Zakupy ubrań czy obuwia przez internet wiążą się z licznymi wątpliwościami dotyczącymi wyboru odpowiedniego rozmiaru, materiału czy koloru. Aby jak najlepiej odtworzyć zakupy w sklepie fizycznym, marki odzieżowe oferują swoim klientom nowoczesne rozwiązania wspomagane sztuczną inteligencją. Jednym z takich ułatwień jest wirtualna przymierzalnia, którą wprowadziło m.in. Zalando czy sieć 4F we współpracy z Robertem Lewandowskim. Niedawno również Amazon udostępnił filtr AR do wirtualnego przymierzania butów.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Na wprowadzenie wirtualnej przymierzalni zdecydował się również Walmart. Na początku tego roku amerykańska sieć udostępniła rozwiązanie „Choose My Model”, które umożliwia wybór spośród 50 modeli o różnym wzroście, budowie ciała i kolorze skóry.
fot. corporate.walmart.com
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Teraz marka idzie o krok dalej. Odtąd klienci e-sklepu mogą korzystać z własnych zdjęć, aby jeszcze skuteczniej sprawdzić, czy dany przedmiot będzie trafionym zakupem. Jak to działa? Po wybraniu opcji „Przymierz” klient zostanie poproszony o zrobienie sobie zdjęcia w aplikacji Walmart iOS. Po zapisaniu obrazu można zobaczyć siebie jako modela prezentującego wybrany produkt.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak zapewnia Walmart, „Be Your Own Model” to rozwiązanie, które tworzy ultrarealistyczną symulację z cieniami, drapowaniem materiału i miejscami, w których ubranie styka się z ciałem klienta.
Nasza technologia osiąga ten kluczowy wyróżnik dzięki algorytmom i skomplikowanym modelom uczenia maszynowego – technikom pierwotnie wykorzystywanym do opracowywania bardzo dokładnych map topograficznych – aby pokazać, jak element ubrania będzie wyglądał na kimś – tłumaczy Walmart.
Nowe rozwiązanie jest dostępne dla ponad 270 000 produktów różnych marek takich jak Champion, Levi’s czy Hanes.
Z funkcji „Be Your Own Model” mogą obecnie korzystać użytkownicy aplikacji Walmart na urządzeniach z systemem iOS. Sieć zapowiada, że wkrótce opcja będzie dostępna także na urządzeniach z Androidem oraz na komputerach.