Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Brytyjskie supermarkety rezygnują z plastiku – będą oferować więcej produktów na wagę

Brytyjskie supermarkety rezygnują z plastiku – będą oferować więcej produktów na wagę
Popularne brytyjskie sieci handlowe Morrisons i Waitrose postanowiły położyć kres plastikowym opakowaniom. Będą oferować więcej produktów na wagę, które klienci mogą zapakować do wielorazowych pudełek.
O autorze
1 min czytania 2019-06-26

Walka z plastikowymi opakowaniami trwa. Coraz więcej popularnych sieci handlowych na całym świecie wprowadza zmiany, których celem jest zmniejszenie wykorzystywania tworzyw sztucznych przy sprzedaży produktów spożywczych.

Na początku roku brytyjska sieć Iceland umieściła w swoich sklepach specjalne automaty do recyklingu plastiku – każdy klient, który wrzuci tam dowolną ilość plastikowych butelek lub opakowań, otrzyma voucher na zakupy. Teraz z tworzywami sztucznymi postanowiły rozprawić się inne brytyjskie supermarkety – Waitrose i Morrisons.

Ta pierwsza sieć handlowa postanowiła oferować więcej produktów na wagę, takich jak np. makarony, ryż oraz kawa. Klienci zaś będą mogli przynosić własne pojemniki wielorazowe, by zapakować do nich sypkie artykuły. Supermarket Waitrose również będzie umożliwiał klientom napełnianie swoich pudełek płynnymi produktami – piwem i winem oraz niektórymi środkami czystości. 

Natomiast sieć Morrisons postanowiła wprowadzić w swoich supermarketach niepakowane owoce oraz warzywa, które klienci mogą zapakować do własnych płóciennych toreb lub tych papierowych, dostępnych za darmo w sklepie. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Zalando przeprowadza całkowitą wymianę toreb dla produktów kosmetycznych z plastikowych na papierowe. Zmiana ta pozwoli na zredukowanie zużycia plastiku niemal o 9,5 tys. kg rocznie. Firma zapowiada również przestawienie się na materiały w 100% zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju do 2020 roku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Lidl Polska kontynuuje rewolucję w temacie opakowań. W marcu br. w ofercie sieci pojawiły się warzywa i owoce w opakowaniach biodegradowalnych i kompostowalnych przemysłowo. Klienci będą mogli zakupić m.in. BIO ziemniaki, BIO cebulę lub BIO marchew w pełni nadających się do recyklingu opakowaniach.

PS3

Nestlé ogłosiło, że do 2025 r. wprowadzi opakowania w 100% nadające się do recyklingu lub takie, które będzie można ponownie wykorzystać. Z kolei już w od lutego br. firma rozpocznie eliminację plastikowych słomek, wykorzystując w tym celu alternatywne materiały, takie jak papier.

PS4

Carrefour nawiązał współpracę z firmą Terracycle, w ramach której planuje wdrożyć koncepcję Loop, polegającą na oferowaniu swoim klientom produktów w opakowaniach zwrotnych. Podobną deklarację złożyły marki koncernu Beiersdorf, takie jak Nivea, Tesa, La Prarie, Eucerin i Hansaplast.

PS5

East West Market w Kanadzie znalazł sposób na to, by klienci zaprzestali korzystania z plastikowych toreb jednokrotnego użytku – sklep oferuje wyłącznie foliówki z kompromitującymi napisami.