OTCF w partnerstwie z Ubrania Do Oddania.pl wprowadza używane ubrania do regularnej sprzedaży w salonach 4F

OTCF w partnerstwie z Ubrania Do Oddania.pl wprowadza używane ubrania do regularnej sprzedaży w salonach 4F
Każdy klient marki będzie mógł kupić używane ubrania w atrakcyjnych cenach w sklepach mieszczących się w centrach handlowych.
O autorze
2 min czytania 2022-01-20

Polska firma OTCF S.A., właściciel marki 4F, robi duży krok w stronę propagowania bardziej zrównoważonych zakupów. W wybranych salonach sprzedaży, oprócz nowego asortymentu, znajdzie się strefa Wear_Fair z ubraniami z drugiego obiegu.

W strefach Wear_Fair można oddać niechciane ubrania, zamykając tym samym drugi obieg. W ten sposób niepotrzebna odzież zamiast trafić na wysypisko, dostanie drugie życie i da radość kolejnej osobie, a przy tym przyczyni się do wsparcia fundacji 4F. W tych samych strefach znajdą się również ubrania oznaczone metką Wear_Fair, które odświeżono i wprowadzono ponownie do sprzedaży. Metką Wear_Fair wyróżnione są również produkty, które zostały zaprojektowane z bardziej ekologicznych materiałów. Takie ubrania można znaleźć również na stronie internetowej 4F.

Projekt Wear_Fair został przygotowany we współpracy z Ubrania Do Oddania – polskim startupem, który prowadzi platformę fundraisingową, łączącą zbiórki odzieży używanej ze wsparciem finansowym na rzecz organizacji charytatywnych. Przy okazji tej współpracy Ubrania do Oddania były odpowiedzialne za zebranie, wyczyszczenie i odnowienie wystawionych do sprzedaży ubrań.

„Bardzo selektywnie podchodzimy do wyboru Partnerów w ramach wszystkich projektów, które realizujemy jako Ubrania do oddania. Decydujemy się na współpracę wyłącznie z tymi, którzy aktywnie działają w kwestiach zrównoważenia swojego wpływu na środowisko, racjonalizują decyzje zakupowe swoich klientów, wdrażają rozwiązania, które ograniczają emisyjność, wspierają wartościowe projekty dodatkowe, których mianownikiem jest idea cyrkularności. Takim partnerem jest dla nas OTCF S.A. (4F) , z którym wspólnie realizujemy nowy projekt i małymi krokami wspólnie zmierzamy w kierunku wielkiej zmiany!”  – czytamy w publikacji zamieszczonej przez Ubrania do Oddania na portalu LinkedIn.
LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

To jednak nie wszystkie ekologiczne projekty, których podejmuje się w ostatnim czasie marka 4F. W marcu 2021 r. rozpoczęto cykl webinarów Change Weeków, które dotykają różnych tematów ze świata ekologii (np. cyrkularność czy kryzys wodny). Wykłady przeprowadzili dla nas między innymi Szymon Opryszek (niezależny reporter i autor książek), Zosia Zochniak (założycielka Ubrania do oddania), Katarzyna Zajączkowska (wykładowczyni zrównoważonej mody, autorka podcastu Odpowiedzialna Moda), Biosystem (Organizacja Odzysku Opakowań), czy Carbon Footprint Foundation.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dodatkowo 4F stworzyło pierwszy w Polsce ubraniomat, który już od lutego znajdować się będzie w galerii handlowej Bonarka City Center w Krakowie. Maszyna zważy odzież, którą oddasz i od razu poinformuje, ile pieniędzy zostanie przekazanych na konto fundacji 4F oraz jaki rabat na ubrania z drugiego obiegu dostaniesz.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Z inicjatywy Ubrania do Oddania i Unibail-Rodamco-Westfield, w Galerii Mokotów pojawił się Cyrkularny Butik, który jest pierwszym elementem długofalowego projektu. W sklepie każdy klient ma możliwość nabycia ubrań z drugiego obiegu. 

PS 2

Jak wyglądały kulisy kampanii „Pokochaj swoje rzeczy na dłużej”, podczas której zamieniono Black Friday w Green Friday? WoshWosh oraz Ubrania do Oddania zorganizowała m.in. wyprzedaż garażową, warsztaty z renowacji butów czy zbiórkę odzieży używanej, dzięki którym wiele ubrań i dodatków zyskało drugie życie.