Coca-Cola podsumowuje rok wdrażania globalnej ambicji World Without Waste

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Coca-Cola podsumowuje rok wdrażania globalnej ambicji World Without Waste

Rok temu Coca-Cola zainaugurowała swoją globalną ambicję World Without Waste, w ramach której zobowiązała się do 2030 roku uzyskać 100% zbiórki i recyklingu tylu opakowań, ile trafia od firmy na rynek.

World Without Waste – Świat bez Odpadów – to kompleksowa wizja firm systemu Coca-Cola, na którą składają się 2 niezwykle ważne elementy: zbiórka i recykling oraz ustanowienie na całym świecie nowego standardu opakowań, które w 100% nadają się do recyklingu.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Realizując ambicję Świat bez Odpadów Coca-Cola postawiła na współpracę z organizacjami pozarządowymi zajmującymi się kwestiami ochrony środowiska, wsparcie samorządów w selektywnej zbiórce odpadów poprzez dostarczanie im niezbędnej infrastruktury, a także edukację konsumentów. Co więcej, nawiązano też współpracę ze startupem Skriware, dostarczającym autorskie rozwiązanie edukacyjne oparte o technologię druku 3D. Filament, czyli plastikowa masa wykorzystywana do druku 3D, produkowany jest właśnie z tworzywa PET, odzyskiwanego dzięki recyklingowi.

Działania te są filarami rozpoczętej latem 2018 r. ogólnopolskiej pilotażowej kampanii „rePETa”, która realizowana jest przy współpracy z Fundacją Nasza Ziemia, w partnerstwie z firmami systemu Coca-Cola i przy wsparciu finansowym z The Coca-Cola Foundation. Wybrane gminy otrzymały specjalnie zaprojektowane pojemniki do zbiórki plastikowych odpadów. Pojemniki wykonano z tworzywa pochodzącego z recyklingu i umieszczono na nich czytelne infografiki, edukujące o tym jakie wrzucać odpady. Dodatkowo umieszczono też informacje o przedmiotach codziennego użytku, które można otrzymać z przetworzonego plastiku.

– Współpracując z Fundacją Nasza Ziemia korzystamy z jej wieloletniego praktycznego doświadczenia w skutecznym aktywizowaniu lokalnych społeczności do uczestnictwa w ekologicznych inicjatywach. Powodzenie naszej globalnej ambicji Świat bez Odpadów opiera się właśnie na budowie wśród konsumentów świadomości, że nie zmienimy świata, jeżeli nie zaczniemy od siebie. Pierwszy krok w kierunku czystej planety możemy wykonać wrzucając po prostu plastikową butelkę do odpowiedniego pojemnika i w ten sposób dając jej „drugie życie” – podkreśla Anna Solarek, dyrektor ds. public affairs i komunikacji w Coca-Cola Poland Services.

W kampanii bierze udział już ponad 20 samorządów z całego kraju, kolejne deklarują chęć przyłączenia się. W ciągu pierwszych dwóch miesięcy zebrano już niemal 32 tony plastikowych odpadów, co kilkakrotnie przekroczyło wstępne założenia projektu.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij