Stokrotka stawia na ekologię – sieć rezygnuje z kolportażu gazetek i wprowadza torby wielokrotnego użytku

Stokrotka stawia na ekologię – sieć rezygnuje z kolportażu gazetek i wprowadza torby wielokrotnego użytku
Stokrotka to kolejna sieć spożywcza, która postanowiła wprowadzić pewne zmiany z myślą o naszym środowisku. Firma ogłosiła właśnie, że rezygnuje z kolportażu gazetek, a także wprowadza ekologiczne torby wielokrotnego użytku.
O autorze
1 min czytania 2021-03-29

W obecnych czasach sieci spożywcze na różne sposoby dbają o nasze środowisko. Na przykład w wybranych marketach Carrefour pojawiły się stacje refillingowe z produktami kosmetycznymi marki Yope, aby ograniczyć zużycie plastikowych opakowań, natomiast sieci, takie jak Kaufland czy Lidl wprowadziły woreczki wielokrotnego użytku na owoce i warzywa, by zachęcić klientów do zaprzestania z korzystania z tzw. foliówek.

Teraz pewne zmiany z myślą o naszym środowisku wprowadziła Stokrotka. Sieć bowiem ogłosiła, że rezygnuje z kolportażu swoich gazetek. W dalszym ciągu jednak będą one dostępne na stronach internetowych oraz w specjalnie zaprojektowanych stojakach sklepowych. 

Ponadto, firma wprowadziła ekologiczne torebki na owoce i warzywa, które nie tylko można wielokrotnie prać, ale również, gdy ich żywot się zakończy, poddać recyklingowi. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Torby wielokrotnego użytku Stokrotki są wygodne w użyciu, posiadają metkę, gdzie można przylepić etykietę z wagą i ceną. Można w nie zapakować do 4,5 kg owoców i warzyw.

To jednak nie wszystko – sieć współpracuje też z dostawcami w celu zmniejszenia ilości folii i papieru używanych do produkcji opakowań. Każda folia opakowaniowa, podobnie jak papier musi podlegać recyklingowi, są one belowane i oddawane do ponownego przetworzenia. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pod koniec ubiegłego roku Stokrotka przyłączyła się do ogólnopolskiej akcji „Ciche Godziny” zainicjowanej przez Fundację JiM. Z tej okazji w sklepach marki w wyznaczonych godzinach będzie wyłączona muzyka, a klienci ze spektrum autyzmu będą mieli pierwszeństwo w obsłudze przy kasach.

PS2

Sieć E.Leclerc wprowadziła możliwość pakowania produktów na wagę do swoich własnych opakowań wielokrotnego użytku. Testy takiej usługi prowadzone są aktualnie w sklepach sieci w Radomiu i Łodzi. Podobną usługę wprowadził w lipcu 2020 roku Carrefour.

PS3

Spar Polska to kolejna sieć, która prowadzi działania mające na celu ograniczenie plastiku. Już teraz klienci mogą przynosić na zakupy swoje własne opakowania do pakowania mięsa, wędlin, serów czy ryb. Ponadto zamiast jednorazowych reklamówek, sieć oferuje te wielokrotnego użytku.

PS4

Na Gramy to pierwszy w Łodzi sklep w duchu zero waste. W ofercie marketu znajdziemy m.in. produkty spożywcze na wagę czy też kosmetyki naturalne. Co ważne – sklep wyznaje zasadę „zero plastiku”.