Benjamin Simon, Dirk Schuster (FOREAL): Doceniamy to, że każdy projekt niesie ze sobą coś nowego i jest pełen wyzwań

Benjamin Simon, Dirk Schuster (FOREAL): Doceniamy to, że każdy projekt niesie ze sobą coś nowego i jest pełen wyzwań

– W pewnym sensie nasza droga kariery nigdy się nie kończy i jest ciągłym rozwojem – o tegorocznej edycji Festiwalu Cannes Lions, a także o trendach w branży kreatywnej i najtrudniejszych zrealizowanych projektach opowiadają Benjamin Simon i Dirk Schuster z FOREAL.

FOREAL to design studio z Niemiec, które skupia się na ilustracji, animacji i sztuce. Założone i kierowane przez zuchwały duet: Benjamina Simona i Dirka Schustera. Po pierwsze pomysł, po drugie dwóch facetów. A na koniec 3D. NAPRAWDĘ. To była ich podstawa, kiedy zaczynali w 2013 roku. Dzisiaj mają całe studio, wielkie ekrany i międzynarodowych klientów, jak na przykład: Adobe, Mercedes, Microsoft, Netflix, Nike, Red Bull, Samsung, Swatch, Xbox. Duet wystąpi podczas tegorocznej konferencji Imagination Day już 19 listopada w Warszawie.

Który z projektów nagrodzonych w tym roku podczas Festiwalu Cannes Lions podobał Wam się najbardziej?

Niestety, ponieważ jesteśmy studiem ilustratorskim, raczej daleko nam do wydarzeń konkursowych w branży, jak to ma miejsce w przypadku dużych agencji. Brak nam perspektywy w tym temacie. Tym bardziej zaskoczyło nas zdobycie lwa w 7 kategoriach, włącznie z Grand Prix w kategorii Kreatywny eCommerce, jako kluczowy współautor niesamowitego projektu Microsoft Xbox dla londyńskiego oddziału McCann.

Jaki jest najbardziej wymagający projekt, nad którym pracowaliście? Z którego projektu jesteście najbardziej dumni?

Najbardziej wymagającym projektem, który niedawno zrealizowaliśmy, były główne tytuły na ostatnim festiwalu OFFF w Tel Awiwie. Jako małe studio, które głównie zajmuje się ilustracjami i statycznymi obrazami, czuliśmy wielką presję związaną ze stworzeniem sekwencji tytułowej na tym samym poziomie, jaki prezentują wspaniałe produkcje zrobione w dużych wytwórniach.

Skąd bierzecie inspiracje do kreatywnej pracy? Jakie źródło inspiracji jest najlepsze?

To pytanie w zasadzie zajmie główną część naszego wystąpienia podczas Imagination Day 8 w Warszawie, a odpowiedź brzmi: nie wiemy i nie przywiązujemy do tego wagi. Generalnie inspiracja przychodzi w czasie wykonywania pracy samej w sobie. Trzeba tylko zacząć, to bardziej kwestia motywacji niż inspiracji. Żyjemy w świecie, który jest zalewany inspiracją, więc nie ma potrzeby jej szukać.

Co jest najtrudniejsze w kreatywnej pracy?

Brak briefu, wytycznych, czegokolwiek. Tworzenie czegoś nowego tylko po to, by to tworzyć.

Co Was najbardziej ekscytuje w pracy w branży kreatywnej?

Doceniamy to, że każdy projekt niesie ze sobą coś nowego i jest pełen wyzwań. Z każdym kolejnym briefem pojawiają się nowe problemy, z którymi się konfrontujemy i dostrzegamy kreatywne ścieżki prowadzące do ich rozwiązania. W pewnym sensie nasza droga kariery nigdy się nie kończy i jest ciągłym rozwojem. Ponieważ zazwyczaj realizacja projektu zajmuje nam około miesiąca, nasza praca jest bardzo zróżnicowana.

Co jest obecnie największym trendem reklamowym?

Inspirowanie się wschodzącymi artystami, którzy są aktywni w obszarze social media, na Instagramie. To łączenie ich świeżych pomysłów, kręconych na żywo oraz ich estetyki i dodawanie tej wartości do marki.

Czego możemy się spodziewać po Waszym wystąpieniu na konferencji Imagination Day 8?

Mamy kilka naprawdę interesujących I zabawnych insightów z naszych procesów kreatywnych. Pokażemy niektóre z naszych najlepszych prac, jak i kilka tych najgorszych. Nie będziemy wyskakiwać z klasycznymi cytatami motywacyjnymi, nie będziemy też wrzucać w prezentację zwykłych animowanych gifów. Doprawimy to wszystko świetnie zrenderowanymi piersiami i penisami, żeby utrzymać zainteresowanie publiczności.

 

>>> Alex Sinclair (IBM): Gdziekolwiek jest emocja, tam pojawia się szansa do działania 
>>> Bohb Blair (Starcom): Naszym produktem jest doświadczenie
>>> Kuba Sagan (KTR): Sensem istnienia branży kreatywnej jest poruszanie ludzi
>>> Andrew Popplestone (Territory Studio): Najtrudniejsze jest, aby zdać sobie sprawę, kiedy należy przestać eksperymentować
>>> Rey Andrade (72andSunny Amsterdam): Każdy projekt jest wyzwaniem i powinniśmy być za to wdzięczni

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij
Reklama Zamknij