TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Borys Szyc, Ewa Chodakowska i Odeta Moro mówią „#nieczekam107lat” i zwracają uwagę na problem nierówności płci

Borys Szyc, Ewa Chodakowska i Odeta Moro mówią „#nieczekam107lat” i zwracają uwagę na problem nierówności płci
Redakcja portalu Ofeminin.pl we współpracy z Forbes Women oraz UN Global Compact zainicjowała kampanię społeczną pod hasłem #nieczekam107lat. Jej celem jest zwrócenie uwagi na problem nierówności płci.
O autorze
1 min czytania 2021-05-05

Według raportu GLOBAL GENDER GAP REPORT 2020 roku kobiety w Europie Środkowowschodniej będą miały równy status ekonomiczny, prawny, społeczny i równe szanse dopiero w 2128 roku – czyli za 107 lat. 

– Jeśli nie zaczniemy działać teraz, nikt z nas tego nie dożyje – mówią inicjatorzy nowej kampanii społecznej pod hasłem #nieczekam107lat, której celem jest zwrócenie uwagi na problem nierówności płci. Jej pomysłodawcami są: redakcja Ofeminin.pl, Forbes Women oraz UN Global Compact. 

W ramach kampanii #nieczekam107lat określono 8 kluczowych nierówności – zaś każda z nich posiada swojego „ambasadora”. Tym samym m.in. Borys Szyc reprezentuje nierówność w rodzicielstwie, Ewa Chodakowska – nierówność w przywództwie, Lara Gessler – nierówności w dostępie do ochrony zdrowia, natomiast Odeta Moro – nierówność w pracy. 

– 107 lat – tyle może trwać osiągniecie prawdziwej równości płci w Polsce. Możesz poczekać lub zacząć zmiany już dziś! Nierówności widać w wielu obszarach naszego życia. Dotyczą nie tylko pracy, awansu, zarobków, lecz także kwestii prywatnych. Nierówność w jednym obszarze ma wpływ na inne. Na przykład obciążenie kobiet obowiązkami domowymi i rodzicielskimi wpływa na ich pozycję na rynku pracy – zauważają inicjatorzy kampanii. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ramach kampanii powstała dedykowana strona internetowa, na której znalazły się porady dotyczące tego, jak każdy z nas może przeciwdziałać nierówności płci. 

Koncepcja kreatywna projektu powstała we współpracy z agencją Must be Loud.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jak wygląda kwestia podziału ze względu na płeć w polskiej branży marketingowej? Czy mężczyźni są faworyzowani, zajmują wyższe stanowiska, a także stanowią większość w jury konkursów branżowych? Zapytaliśmy przedstawicieli branży, jak ją oceniają.

PS2

Z okazji tegorocznego Dnia Kobiet IKEA postanowiła stworzyć cyfrową grę karcianą, za pomocą której zwraca uwagę na nierówny podział codziennych, domowych obowiązków między kobietami i mężczyznami.

PS3

Na początku 2019 roku berlińskie władze ogłosiły, że mieszkanki Berlina otrzymają zniżkę w wysokości 21% na bilet do metra, podczas gdy mężczyźni zapłacą normalną kwotę. Takie działanie ma na celu zwrócenie uwagi na wciąż istniejące różnice w wynagrodzeniach obu płci.