„Tłumacz ofert pracy” – No Fluff Jobs w nowej kampanii zwraca uwagę na brak konkretów w ofertach pracy

„Tłumacz ofert pracy” – No Fluff Jobs w nowej kampanii zwraca uwagę na brak konkretów w ofertach pracy

Portal No Fluff Jobs ruszył z nową kampanią pod hasłem „Tłumacz ofert pracy”, skierowaną do przedstawicieli branży IT. W jej ramach firma w humorystyczny sposób zwraca uwagę na brak konkretów w ofertach pracy.

W ramach swojej nowej kampanii zatytułowanej „Tłumacz ofert pracy” portal No Fluff Jobs przygotował kreacje, które zawierają popularne, żeby nie powiedzieć – banalne sformułowania umieszczanie w ogłoszeniach rekrutacyjnych, takie jak m.in. atrakcyjne wynagrodzenie, duże możliwości rozwoju czy stabilne zatrudnienie. 

Hasła te zostały „przetłumaczone”, by podkreślić, co tak naprawdę mogą one oznaczać dla potencjalnego pracownika. 

W ten sposób No Fluff Jobs podkreśla problem braku konkretów w ofertach pracy, a także zwraca uwagę na fakt, że firmy publikujące tego typu ogłoszenia, mogą mieć coś do ukrycia lub nie przykładają szczególnej wagi do procesu rekrutacji. 

O tym, że jest to bardzo niewłaściwe podejście wynika z badania „Candidate experience. Doświadczenia kandydatów IT w 2020 roku”, które pokazało, że 87% kandydatów oczekuje konkretnej informacji o zarobkach w ogłoszeniu. Ponadto, dla kandydatów IT liczą się jasne opisy: warunków i formy zatrudnienia (83%), zadań na stanowisku pracy (82%), wskazanie lokalizacji (78%) czy wymaganych technologii (74%).

Brak podstawowych elementów i ukrywanie kluczowych aspektów oferty pracy przed kandydatami skutkuje ich większą podejrzliwością co do zamiarów pracodawcy, a może też wpłynąć na decyzję, czy poszukujący pracy w ogóle odpowie na taką ofertę.

PS

W lipcu br. wystartowała kampania employer brandingowa oddziału Nordea w Łodzi. Tym razem do pracy w firmie zachęcały zwierzęta: wilk Ulf, niedźwiedź Teddy, sowa Kristina i foka Sally, którzy promują hasło „Different types. One team” – „Różne gatunki. Jeden zespół”.

PS2

Amerykańska Centralna Agencja Wywiadowcza zaprezentowała swój nowy spot rekrutacyjny pod hasłem „Discover the CIA: Your Nation is Counting on You”. Jest to zarazem pierwsza reklama telewizyjna w historii instytucji.

PS3

W ubiegłym roku sieć drogerii Hebe wystartowała z kampanią rekrutacyjną, w której w kreatywny sposób wykorzystano popularne produkty kosmetyczne do swego rodzaju gry słownej, aby zachęcić potencjalnych kandydatów do aplikowania o pracę.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij