TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

„PrzeMOC wobec KOBIET. Skreśl niepotrzebne” – Avon i fundacja Feminoteka skreślają przemoc wobec kobiet

„PrzeMOC wobec KOBIET. Skreśl niepotrzebne” – Avon i fundacja Feminoteka skreślają przemoc wobec kobiet
Pod hasłem „PrzeMOC wobec KOBIET. Skreśl niepotrzebne” wystartowała ogólnopolska kampania firmy Avon i fundacji Feminoteka. Jej bohaterkami są kobiety, które odnalazły w sobie moc i wydostały się z przemocowej sytuacji. W ramach kampanii została uruchomiona przeciwprzemocowa aplikacja Avon Alert.
O autorze
1 min czytania 2019-11-27

Przemoc wobec kobiet to w Polsce wciąż wstydliwy problem. Osoby doświadczające przemocy i świadkowie często wolą przemilczeć temat, niż narażać się na niezrozumienie otoczenia. Taki też jest punkt wyjścia spotu promującego nową kampanię marki Avon i fundacji Feminoteka, który pokazuje historię trzech kobiet reprezentujących różne pokolenia.

Bohaterki łączy ta sama trauma wynikającą z doświadczonej przemocy. W spocie słyszymy i widzimy sformułowania będące częstą reakcją pokrzywdzonych lub świadków. To zdania, które są wyrazem strachu przed ujawnieniem prawdy otoczeniu, m.in „nie chcę, żeby ktoś się o tym dowiedział” czy „to nie jego wina”.

Ostatecznie bohaterki spotu wspólnie znajdują w sobie moc – skreślają partykułę „nie” we wcześniej pojawiających się zdaniach, symbolicznie uwalniając się od doświadczonej krzywdy. Stąd też hasło kampanii, w którym skreślenie tego, co niepotrzebne, eliminuje przemoc i pokazuje moc kobiet. 

Aby ułatwić pokrzywdzonym wzywanie pomocy w trudnych sytuacjach, organizatorzy kampanii stworzyli pierwszą w Polsce przeciwprzemocową aplikację. Avon Alert umożliwia szybki kontakt z telefonem wsparcia Feminoteki, który zapewnia bezpłatną, profesjonalną pomoc ofiarom i świadkom wszelkich rodzajów przemocy. Aplikacja daje również możliwość dyskretnego wezwania pomocy w formie tekstowej. W aplikacji znajduje się także moduł edukacyjny, dzięki któremu można dowiedzieć się, co jest przemocą i jak sobie z nią radzić, oraz specjalny chatbot, do którego można zwrócić się o pomoc 24 godziny na dobę. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Za koncepcję i kreację kampanii oraz działania PR odpowiedzialna jest agencja Today. Produkcją spotu zajął się dom produkcyjny Graffiti Films, a planowanie i zakup mediów zrealizowało Five Media.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

„Nie, to nie była gra”, „Nie, to nie będzie tu tolerowane” – takie hasła pojawiły się na plakatach w poznańskiej przestrzeni miejskiej – w klubach, na przystankach tramwajowych czy też w pojazdach komunikacji publicznej. Wszystko to w ramach kampanii miasta Poznań przeciwko przemocy seksualnej.

PS2

Marka rajstop Adrian ruszyła z nową kampanią, w której pokazano ofiarę przemocy domowej. Na kreacjach reklamowych wystąpiła bowiem Karolina Piasecka – żona byłego radnego PiS, który został skazany za psychiczne i fizyczne znęcanie się nad nią.