Borys Szyc, Ewa Chodakowska i Odeta Moro mówią „#nieczekam107lat” i zwracają uwagę na problem nierówności płci

Borys Szyc, Ewa Chodakowska i Odeta Moro mówią „#nieczekam107lat” i zwracają uwagę na problem nierówności płci

Redakcja portalu Ofeminin.pl we współpracy z Forbes Women oraz UN Global Compact zainicjowała kampanię społeczną pod hasłem #nieczekam107lat. Jej celem jest zwrócenie uwagi na problem nierówności płci.

Według raportu GLOBAL GENDER GAP REPORT 2020 roku kobiety w Europie Środkowowschodniej będą miały równy status ekonomiczny, prawny, społeczny i równe szanse dopiero w 2128 roku – czyli za 107 lat. 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

– Jeśli nie zaczniemy działać teraz, nikt z nas tego nie dożyje – mówią inicjatorzy nowej kampanii społecznej pod hasłem #nieczekam107lat, której celem jest zwrócenie uwagi na problem nierówności płci. Jej pomysłodawcami są: redakcja Ofeminin.pl, Forbes Women oraz UN Global Compact. 

W ramach kampanii #nieczekam107lat określono 8 kluczowych nierówności – zaś każda z nich posiada swojego „ambasadora”. Tym samym m.in. Borys Szyc reprezentuje nierówność w rodzicielstwie, Ewa Chodakowska – nierówność w przywództwie, Lara Gessler – nierówności w dostępie do ochrony zdrowia, natomiast Odeta Moro – nierówność w pracy. 

– 107 lat – tyle może trwać osiągniecie prawdziwej równości płci w Polsce. Możesz poczekać lub zacząć zmiany już dziś! Nierówności widać w wielu obszarach naszego życia. Dotyczą nie tylko pracy, awansu, zarobków, lecz także kwestii prywatnych. Nierówność w jednym obszarze ma wpływ na inne. Na przykład obciążenie kobiet obowiązkami domowymi i rodzicielskimi wpływa na ich pozycję na rynku pracy – zauważają inicjatorzy kampanii. 

W ramach kampanii powstała dedykowana strona internetowa, na której znalazły się porady dotyczące tego, jak każdy z nas może przeciwdziałać nierówności płci. 

Koncepcja kreatywna projektu powstała we współpracy z agencją Must be Loud.

PS

Jak wygląda kwestia podziału ze względu na płeć w polskiej branży marketingowej? Czy mężczyźni są faworyzowani, zajmują wyższe stanowiska, a także stanowią większość w jury konkursów branżowych? Zapytaliśmy przedstawicieli branży, jak ją oceniają.

PS2

Z okazji tegorocznego Dnia Kobiet IKEA postanowiła stworzyć cyfrową grę karcianą, za pomocą której zwraca uwagę na nierówny podział codziennych, domowych obowiązków między kobietami i mężczyznami.

PS3

Na początku 2019 roku berlińskie władze ogłosiły, że mieszkanki Berlina otrzymają zniżkę w wysokości 21% na bilet do metra, podczas gdy mężczyźni zapłacą normalną kwotę. Takie działanie ma na celu zwrócenie uwagi na wciąż istniejące różnice w wynagrodzeniach obu płci.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij