Klienci Żabki zebrali ponad 1 mln zł. Kolejny pociąg żywności dotarł do Ukrainy

O autorze
1 min czytania 2022-05-09

Użytkownicy Żappki chętnie wymieniali punkty lojalnościowe zbierane w czasie zakupów, czyli tzw. żappsy, na cegiełki charytatywne. Klienci zdecydowali się także przekazać datki za pośrednictwem płatności bezgotówkowych. Środki zostaną przekazane organizacjom prowadzącym działania pomocowe w Ukrainie. Część z nich pozwoliła także na sfinansowanie kolejnego transportu z pomocą humanitarną. Pociąg został zorganizowany we współpracy z Urzędem Miasta Warszawa.

Od początku wojny w Ukrainie w pełni solidaryzujemy się ze społecznością ukraińską. Realizujemy wiele działań, które mają na celu zapewnienie wsparcia osobom dotkniętym wojną. Łącznie przekazaliśmy organizacjom humanitarnym ponad 520 ton produktów spożywczych i środków higienicznych oraz wysłaliśmy kolejny transport z pomocą humanitarną, organizując dedykowany pociąg towarowy. W działania pomocowe zaangażowaliśmy także klientów naszej sieci, którzy mogli wesprzeć zbiórkę pieniężną prowadzoną w sklepach Żabka oraz wymienić swoje żappsy na cegiełki charytatywne. Dzięki ich wsparciu finansowemu organizacje humanitarne będą mogły działać w Ukrainie długofalowo i efektywnie pomagać potrzebującym – mówi Adam Manikowski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Polska.

Dedykowany pociąg towarowy

Specjalny pociąg towarowy z pomocą humanitarną, który dotarł do Kijowa, jest już drugim zorganizowanym we współpracy z Urzędem Miasta Stołecznego Warszawy, koordynującym współpracę z Urzędem Miasta Kijów. Transport 60 ton żywności oraz niezbędnych środków higienicznych do Ukrainy to już kolejny wkład Grupy Żabka – należącej do CVC Capital Partners i Partners Group – w pomoc społeczności ukraińskiej.

W sumie Żabka przekazała na granicę ponad 520 ton żywności oraz niezbędnych artykułów higienicznych we współpracy z partnerami m.in.: Podkarpackim Urzędem Wojewódzkim, Polsko-Ukraińską Izbą Gospodarczą, Polskim Czerwonym Krzyżem, Polską Akcją Humanitarną, Fundacją InSpire, Fundacją Happy Kids, Federacją Polskich Banków Żywności i Polskim Związkiem Ukraińców.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W akcje pomocowe angażują się także franczyzobiorcy Żabki – osoby prowadzące sklepy przy granicy rozdają ciepłe napoje i przekąski, a w pozostałych miastach organizują zbiórki oraz dostarczają towar własnymi autami na granicę.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Cegiełki charytatywne

W działania pomocowe sieć zaangażowała także swoich klientów. Użytkownicy aplikacji mobilnej Żappka mieli możliwość wymiany zbieranych podczas zakupów punktów lojalnościowych, tzw. żappsów, na cegiełki charytatywne. Aby pomóc, wystarczyło zainstalować aplikację mobilną i „wykupić charytatywną cegiełkę”, czyli aktywować ją za odpowiednią kwotę żappsów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Drugim sposobem wsparcia organizacji charytatywnych prowadzących działania pomocowe w Ukrainie, jaki Żabka dała swoim klientom, była możliwość bezpiecznego przekazania datków za pośrednictwem płatności bezgotówkowych. Klienci, przy okazji wizyty w sklepach sieci Żabka, mogli wskazać dowolnie wybraną przez siebie kwotę i dokonać płatności bezgotówkowej, bez konieczności robienia zakupów.