10 przepisów na zachęcenie do głosowania w konkursie

10 przepisów na zachęcenie do głosowania w konkursie

23 września zostały wręczone Ekomersy 2013 - wyróżnienia dla produktów, usług i osób, przyczyniających się do rozwoju rynku e-commerce. W gronie laureatów znaleźli się m.in. click apps, Trusted Shops, Shoper, Paczkomaty InPost, GetResponse i ANSWEAR.com. Jak nominowani walczyli o zwycięstwo?

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Shoper

O ponownym zwycięstwie w kategorii “Najlepsza platforma sklepowa” opowiada Michał Ziółkowski Marketing Manager:

Jako zeszłoroczny laureat, już od momentu ogłoszenia nominacji czuliśmy pewną presję. Z jednej strony zawsze można chwalić się już zdobytą statuetką (nieważne, z którego roku); z drugiej strony jednak, otrzymanie jej po raz drugi byłoby potwierdzeniem, że to nie był przypadek. Mieliśmy trochę pomysłów na kreatywną walkę o głosy, ale w sumie z braku czasu wykorzystaliśmy tylko standardowe kanały komunikacji z klientami.

  • wysłaliśmy newsletter do bazy naszych subskrybentów (11,3 tys. kont)
  • każdy admin sklepu na ekranie logowania do swojego panelu widział komunikat o głosowaniu
  • każdy sklep otrzymał też wiadomość wyświetlaną w panelu sklepu
  • info o głosowaniu znajdowało się też w stopkach e-maili wysyłanych przez nasz BOK
  • daliśmy też znać na naszym profilu na Google+

Czyli w sumie niedużo. Nie obiecywaliśmy ratowania fok, stypendiów dla misiów koala, ani podwyżek dla nauczycieli. W ten sposób uzbieraliśmy nasze 519 głosów, co dało solidną przewagę nad konkurentami.

Pewnie gdyby nasza pozycja była zagrożona, to spróbowalibyśmy czegoś więcej. Ale wiedzieliśmy, że i tak ważniejsze będą głosy Jury, dlatego bardziej staraliśmy się np. zdążyć z informacją o finiszu prac nad w pełni responsywnym panelem administracyjnym sklepu, czyli realną innowacją i przewagą konkurencyjną.

Bardzo nam miło, że aż tylu klientów dało nam swój głos. Nasz zespół liczy około 20 osób, więc sami nie mogliśmy sobie wiele naklikać ;) Pewnie za rok znów powalczymy. Do trzech razy sztuka.

Shoplo

W kategorii “Innowacja roku” nagrodę zdobyło Shoplo, o czym opowiada Agnieszka Lekszycka, Marketing Specialist:

W kampanii skupiliśmy się przede wszystkim na naszych klientach – w końcu to oni znają Shoplo najlepiej i ich zdanie jest najbardziej wiarygodne. Szczerze mówiąc, byliśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni ich wsparciem – właściciele sklepów na naszej platformie często publikowali informację o konkursie i zachęcali do oddania na nas głosu.

Czy mniej konwencjonalnie:

 

Wpisy te nie tylko były dla nas miłym feedbackiem, ale także przyniosły nam wiele głosów. Wielu z klientów, którzy o nas pisali w social media skupia bowiem społeczności liczące kilkanaście lub kilkaset tysięcy fanów.

Oprócz tego, sami aktywnie działaliśmy na naszym fanpejdżu. Wrzucaliśmy posty zarówno konwencjonalne, jak i mniej. Na przykład:

Część z postów dodatkowo promowaliśmy, korzystając z Facebook Ads. Wiele głosów przynieśli nam też nasi Partnerzy – przede wszystkim PayLane i GetResponse, którzy zachęcali do głosowania na nas między innymi na swoich facebookowych profilach :)

 

Poza przytaczanymi pomysłami, wykorzystaliśmy też bardziej standardowe metody jak mailing do klientów, wpis na blogu, bannery w stopce i na naszej stronie internetowej.

 

Ponadto, w czasie głosowania staraliśmy się zintensyfikować naszą obecność w mediach, publikując nasze artykuły na branżowych portalach.

Ogólnie rzecz biorąc, byliśmy bardzo zadowoleni z zaangażowania zarówno naszych fanów jak i klientów w walkę o Ekomersa. Wielu z nich poczuło, że to także Oni są częścią konkursu, więc chętnie udostępniali informacje o naszym uczestnictwie, dopytywali o wyniki i wspierali nas swoimi głosami.

Trusted Shops

O zdobyciu Ekomersa 2013 w kategorii “Najlepszy produkt/usługa wspierająca ekspansję międzynarodową e-sklepów” opowiada Anna Rak Country Manager Trusted Shops w Polsce:

W tym roku po raz pierwszy braliśmy udział w konkursie Ekomersy 2013. Zależało nam na tym, aby jak najszersze grono osób dowiedziało się o naszej nominacji. W tym celu akcję promocyjną prowadziliśmy równolegle w wielu kanałach:

  • w regularnie wysyłanym biuletynie eksperckim zamieściliśmy baner zachęcający do głosowania na Trusted Shops w konkursie.
  • nakręciliśmy krótki filmik, w którym nasi polscy i międzynarodowi pracownicy marki podali bardzo moce argumenty, dlaczego to nasz zespół zasługuje na statuetkę. Filmik był promowany w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku.
  • na naszym firmowym blogu zamieściliśmy wpis o nominacji wraz z linkiem do naszej produkcji
  • każdy pracownik Trusted Shops zamieścił w swojej stopce niewielki banner z informacją o naszym udziale w Ekomersach i prośbą o wsparcie
  • krótko przed wydarzeniem wzięliśmy udział w konferencji eCommerce Standard. W trakcie wydarzenia przekazaliśmy informację o nominacji naszym partnerom i osobom odwiedzającym stoisko Trusted Shops.

Wszystkie działania przyniosły zamierzony skutek – statuetka Ekomers 2013 trafiła w nasze ręce. Warto wspomnieć, że znacząca była także ocena jurorów, a ci znają nas z dodatkowej działalności na rzecz rozwoju polskiego rynku e-commerce.

Z działań promocyjnych, które podjęliśmy najlepiej sprawdził się filmik, który umieściliśmy na naszym kanale w serwisie YouTube, a następnie promowaliśmy na Facebooku. W jego produkcję zaangażował się cały zespół, co zdecydowanie przypadło do gustu naszym fanom. W ciągu tygodnia uzyskaliśmy ponad 500 wyświetleń w serwisie Youtube.com Jest to dla nas ogromny sukces, a nasi pracownicy doskonale sprawdzili się w roli aktorów.

Staramy się być blisko naszych klientów. Aktywnie słuchamy i szybko odpowiadamy na pojawiające się pytania lub wątpliwości. W przygotowanym przez nas filmiku pokazaliśmy konkretne osoby, które ciężko pracują na nasz wspólny sukces. W prosty sposób poprosiliśmy o wsparcie naszych fanów, którzy nas nie zawiedli. Stały kontakt z klientem, przyjazny wizerunek firmy oraz odrobina dobrego humoru to moim zdaniem klucz do budowania zaangażowania w sieci.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij