Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Meta reaguje na molestowanie seksualne w metaverse. Gra Horizon Worlds z dodatkową funkcją bezpieczeństwa

Meta reaguje na molestowanie seksualne w metaverse. Gra Horizon Worlds z dodatkową funkcją bezpieczeństwa
Niespełna dwa miesiące temu Meta udostępniła swoją pierwszą grę osadzoną w metaverse. Firma już została zmuszona do wprowadzenia aktualizacji w aplikacji po tym, jak jedna z użytkowniczek poinformowała, że stała się ofiarą zbiorowego gwałtu.
O autorze
1 min czytania 2022-02-07

fot. Meta Quest

Horizon Worlds to interaktywna gra osadzona w metaverse, stworzona przez Meta Platforms, która pozwala użytkownikom na tworzenie własnych światów i gier oraz uczestniczenie w rozgrywkach z awatarami uosabiającymi innych graczy. Aby „wejść” w wirtualny świat, użytkownicy potrzebują okularów VR Oculus Quest 2. 

Okazuje się, że interakcje w wirtualnej rzeczywistości łączącej warstwę realną mają swoją ciemną stronę. Niedawno w Horizon Worlds grupa mężczyzn reprezentowanych przez męskie awatary postanowiła „zażartować” i dokonała napaści seksualnej na jednej z użytkowniczek. Z relacji ofiary wynika, że chwilę po dołączeniu do metawersum doświadczyła molestowania werbalnego, a następnie fizycznego ze strony czterech graczy. Co więcej, mężczyźni dokumentowali swój „żart” na wirtualnych fotografiach.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Meta zareagowała na incydent natychmiast, wprowadzając do gry nowe narzędzie – Personal Boundary. Osobista granica będzie domyślną funkcją, jaką otrzymają awatary po dołączeniu do metaverse i zapewni im metrowy odstęp od innych graczy. Z czasem użytkownicy będą mogli modyfikować granicę i zmniejszać bądź zwiększać odległości według własnych preferencji.

– Wierzymy, że Personal Boundary to mocny przykład na potencjał wirtualnej rzeczywistości w kwestii wzajemnych społecznych interakcji odbywających się w sposób komfortowy dla obu stron. To ważny krok i jest jeszcze dużo pracy do wykonania. Będziemy nadal testować i szukać nowych dróg, by pomóc ludziom czuć się komfortowo w wirtualnej rzeczywistości – poinformowała Meta.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Czy dodatkowa funkcja wprowadzona przez twórców gry uchroni uczestników metawersum przed podobnymi incydentami w przyszłości?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS
Wirtualna rzeczywistość to nie tylko gry. VR proponuje coraz więcej rozwiązań dla różnych branż – górników, żołnierzy, a nawet golfistów.

PS 2
Do metaverse wkroczyła także branża muzyczna. Warner Music Group zapowiada, że we współpracy z Sandbox stworzy „pierwszy świat o tematyce muzycznej w metaverse”, w którym zaprezentuje koncerty i muzyczne doświadczenia z udziałem takich gwiazd jak Ed Sheeran, Bruno Mars czy Dua Lipa.

PS 3
Krakowska spółka EpicVR otrzyma ponad 5 mln zł od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) na stworzenie narzędzia rozwijającego metaverse w ramach projektu „Innowacyjne samouczące narzędzie ułatwiające projektowanie trybu multiplayer w aplikacjach VR”.