jakubowskim z UNIT9.
O autorze
2 min czytania 2018-04-25

Na czym skupiać się będzie tegoroczne UNIT9 VR Challenge? Jakie zadanie czeka uczestników?

Tegoroczna edycja VR Challenge, podobnie jak poprzednia, ma formę hackathonu. Zadaniem uczestników będzie zrealizowanie w ciągu 48 godzin projektu AR w oparciu o zadanie konkursowe. To, co odróżnia tegoroczną edycję od poprzedniej to możliwość wyboru jednej z trzech dostępnych technologii AR: HoloLens, ARCore i ARKit. W zeszłym roku impreza koncentrowała się jedynie na HoloLens. W związku z dynamicznym rozwojem AR zdecydowaliśmy się rozszerzyć formułę tak, by dać uczestnikom możliwość wyboru technologii, w której czują się najlepiej. To również pewnego rodzaju ewolucja VR Challenge – pierwsza edycja, zorganizowana jeszcze w 2015 roku koncentrowała się jedynie na technologii VR.

Jest to trzecia edycja VR Challenge. Jakie macie wnioski po poprzednich edycjach i czego możemy spodziewać się w tym roku?

Pierwsza oraz druga edycja VR Challenge, którą w 2016 roku zorganizowaliśmy w łódzkim EC1, koncentrowały się w zasadzie w 100% na technologii VR. Jedynym wyjątkiem były tutaj prezentacje kolegów z Senfino poświęcone HoloLens. Osią imprezy były trzy konferencje dotyczące marketingu, technologii i rozrywki, a także nowych możliwości, jakie daje VR. Towarzyszyły im targi i konkurs na najlepszą instalację wirtualnej rzeczywistości. Po zakończeniu imprezy czuliśmy, że ten temat został przez nas wyeksploatowany, przynajmniej na tyle, żeby zastanowić się nad nową formułą. Bardziej organiczną. Dlatego w kolejnym roku odeszliśmy od dotychczasowej i zorganizowaliśmy hackathon w całości poświęcony HoloLens.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Obecna formuła jest dla nas optymalna. Presja czasu, żywioł, świetna atmosfera, a także w pewnym stopniu nieprzewidywalność powodują, że powstające tam projekty są szalenie ciekawe i często posiadają ogromny potencjał na dalszy rozwój. Tak było w zeszłym roku. Byliśmy pod wrażeniem zaangażowania uczestników i końcowego efektu.

Dodatkowym atutem jest część merytoryczna, która towarzyszy imprezie. W odróżnieniu od wielu hackathonów, VR Challenge zapewnia obecność mentorów, których zadaniem jest pomoc uczestnikom konkursu w zrealizowaniu projektu. W zeszłym roku dla części osób ważna była nie tylko część konkursowa, ale właśnie możliwość pracy pod okiem specjalistów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Każda kolejna edycja ma być lepsza od poprzedniej, ale też inna. W tym roku dajemy do wyboru trzy wiodące technologie AR, a impreza odbędzie się na 15. piętrze łódzkiego Red Tower, siedziby SkyHub. Już sam ten fakt daje uczestnikom sporo możliwości na zrealizowanie ciekawego projektu. Zarówno przestrzeń SkyHub, obecność mentorów oraz panorama Łodzi będą działać stymulująco.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Do kogo skierowane jest wydarzenie, kto może się zgłosić do udziału w hackathonie? Jakiego zainteresowania się spodziewacie po tegorocznej edycji?

Imprezę kierujemy do wszystkich fanów AR: Programistów, designerów, project managerów. W zasadzie nie ma żadnych ograniczeń poza tym, że zespół nie może mieć więcej niż 5 osób. W hackathonie mogą wziąć udział osoby zajmujące się AR zarówno hobbistycznie, jak i zawodowo: studenci, freelancerzy, pracownicy firm, etc. Najważniejsza jest dobra zabawa i nowatorskie pomysły.

Co wg Ciebie jest najważniejsze podczas organizacji dobrego hackathonu? O czym trzeba pamiętać, na co się przygotować?

Przede wszystkim skupiamy się na stworzeniu dla uczestników odpowiednich warunków, dzięki którym będą mogli swobodnie pracować nad projektem, ale też pogadać, odpocząć czy zjeść. Hackathon jest wymagającym wyzwaniem – presja czasu, wyzwania techniczne i logistyczne towarzyszą uczestnikom na każdym kroku. Robimy więc wszystko, aby całe doświadczenie było dla nich wartościowe, przyjemne i przede wszystkim dające dużo satysfakcji. Na miejscu zapewniamy im miejsce do pracy, strefę relaksu i oczywiście nieograniczony dostęp do programistycznego paliwa: kawy. Żeby uniknąć przykrych sytuacji, kiedy “coś nie działa” zapewniamy pakiety startowe wraz z instrukcjami jak przygotować sprzęt – sterowniki, oprogramowanie, przykładowe aplikacje. Wszystko dostępne na www.vrchallenge.io. Tam też zespoły znajdą formularz rejestracyjny.

 

O rozmówcach:

Jakub Brzózka
Marketing Manager, UNIT9

Organizator UNIT9 VR Challenge, pierwszego w Polsce festiwalu wirtualnej rzeczywistości (www.vrchallenge.io) Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Mąż, ojciec, pasjonat malarstwa północnego renesansu oraz twórczości Davida Cronenberga.

 

Jakub Jakubowski
Creative Technologist, UNIT9

Odwieczny miłośnik wszelkiej maści gier cyfrowych i planszowych. Pasjonat nowych technologii, rozwiązań i gadżetów. Fan twórczości Lovecrafta i Pratchetta. Autor bloga ze śmiesznymi obrazkami.