Wspomniana aukcja pod hasłem „Impressionist and Modern Art” odbyła się kilka dni temu w londyńskim domu aukcyjnym Christie’s. Początkowo zakładano, że obraz Tamary Łempickiej „Portret Marjorie Ferry” zostanie wylicytowany za ok. 8-12 mln funtów. Ostatecznie jednak dzieło przedstawiające brytyjską piosenkarkę kabaretową Marjorie Ferry sprzedano za ponad 16 mln funtów, czyli około 82 mln złotych.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Co ciekawe, Tamara Łempicka tym samym pobiła swój własny rekord, bowiem w listopadzie 2019 roku jej obraz z 1927 roku „La tunique rose” został wylicytowany za ponad 13,4 mln dolarów, czyli około 52 mln złotych.
Jak podał portal ArtPrice.com, w 2018 roku obrazy Tamary Łempickiej zostały sprzedane na światowych aukcjach łącznie za kwotę 16,4 mln dolarów.
zdjęcie: twitter.com/ChristiesInc
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jakie wydarzenia w 2019 roku najbardziej wpłynęły na marketing w branży kultury i sztuki? Z jakimi problemami i zagadnieniami będzie się ona mierzyć w 2020 roku oraz jakie technologie i trendy będą miały istotny wpływ na marketing w tej branży w Polsce w 2020 roku?
PS2
Polska ilustratorka Karolina Pawelczyk została doceniona przez zespół kreatywny marki Marc Jacobs Fragrances, który zaprosił artystkę do współpracy przy światowej kampanii nowego zapachu Daisy Daze w mediach społecznościowych.