TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Kluczowe w 2020 roku okazały się bezpieczeństwo, lokalność i autentyczność. Piątnica podsumowuje 2020 rok

Kluczowe w 2020 roku okazały się bezpieczeństwo, lokalność i autentyczność. Piątnica podsumowuje 2020 rok
Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2020 roku marka Piątnica? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2021 roku?
O autorze
4 min czytania 2021-01-04

Pozostałe podsumowania roku 2020 przeczytasz tu >

O roku 2020 dla marki Piątnica opowiada Monika Jusińska-Zbiegniewska, dyrektor marketingu OSM Piątnica.

Największy sukces dla marki Piątnica w 2020 roku 

Rok 2020, mimo nadzwyczajnej sytuacji związanej z pandemią, był wyjątkowo aktywny dla marki Piątnica. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W maju 2020 wystartowaliśmy z pierwszą kampanią reklamową serków homogenizowanych. To znany i uwielbiany przez konsumentów produkt, czego potwierdzeniem jest nagroda, którą otrzymał nasz Serek homogenizowany stracciatella – Złota Innowacja 2020 w kategorii „Nabiał – odpowiedź na potrzeby konsumentów” w konkursie „Złote Innowacje FMCG & Retail 2020”. 

W bieżącym roku rozwijaliśmy także nasze znane i popularne kategorie, takie jak jogurty typu islandzkiego Skyr, wprowadzając nowy, szósty już smak pitnej wersji – truskawka-kiwi. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ponadto, rozszerzyliśmy ofertę Piątnicy o koktajle z białkiem serwatkowym. To nowość produktowa w portfolio marki i jednocześnie zupełnie nowa kategoria na rynku. Produkty wyróżniają się zawartością świeżego i nieprzetworzonego białka serwatkowego – najbardziej wartościowego białka mleka. Dedykowane są osobom, które prowadzą zdrowy styl życia i chcą dbać o siebie, ale nie zawsze mają czas na przygotowanie wartościowej przekąski.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Badania potwierdzają, że Piątnica jest najsilniejszą marką nabiałową. Konsumenci bardzo dobrze postrzegają naszą markę i produkty, a dzięki wprowadzanym nowościom zyskaliśmy wielu nowych klientów. Zaufanie do marki Piątnica i praca, jaka została włożona w jakość produktów, przyniosły efekty w trudnym i niepewnym roku 2020. Konsumenci pozostali wierni naszym produktom i niezmiennie chętnie je wybierali. Wysoka jakość naszych produktów, znajomość marki i lojalność konsumentów to nasze najważniejsze atuty, z którymi wchodzimy w 2021 rok.

Najtrudniejsze wyzwanie dla marki Piątnica w 2020 roku

Najtrudniejsza w 2020 była praca w warunkach niepewności. Jednak to, co ważne – sytuacja ta nie wpłynęła na naszą strategię. Zaprocentowała silna marka oraz wartości budowane przez nas od lat – jakość, zaufanie i bliskość. To wpłynęło na umocnienie się naszych produktów. Kluczowe w 2020 roku okazały się bezpieczeństwo, lokalność i autentyczność. A to, niezmiennie, jako marka Piątnica oferujemy naszym konsumentom. W czasie kryzysu wyjątkowe okoliczności pozwoliły konsumentom jeszcze bardziej to docenić. 

3 najciekawsze akcje w 2020 roku

Po pierwsze jest to nasza platforma śniadaniowa www.sniadanie.piatnica.com.pl, która powstała i funkcjonuje w ramach akcji „Śniadanie to podstawa”. To źródło wiedzy na temat znaczenia roli śniadania w diecie oraz liczne inspiracje na zdrowe i pożywne śniadania.

Drugą akcją, o której warto wspomnieć, jest aktywacja związana z launchem koktajli z białkiem serwatkowym. Działaniom towarzyszyła intensywna kampania display, na największych portalach pojawiły się artykuły, które budowały rozpoznawalność produktu oraz edukowały w zakresie właściwości i niezwykłych zalet głównego składnika Koktajli – białka serwatkowego. W ramach kampanii przygotowana została strona www.cudnatury.piatnica.pl z informacjami na temat koktajli i zdrowego trybu życia. 

Trzecia akcja to kampania jogurtów Piątuś, dedykowana produktowi dla naszych najmłodszych konsumentów. Spoty z łosiem Piątusiem pojawiały się w wielu kanałach jednocześnie – przez prawie 1,5 miesiąca można je było zobaczyć w telewizji oraz w internecie – m.in. na platformach VOD oraz w social mediach. Od początku komunikacji tego brandu skupiamy się na ważnym przesłaniu: każdy jest w czymś dobry, dlatego trzeba próbować i znaleźć, to, w czym jest się najlepszym! Towarzysząca kampanii promocja polegająca na dołączeniu do produktu zmywalnych tatuaży z Piątusiem była hitem sprzedażowym. 

Rok zamknęliśmy intensywną kampanią świąteczną. Jesteśmy obecni w telewizji, na VOD, prowadzimy działania w digitalu. Intensywnie komunikujemy się w mediach społecznościowych, współpracujemy z influencerami oraz autorytetami kulinarnymi. 

Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami

Bardzo pozytywnie zaskoczyło nas dobre przyjęcie i dynamiczny rozwój skyrów. To kategoria, dzięki której pozyskaliśmy wielu nowych konsumentów, weszliśmy w nowy segment i pokazaliśmy, że Piątnica potrafi połączyć tradycję z innowacyjnością, słucha konsumentów i śledzi trendy. W spotach towarzyszących kampanii skyrów szczególnie podkreślaliśmy naturalny charakter tej pożywnej przekąski – krótki skład i wysoką zawartość białka. Akcentowaliśmy ich naturalne pochodzenie, podkreślając równocześnie duże znaczenie aktywności fizycznej oraz czasu spędzanego wspólnie z bliskimi. 

Bardzo ważna była dla nas także kampania serków homogenizowanych „Najlepsze coś by się zjadło”. Serki z Piątnicy zostały doskonale przyjęte na rynku, a spoty z babcią Eugenią zyskały dużą sympatię konsumentów. Sielska sceneria, powrót do natury i smaków dzieciństwa przywołał u wielu naszych konsumentów najpiękniejsze wspomnienia. Te same skojarzenia – bliskości, sielskości, smaków i zapachów dzieciństwa wykorzystujemy w naszej kampanii bożonarodzeniowej. Bo przecież, chcąc życzyć bliskim wszystkiego co najlepsze, gotujemy i pieczemy z tego, co najlepsze!

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku

Z punktu widzenia naszej marki – głównym i najważniejszym kanałem komunikacji jest telewizja. Nie zapominamy jednak o pozostałych kanałach i systematycznie realizujemy kampanie digital oraz wykorzystujemy ogromny potencjał mediów społecznościowych. Naszym celem jest angażowanie konsumentów, wchodzenie z nimi w interakcje, budowanie relacji. Dzięki temu konsumenci zapamiętują naszą markę i przywiązują się do niej.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku

Jako OSM Piątnica planujemy w przyszłym roku kontynuację działań z tego roku – stawiamy głównie na TV i digital. Jednak to, co jest ponad kanałami i na co bardzo stawiamy to koncept kreatywny – połączenie emocjonalności z racjonalnością to gwarancja skuteczności i dotarcia do serc konsumentów.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Pandemia koronawirusa mocno wpłynęła na trendy – na znaczeniu zyskały produkty, które cechuje naturalny skład, regionalność, polskość i czysta etykieta. Właśnie to lokalne pochodzenie składników do naszych produktów komunikujemy i akcentujemy w naszym claimie – Z Piątnicy, no bo skąd!

W ten sposób podkreślamy silny związek z naszym regionem, dostawcami – rolnikami oraz lokalną społecznością. To właśnie w autentyczności marki oraz w zaufaniu i lojalności naszych konsumentów upatrujemy największą szansę na 2021 rok.

Budżet na działania digitalowe

Nie planujemy istotnych zmian w naszych działaniach. Jako OSM Piątnica, szczegółowo planujemy wszelkie działania promocyjne, mierzymy je i optymalizujemy, by osiągnąć najlepszą relację osiągniętych wyników do poniesionych kosztów.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

W efekcie pandemii wiele branż mocno ucierpiało, co przełożyło się oczywiście na wydatki marketingowe. Marketingowcy stanęli więc przed nowymi wyzwaniami – koniecznością zmian strategii, dopasowywaniem komunikacji do aktualnej sytuacji, modyfikowaniem kampanii w związku z ograniczeniami oraz optymalizacją budżetów.  W zależności od branży wyzwania są większe lub mniejsze.

W naszej branży nabiałowej obserwowaliśmy spadek wydatków marketingowych firm w okresie styczeń-wrzesień, które odbiły się większymi inwestycjami w październiku. Sytuacja w branży spożywczej jest więc stabilna.

3 najważniejsze cele i plany na 2021 rok

Jako Piątnica chcielibyśmy zrealizować w 2021 następujące cele:

  1. Wykorzystać potencjał i dobre postrzeganie marki Piątnica do umacniania pozycji rynkowej i pozyskiwania nowych konsumentów.
  2. Kreatywnie łączyć funkcjonalność produktów z pozytywnymi emocjami, jakie budzi marka Piątnica, aby prowadzić atrakcyjną dla konsumentów komunikację i być blisko nich. 
  3. Śledzić trendy i preferencje konsumentów, aby wprowadzać nowe produkty i warianty zgodnie z oczekiwaniami naszych konsumentów.