„Tłumacz ofert pracy” – No Fluff Jobs w nowej kampanii zwraca uwagę na brak konkretów w ofertach pracy

„Tłumacz ofert pracy” – No Fluff Jobs w nowej kampanii zwraca uwagę na brak konkretów w ofertach pracy
Portal No Fluff Jobs ruszył z nową kampanią pod hasłem „Tłumacz ofert pracy”, skierowaną do przedstawicieli branży IT. W jej ramach firma w humorystyczny sposób zwraca uwagę na brak konkretów w ofertach pracy.
O autorze
1 min czytania 2020-11-09

W ramach swojej nowej kampanii zatytułowanej „Tłumacz ofert pracy” portal No Fluff Jobs przygotował kreacje, które zawierają popularne, żeby nie powiedzieć – banalne sformułowania umieszczanie w ogłoszeniach rekrutacyjnych, takie jak m.in. atrakcyjne wynagrodzenie, duże możliwości rozwoju czy stabilne zatrudnienie. 

Hasła te zostały „przetłumaczone”, by podkreślić, co tak naprawdę mogą one oznaczać dla potencjalnego pracownika. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ten sposób No Fluff Jobs podkreśla problem braku konkretów w ofertach pracy, a także zwraca uwagę na fakt, że firmy publikujące tego typu ogłoszenia, mogą mieć coś do ukrycia lub nie przykładają szczególnej wagi do procesu rekrutacji. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

O tym, że jest to bardzo niewłaściwe podejście wynika z badania „Candidate experience. Doświadczenia kandydatów IT w 2020 roku”, które pokazało, że 87% kandydatów oczekuje konkretnej informacji o zarobkach w ogłoszeniu. Ponadto, dla kandydatów IT liczą się jasne opisy: warunków i formy zatrudnienia (83%), zadań na stanowisku pracy (82%), wskazanie lokalizacji (78%) czy wymaganych technologii (74%).

Brak podstawowych elementów i ukrywanie kluczowych aspektów oferty pracy przed kandydatami skutkuje ich większą podejrzliwością co do zamiarów pracodawcy, a może też wpłynąć na decyzję, czy poszukujący pracy w ogóle odpowie na taką ofertę.

PS

W lipcu br. wystartowała kampania employer brandingowa oddziału Nordea w Łodzi. Tym razem do pracy w firmie zachęcały zwierzęta: wilk Ulf, niedźwiedź Teddy, sowa Kristina i foka Sally, którzy promują hasło „Different types. One team” – „Różne gatunki. Jeden zespół”.

PS2

Amerykańska Centralna Agencja Wywiadowcza zaprezentowała swój nowy spot rekrutacyjny pod hasłem „Discover the CIA: Your Nation is Counting on You”. Jest to zarazem pierwsza reklama telewizyjna w historii instytucji.

PS3

W ubiegłym roku sieć drogerii Hebe wystartowała z kampanią rekrutacyjną, w której w kreatywny sposób wykorzystano popularne produkty kosmetyczne do swego rodzaju gry słownej, aby zachęcić potencjalnych kandydatów do aplikowania o pracę.