„Co dziś powiedziałabyś młodszej sobie?” – spot KPH na Dzień Widoczności Lesbijek

Pierwszy raz w historii polskich kampanii społecznych w jednym spocie wzięło udział aż 12 lesbijek, które odpowiedziały na jedno i to samo pytanie: „Co dziś powiedziałabyś młodszej sobie?”. A wszystko w związku z przypadającym na 26 kwietnia Dniem Widoczności Lesbijek.
O autorze
2 min czytania 2022-05-02

– To, że jestem inna niż większość osób, to mój atut, nie wada – mówi wprost do kamery pisarka Sylwia Chutnik. To jej odpowiedź na pytanie „Co dziś powiedziałabyś młodszej sobie?”, z którym w spocie KPH  zmierzyło się aż 12 lesbijek. Ich odpowiedzi są różne, tak jak ich daty urodzenia czy wykonywane profesje. W wideo zobaczymy zarówno dziewczyny urodzone w latach 70. jak i 80. czy 90,  bizneswoman, jak i tatuatorkę, mamę, jak i singielkę, pracowniczkę IT, jak i aktorkę. To, co je łączy w ich różnorodności, to troska, wyrozumiałość i wsparcie, które dałyby młodszym sobie, gdyby miały szansę przenieść się w czasie i ze sobą porozmawiać.

Uwaga na lesbijki 

Data udostępnienia spotu w Internecie jest dobrze przemyślana. 26 kwietnia obchodzimy Dzień Widoczności Lesbijek, którego celem jest  zwiększenie widoczności lesbijek w przestrzeni publicznej, postawienie ich w centrum uwagi i celebracja dumy z przynależności do społeczności lesbijek. Do udziału w spocie „Co dziś powiedziałabyś młodszej sobie?” zaprosiłyśmy 12 lesbijek – silnych, pewnych siebie, spełnionych.

– Chciałyśmy, żeby swoimi wypowiedziami wzmocniły te dziewczyny i kobiety, które dalej chowają się w szafie – podzieliły się swoją siłą i dodały odwagi innym lesbijkom, żeby żyły w zgodzie ze sobą – mówi Cecylia Jakubczak z KPH.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

I tak Marta Kondej znana jako DJ Praktyczna Pani radzi, żeby odwalić się od siebie, a fotografka Agata Kubis poleca szybkie wyoutowanie i chodzenie na randki. Ola Kaź trzymając na rękach trzymiesięczną córeczkę Jagnę, zapewnia młodszą siebie, że w przyszłości będzie czyjąś największą miłością i zostanie najukochańszą  mamą, a aktorka Greta Burzyńska sugeruje, żeby nie bać się być sobą i odkrywać tego, kim się jest. A to tylko 4 z 12 rad, których w spocie udzieliły także: dziennikarka Marta Ciastoch, modelka Coco, pracowniczka IT Kacha Żukowska współprowadząca kanał YT i konto na IG @les.be.together, fotografka Karolina Jackowska, tatuatorka Karolina Skrzyniarz,  drag queen Roma Riots i pisarka Sylwia Chutnik.

Lesbijki przejmują media społecznościowe 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dzień Widoczności Lesbijek jest elementem Tygodnia Widoczności Lesbijek, który w 2022 roku obejmuje dni od 25 kwietnia do 1 maja. Dlatego KPH zachęca wszystkie lesbijki, aby na 7 dni przejęły media społecznościowe.  Na koniec wideo KPH pojawia się pytanie „A co Ty dziś powiedziałabyś młodszej sobie?”. Zapraszamy  wszystkie lesbijki do odpowiedzenia na to pytanie w mediach społecznościowych i dodanie hasztaga #TydzieńWidocznościLesbijek.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Przekażmy sobie wzajemnie dobrą energię! – namawia Cecylia Jakubczak z KPH.

Osoby LGBT+ przed i za kamerą

Dla KPH bardzo ważne jest zarówno to, kto stoi przed kamerą jak i to, kto jest w ekipie, która tworzy daną kampanię. Dlatego do pracy przy spocie „Co dziś powiedziałabyś młodszej sobie?” KPH zaprosiło osoby ze społeczności LGBT+. I tak – zdjęcia i montaż wideo leżały w rękach Martyny Tokarskiej z queerowo-feministycznej grupy kolektyw.kolektyw. Zdjęcia portretowe przygotował Luka Łukasiak, który ma na swoim koncie m.in. nagrodę  Portrait of Humanity 2019 i 2021 przyznawaną przez British Journal of Photography. Zdjęcia z backstage’u zrobiła jedna z bohaterek spotu, współtwórczyni projektu 100 lesb – Karolina Jackowska. Dla KPH bardzo ważne jest, aby współpracować z osobami ze społeczności LGBT+. To dla nas jedna z metod walki z dyskryminacją z uwagi na orientację psychoseksualną i tożsamość płciową w pracy – tłumaczy Franciszka Sady z KPH.