Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

PepsiCo zmienia logo i nazwę „rasistowskiej” marki z ponad 130-letnią tradycją

PepsiCo zmienia logo i nazwę „rasistowskiej” marki z ponad 130-letnią tradycją
Firma PepsiCo ogłosiła, że zmienia logo oraz nazwę swojej marki Aunt Jemima, która na rynku istnieje już od ponad 130 lat. Koncern w ten sposób chce walczyć ze stereotypami rasowymi.
O autorze
1 min czytania 2020-06-18

Na fali licznych protestów, które są echem niedawnej śmierci czarnoskórego George’a Floyda, uduszonego przez policjanta, wiele marek podejmuje działania, mające na celu walkę z uprzedzeniami rasowymi. Tego przykładem jest chociażby platforma HBO Max, która postanowiła tymczasowo usunąć ze swojej biblioteki kultowy już film „Przeminęło z wiatrem” z 1939 roku z uwagi na to, że produkcja zawiera rasistowskie treści, a także uprzedzenia etniczne. Film docelowo na powrócić do serwisu, lecz z dodatkowym materiałem wyjaśniającym historyczny kontekst produkcji.

Teraz na podobne działanie zdecydował się koncern PepsiCo, który postanowił zmienić logo i nazwę swojej marki Aunt Jemima. Brand ten bowiem zadebiutował na rynku w 1889 roku i od tamtej pory przez kilkadziesiąt lat wszystkie jego produkty opatrzone były wizerunkiem Afroamerykanki z chustą na głowie, czyli „cioci Jemimy”. Postać ta miała być kojarzona ze stereotypową czarną służącą, pracującą dla białej rodziny.

Co istotne, marka w 1989 roku przeszła już drobną metamorfozę – wizerunek Afroamerykanki został nieco zmieniony, aby nie nawiązywać do postaci niewolnika. Współczesna „ciocia Jemima” była od tamtego momentu zwykłą, czarnoskórą kobietą. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Niedawno wokół marki z ponad 130-letnią tradycją narosło wiele kontrowersji. Wiele osób nawoływało wręcz do bojkotu brandu. W odpowiedzi na krytykę PepsiCo opublikowało oświadczenie, w którym przedstawiciele przyznali, że „pochodzenie cioci Jemimy opiera się na stereotypie rasowym”. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Przedstawiciele koncernu poinformowali też, że nowe opakowania produktów Aunt Jemima – oczywiście już bez wizerunku czarnoskórej kobiety – pojawią się na rynku w czwartym kwartale br. Zmieniona zostanie również nazwa brandu, lecz na tę chwilę nie została ona ujawniona. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Marka Reebok poinformowała o zerwaniu wieloletniego kontraktu z firmą CrossFit tuż po tym, jak jej prezes – Greg Glassman – opublikował na Twitterze wpis, w którym w rasistowski sposób nawiązał do głośnej śmierci George’a Floyda.

PS2

W związku z licznymi protestami w Stanach Zjednoczonych, które wybuchły tuż po tym, gdy czarnoskóry George Floyd zmarł w trakcie policyjnej interwencji, marka Lego postanowiła wstrzymać reklamy zestawów zabawek z postaciami funkcjonariuszy policji.

PS3

Słynny brytyjski artysta znowu nie pozostał obojętny na problem, o którym mówi cały świat i postanowił skomentować go w charakterystyczny dla siebie sposób. Jednocześnie za pomocą swojej nowej pracy Banksy wyraził poparcie dla ruchu Black Lives Matter.