STOP Marnowaniu Żywności – Carrefour z akcją zachęcającą do przeciwdziałania marnowaniu zasobów naszej planety

STOP Marnowaniu Żywności – Carrefour z akcją zachęcającą do przeciwdziałania marnowaniu zasobów naszej planety
Carrefour mówi stop marnowaniu żywności – sieć zainicjowała akcję pod hasłem „STOP Marnowaniu Żywności”, w ramach której w sklepach marki pojawiły się specjalne strefy z w pełni wartościowymi towarami mającymi krótki termin ważności, w cenach obniżonych nawet o 90 procent.
O autorze
1 min czytania 2021-02-23

Carrefour już od jakiegoś czasu działa z myślą o przeciwdziałaniu marnowania żywności. W ubiegłym roku sieć nawiązała współpracę z aplikacją Too Good To Go, w ramach której użytkownicy platformy mogą nabyć paczki z produktami firmy z krótkim terminem ważności.

Niedawno firma zainicjowała akcję pod hasłem „STOP Marnotrawstwu”, która jest elementem szerszej inicjatywy ogólnopolskiego programu „STOP Marnotrawstwu” zachęcającego do przeciwdziałania marnowaniu zasobów naszej planety. W ramach inicjatywy w hiper-i supermarketach Carrefour pojawiły się specjalne strefy podzielone na sektory dedykowane produktom suchym oraz świeżym, w których klienci mogą znaleźć w pełni wartościowe towary mające krótki termin ważności, w cenach obniżonych nawet o 90 procent.

– Akcja STOP Marnowaniu Żywności to kolejny etap naszego ogólnopolskiego programu, w ramach którego uruchomiliśmy w naszych sklepach specjalne strefy dedykowane produktom z kończącym się termin przydatności do spożycia. Dzięki nim klienci robiąc zakupy, mogą wydać mniej, jednocześnie przyczyniając się do uratowania żywności przed zmarnowaniem. Warunek jest jednak jeden – produkty te należy spożyć jak najszybciej – mówi Marek Lipka, dyrektor handlowy i członek zarządu Carrefour Polska.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co więcej, Carrefour zrealizował również 2-tygodniową kampanię pod hasłem „Możemy kupować mądrze – Jak nie marnować żywności”, w której wzięły udział wszystkie hiper- i supermarkety należące do sieci. Inicjatywa miała miejsce między 16 listopada a 1 grudnia 2020. W sklepach zostały umieszczone dedykowane materiały informacyjne, a dodatkowo, na stronie carrefour.pl/lp-jak-nie-marnowac-zywnosci pojawiły się praktyczne wskazówki dotyczące sposobów przechowywania produktów spożywczych gwarantujących zachowanie ich świeżości. 

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Krzywe też są piękne, a jak dobrze smakują! Mowa o burakach, które wyrosły na polu Pana Jakuba, rolnika z miejscowości Węglewice-Kolonia. Los skazał je na niełaskę, ze względu na inny niż standardowy wygląd, co nie oznacza, że gorszy. Z pomocą przybyło Too Good To Go.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Auchan podejmuje kolejny krok aby ograniczyć marnowanie żywności, dołączając do grona partnerów aplikacji Too Good To Go. Od grudnia 2020 roku użytkownicy mogą zamawiać w sieci specjalne paczki, w których znajdą się pełnowartościowe i atrakcyjne cenowo produkty o krótkich terminach przydatności.

PS3

29 września 2020 roku po raz pierwszy obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Walki z Marnowaniem Jedzenia ustanowiony przez ONZ. Z tej okazji Too Good To Go oraz takie marki, jak Carrefour czy Starbucks częściowo zasłoniły swoje logotypy, aby podkreślić skalę problemu, a tym samym ilość jedzenia, jaka trafia do kosza.