Od 26 lutego br. przedsiębiorcy mogą składać wnioski na dofinansowanie swoich działań promocyjnych realizowanych podczas Expo 2020 w Dubaju

Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, które chcą promować swoje marki produktowe na rynkach Zjednoczonych Emiratów Arabskich i innych krajów Zatoki Perskiej, mogą wziąć udział w kolejnej edycji programu „Go to Brand – Expo 2020”, realizowanej przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.
O autorze
3 min czytania 2021-02-25

Dzięki programowi przedsiębiorcy mogą m.in. uczestniczyć w Forum Gospodarczym Polska-ZEA, które jest planowane na 6 grudnia 2021 roku. W budżecie „Go to Brand – Expo 2020” znalazło się  50 mln zł pochodzących ze środków unijnych Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.   

Wystawa Światowa w Dubaju jest największym na świecie wydarzeniem gospodarczym. W konsekwencji pandemii COVID-19 ubiegłoroczna edycja została przesunięta o rok. Jej nowe ramy czasowe to 1 października 2021 r. – 31 marca 2022 r. 

„Go to Brand – Expo 2020” jest jedną z najważniejszych inicjatyw programu gospodarczego będącego kluczowym elementem udziału Polski w Expo 2020 Dubai. To pierwsza w historii udziału Polski w Wystawach Światowych tak kompleksowa propozycja dla polskich firm, która obejmuje zarówno wsparcie promocyjne, organizacyjne jak i finansowe. 

Program „Go to Brand – Expo 2020” umożliwia pozyskanie środków m.in. na udział w targach, wystawach, misjach gospodarczych lub konferencjach zagranicznych oraz na dodatkowe działania promocyjne związane z Expo 2020 Dubai (pełna lista targów i wystaw poniżej komunikatu). Wśród ponad 30 wydarzeń branżowych zaplanowanych na lata 2021 i 2022 znajdują się wydarzenia skierowane do kluczowych ze względu na potencjał eksportowy sektorów, m.in.  biotechnologia i farmaceutyka, budownictwo, energetyka, IT/ICT, polskie specjalności żywnościowe, sprzęt medyczny. Środki pozyskane z programu „Go to brand – Expo 2020” mogą zostać także wykorzystane na sfinansowanie usług doradczych w zakresie przygotowania do wejścia na rynki krajów Zatoki Perskiej (Arabia Saudyjska, Bahrajn, Katar, Kuwejt, Oman, Zjednoczone Emiraty Arabskie).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Doświadczenia z pandemicznych miesięcy pokazują, jak ważna jest dywersyfikacja źródeł przychodów. Udział Polski w Expo 2020 w Dubaju to dla polskich firm szansa na znalezienie nowych klientów, budowanie relacji handlowych i pozyskanie partnerów biznesowych na perspektywicznym rynku bliskowschodnim. Zjednoczone Emiraty Arabskie i inne kraje Zatoki Perskiej to region o dużym potencjale wzrostu, ciągle niewykorzystanym przez naszych przedsiębiorców. Stąd idea rozszerzenia wsparcia promocji polskich marek w sprawdzonej i popularnej formule konkursu „Go to Brand” – mówi Marcin Czyża, wiceprezes PARP, Ambasador Expo.

Przedsiębiorcy, którzy zgłoszą się do programu „Go to Brand”, zostaną zaproszeni na Forum Gospodarcze Polska – Zjednoczone Emiraty Arabskie, zaplanowane na 6 grudnia 2021 r. Forum stanowi kulminacyjny moment całego programu gospodarczego, a udział w wydarzeniu zapowiedzieli już przedstawiciele najwyższych władz państwowych. W programie zaplanowano m.in. podpisanie umów dwustronnych, panele biznesowe, sesje biznesowe b2b. Głównym celem Forum będzie promocja wzajemnych kontaktów gospodarczych, prezentacja polskich doświadczeń i potencjału w dziedzinie eksportu produktów i usług, w szczególności z branż związanych z tematyką Expo 2020, jak również zapewnienie możliwości nawiązania współpracy z partnerami gospodarczymi z krajów Zatoki Perskiej. Na stronie internetowej www.expo.gov.pl dostępny będzie formularz umożliwiający wyrażenie zainteresowania udziałem w Forum Gospodarczym, w tym dla firm korzystających z dofinansowania „Go to Brand – Expo 2020”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Start programu „Go to Brand – Expo 2020” to pierwsza z uruchamianych w tym roku inicjatyw programu gospodarczego. Zachęcam przedstawicieli sektora MŚP do zaplanowania działań promocyjnych, wykorzystujących kontekst udziału Polski w Wystawie Światowej Expo 2020 w Dubaju. To unikalna platforma wymiany doświadczeń oraz nawiązywania relacji biznesowych, a wsparcie polskich firm, obok budowania wizerunku naszego kraju, stanowi główny cel całego przedsięwzięcia. Zwieńczeniem naszych działań będzie Dzień Polski oraz Forum Gospodarcze Polska – Zjednoczone Emiraty Arabskie (6 i 7 grudnia 2021 r.), na które już teraz serdecznie zapraszam – mówi Adrian Malinowski, komisarz generalny Sekcji Polskiej Wystawy Światowej Expo 2020 w Dubaju.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wnioski o dofinansowanie można składać od 26 lutego do 29 marca 2021 roku. Budżet konkursu wynosi 50 mln zł, przy czym 15 mln jest przeznaczone dla projektów zlokalizowanych w województwie mazowieckim, a 35 mln – dla projektów zlokalizowanych w pozostałych województwach. Projekty zgłaszane do konkursu muszą zamknąć się w kwocie 1 mln zł. Maksymalne dofinansowanie, o jakie mogą się starać mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa to 455 650 zł, przy czym wymagany minimalny wkład własny wynosi 15 proc. wartości projektu. 

W ramach poprzedniej edycji konkursu „Go to Brand” dofinansowanie przyznano 79 projektom. Więcej informacji o programie „Go to Brand” znajduje się na stronie.