Innowacyjny format In-Image Ads od VOX w kampaniach Kärcher

Innowacyjny format In-Image Ads od VOX w kampaniach Kärcher
Coraz więcej marek poszukuje do swoich działań innowacyjnych formatów reklamowych, umożliwiających lepsze targetowanie i zapewniających większą efektywność. Odpowiedzią na to jest format In-Image Ads od VOX, który w swoich działaniach wykorzystuje coraz więcej marek, w tym Kärcher.
O autorze
2 min czytania 2021-02-08

VOX jest międzynarodową spółką adtechową, specjalizującą się w rozwiązaniach digitalowych z wykorzystaniem technologii computer vision i picture recognition. Do niedawna spółka działała w Polsce pod nazwą AstraOne.io, jednakże przeszła ona kompleksowy rebranding i obecnie planuje prężny rozwój oraz poszerzenie wachlarza swoich usług.

W ramach udostępnianych przez VOX narzędzi znajdują się kompleksowe rozwiązania skierowane zarówno do reklamodawców, jak i wydawców. Dwoma głównymi rozwiązaniami oferowanymi przez VOX są technologia picture recognition i format In-Image Ads. Innowacyjne formaty reklamowe opierają się na programmaticu i pozwalają zarówno na tradycyjne targetowanie z zastosowaniem m.in. plików cookies czy ID, jak i na targetowanie kontekstowe czy też z wykorzystaniem niestandardowych danych np. warunki pogodowe czy jakość powietrza.

Technologia picture recognition bazuje na algorytmach, które dogłębnie analizują każdy element zdjęcia i grafiki, a następnie rozpoznają widniejące na nich obiekty, przedmioty, osoby, zwierzęta, symbole itp. Co ważne, algorytmy analizują również kontekst grafiki.

Na technologii picture recognition oparty został autorski format In-Image Ads. Umożliwia on reklamodawcom emisję reklam nakładanych na zdjęcia zamieszczone w artykułach na stronach wydawców współpracujących z VOX, których w Polsce jest już wielu. Co jest niezwykle istotne, reklamodawcy mają możliwość targetowania kontekstowego swoich kreacji i w efekcie lepszego dopasowania ich.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

In-Image Ads jest idealnym formatem m.in. dla kampanii brandingowych, rozliczanym za vCPM, dzięki czemu reklamodawca ma możliwość zrealizowania kampanii ze 100% wskaźnikiem viewability. Format ten zapewnia także 100% brand safety. Wykorzystując go, reklamodawcy mają możliwość skorzystania z tzw. black listy i wykluczenia konkretnych elementów na zdjęciach, w których towarzystwie reklama nie powinna się wyświetlać. Mogą również dodać nowy element, jeśli nie ma go na liście.

– Nasza autorska technologia picture recognition i format In-Image Ads są w całości dostosowane do obecnych oczekiwań reklamodawców. Z jednej strony bardzo mocno angażują one odbiorcę oraz zapewniają efekty i wyniki kilkukrotnie lepsze niż tradycyjne działania programmatic, a z drugiej strony gwarantują 100% brand safety i viewability. Jako spółka adtechowa stale się rozwijamy i poszerzamy nasz zespół specjalistów, w związku z czym wszystkich zainteresowanych współpracą zapraszamy do kontaktu – mówi Adam Iwinski, CEO VOX.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Innowacyjne formaty od VOX świetnie sprawdzają się w działaniach reklamowych w praktycznie każdej branży. Dostrzegł to m.in. GroupM, z którym VOX współpracuje od ponad półtora roku. W tym czasie firmom udało się z powodzeniem przeprowadzić wiele różnego typu kampanii z wykorzystaniem picture recognition i In-Image Ads, m.in. dla takich marek jak Leroy Merlin, T-Mobile, Wilkinson, Biedronka, Loxon, Multilac, Alpro, Pepco, IKEA, Pharmaton, Intermache, Laktacyd, USP Oryal, Alior Bank.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kilka miesięcy temu do grona marek wykorzystujących w swoich działaniach reklamowych technologię picture recognition i In-Image Ads dołączył Kärcher, który zwrócił uwagę na wyjątkowe możliwości kontekstowego targetowania w tym formacie.

Od sierpnia ub. r. Kärcher wykorzystuje In-Image Ads w swoich kampaniach mających na celu m.in. promocję różnych produktów z oferty marki, czy też działaniach brandingowych. Przykładowo w dniach 10 sierpnia – 10 grudnia 2020 r. marka przeprowadziła dużą kampanię promującą gamę urządzeń domowych ze swojego portfolio. Natomiast druga kampania prowadzona od 10 października do 30 listopada ub. r. skupiła się na jednym produkcie, elektrycznym mopie  Kärcher FC 7.

Na potrzeby działań przygotowano kilka kreacji, które po kliknięciu prowadziły do stron informujących o produkcie czy całej ofercie marki. Dzięki wykorzystanemu targetowaniu kontekstowemu reklamy wyświetlane były wyłącznie na zdjęciach zawierających konkretne elementy, wybrane na potrzeby kampanii.

In-Image Ads jest nowym formatem, który pomaga osiągnąć wysoki CTR i realnie wpłynąć na zwiększenie efektywności prowadzonych działań reklamowych. – Działania z wykorzystaniem picture recognition i In-Image Ads przynoszą na tyle dobre rezultaty, że w GroupM bardzo często proponujemy te rozwiązania klientom i wykorzystujemy w coraz większej liczbie kampanii rich mediowych. Kolejne planowane dla Kärcher kampanie również zakładają wykorzystanie tego formatu – mówi Monika Prokopiuk, product manager, GroupM.

Więcej informacji na temat spółki VOX i oferowanych przez nią rozwiązań dostępnych jest na stronie voxexchange.io/

 

Artykuł powstał we współpracy z VOX.