TikTok wspiera społeczność LGBTQ+ i rozpoczyna akcję „My coming-out story”

O autorze
2 min czytania 2022-06-14

Jednym z celów platformy TikTok jest tworzenie przyjaznej i bezpiecznej przestrzeni, w której każdy z ponad miliarda użytkowników czuje się akceptowany i może być sobą. W tym celu platforma wspiera swoich użytkowników, promując wartościowe inicjatywy pozwalające na wyrażanie siebie. Z okazji Pride Month, platforma wystartowała z akcją „My coming-out story”, w ramach której twórcy TikToka podzielą się swoimi historiami i powiedzą, co dla nich oznacza bycie osobą dumną.

Co dla Ciebie oznacza być osobą dumną?

Na to pytanie użytkownicy TikToka poznają odpowiedź podczas rozmów na żywo z wybranymi twórcami platformy i zarazem przedstawicielami społeczności LGBTQ+: @kubagrochmalski –  wokalistą, który na TikToku tworzy treści lifestylowe, modowe i komediowe, @majaheban – transpłciową aktywistką i @Grubalka promującą różnorodność i ciałopozytywność. Wyjątkowe spotkania poprowadzi przedstawiciel Grupy Stonewall, która na co dzień walczy o prawa osób LGBTQ+. Pierwszy LIVE odbędzie się już jutro (15.06) o godzinie 19:00 na profilu @grupastonewall.

Zaangażowanie organizacji w ten projekt nie kończy się wyłącznie na LIVE’ach. TikTok, we współpracy z ekspertami Grupy Stonewall, przygotował także specjalny słownik LGBTQ+, którego celem będzie pomoc w podjęciu decyzji o coming-oucie i przekazanie porad, jak najlepiej się do tego wydarzenia przygotować.

Różnorodność i inkluzywność to wartości wpisane w DNA TikToka od momentu jego powstania, a coroczne akcje związane z obchodami Pride Month są tego najlepszym przykładem. Naszą platformę tworzy ponad miliardowa społeczność, dlatego też czujemy wielką odpowiedzialność, by promować wśród naszych użytkowników ważne inicjatywy, edukować i dbać o szerzenie pozytywnych postaw społecznych. Nasza najnowsza akcja celebrująca Miesiąc Dumy pozwoli nie tylko poznać, czasem trudne, historie przedstawicieli społeczności LGBTQ+, lecz także, mam taką wielką nadzieję, pomoże w podjęciu decyzji tym, którzy obawiają się własnego coming-outu – mówi Paula Kornaszewska, head of operations TikTok CE.
LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Obchodom Pride Month 2022 na TikToku będą towarzyszyć hashtagi #pridetogether i #comingout. Czerwcowe wyzwanie z okazji święta społeczności LGBTQ+ zachęcać będzie użytkowników TikToka do podzielenia się swoimi historiami i inspirowania innych do bycia sobą. Narracja ta jest już bardzo widoczna na globalnym TikToku – hashtag ComingOut ma już ponad 4 miliardy odsłon.

Wszystkie informacje dotyczące kampanii „My coming-out story”, wraz ze słownikiem LGBTQ+, dostępne będą na dedykowanym landing page w sekcji „Szukaj”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Globalne wsparcie TikToka dla społeczności LGBTQ+

TikTok wspiera cele ważne dla osób LGBTQ+ i dba o ich bezpieczeństwo i dobre samopoczucie na platformie. Platforma, we współpracy z amerykańską organizacją GLAAD, zaktualizowała w tym roku swoje Zasady Społeczności, żeby jeszcze dokładniej określić rodzaje nienawistnych zachowań i poglądów, które od dawna są zabronione na platformie, w tym deadnaming, misgendering i promowanie programów terapii konwersacyjnej.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się