Firma woshwosh zakończyła V edycję zbiórki obuwia dla osób dotkniętych bezdomnością

O autorze
3 min czytania 2022-12-02

Od 10 do 24 października trwała ogólnopolska zbiórka obuwia dla osób dotkniętych bezdomnością. Akcja została zainicjowana przez firmę woshwosh, która już od 2018 roku organizuje zbiórki obuwia w okresie zimy dla tych najbardziej potrzebujących. Do tej pory udało się przekazać ponad 45 tys. par butów. To dowód na to, że nasze działania i otwartość na dzielenie się tym, co mamy mogą odmienić los innych i pomóc im przetrwać zimę. Nie inaczej było podczas V edycji, buty przychodziły z całej Europy, a nawet z Argentyny czy USA. To pokazuje, że informacja o zbiórce z roku na rok dociera daleko poza granice nasze kraju i otwiera serca wszystkim tym, dla których los osób potrzebujących nie jest obojętny.

Zaczęło się od empatii

Wszystko zaczęło się cztery lata temu, kiedy Martyna Zastawna zobaczyła post jednej z warszawskich fundacji, który opisywał najczęstsze powody śmierci osób w kryzysie bezdomności. Wśród nich jednym z ważniejszych powodów było wyziębienie organizmu związane z brakiem odpowiedniego obuwia. Postanowiła działać – uruchomiła pierwszą zbiórkę. Udało się, buty zaczęły napływać z różnych stron kraju. Dzisiaj jej kampania społeczna na stałe wpisała się nie tylko w strategię działania firmy woshwosh, ale w kalendarz ważnych inicjatyw każdego z nas, w których warto brać udział i dla których warto poświęcić czas, i podzielić się tym, co mamy. W tym roku udało się nawiązać współpracę aż z 40 fundacji m.in Serce Miasta, Caritas, Fundacja Chleb Życia czy Kamiliańska Misja Pomocy Społecznej i za ich pośrednictwem dotrzeć do osób, które potrzebują pomocy.

Nie muszę chyba w tym miejscu mówić jak bardzo jestem wdzięczna za to, że wokół mnie są ludzie, którym nie jest obojętny los drugiego człowieka. Dla mnie, jako aktywistki, obojętność wobec drugiej, potrzebującej osoby jest najgorsza, dlatego od 4 lat staram się nie tylko zwrócić uwagę na problem bezdomności, ale przede wszystkim realnie pomóc. Tegoroczna edycja, jubileuszowa była dla mnie niezwykle ważna, bo odbywa się też w czasie, kiedy trudniej jest nam pomagać. Wojna w Ukrainie, szybująca inflacja i rosnące koszty utrzymania sprawiają, że nieco trudniej jest nam angażować się w kampanie społeczne. Z drugiej strony, wiem, że po raz kolejny nie jestem z tym sama – mogę liczyć na wspaniały zespół, pomoc partnerów i wsparcie wszystkich tych, dla których pomaganie jest ważne. Udało nam się zebrać ponad 6 tys. butów, które tra ią do osób potrzebujących – tylko to się liczy – komentuje Martyna Zastawna.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Drugie dno

Od pięciu lat akcji przyświeca jeszcze jedna bardzo ważna wartość, która pozwala realnie zmieniać nawyki osób w nią zaangażowanych. Drugorzędnym celem, jednak nie mniej ważnym, jest poszerzanie świadomości na temat cyrkularności i odpowiedzialnej mody. Uczymy się, że zamiast wyrzucać buty, w których nie chodzimy, możemy je oddać innym, przedłużyć ich życie i w ten sposób zamknąć obieg rzeczy. Takie podejście sprawiło, że marka woshwosh oswaja i kreuje nowe nawyki konsumentów, realizując tym samym misję związaną z edukacją branży obuwniczej i modowej w zakresie wdrażania realnych, transparentnych zmian mających na celu obniżenie śladu węglowego i zmianę nawyków zakupowych.

Razem można więcej

Takie kampanie nigdy nie miałyby szans przetrwać tyle lat, gdyby nie zaangażowanie każdego z nas, ale też firm, które chętnie włączają się do zbiórek organizując je wśród swoich pracowników. W tegorocznej edycji buty w swoich firmach zbierały: Allegro, Stena Recycling, Pepco, Mondelez i Grupa Żywiec. Dodatkowo, woshwosh mogło liczyć na wsparcie firmy InPost, która jako partner dała 1000 darmowych kodów do urządzenia Paczkomat, a dzięki partnerstwu medialnemu firmy Jet Line informacja o zbiórce pojawiła się na wszystkich ekranach DOOH sieci MORE w Polsce, co z pewnością odegrało ważną rolę w budowaniu zasięgu i dotarciu z  informacją do większej liczby osób.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Cieszę się, że i w tym roku udało się znaleźć partnerów, którzy zdecydowali się na zbiórkę obuwia wśród swoich pracowników. To motywuje mnie do organizowanie kolejnych edycji. Chodzi o to, żeby nigdy nie rezygnować z odruchu człowieczeństwa i jednak podążać tą drogą niezmiennie, bo dopóki ktoś potrzebuje pomocy, warto działać i warto pomagać – dodaje Martyna Zastawna.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Już za kilka miesięcy – wiosną, kolejna zbiórka. Tym razem dedykowana potrzebującym kobietom i ich rodzinom. Szczegóły już w marcu.

Obuwie ze zbiórki trafiło do:

  • Fundacja Program Pomocy Pierwsza Praca – Bank Ubrań
  • Kamiliańska Misja Pomocy Społecznej
  • Stowarzyszenie CWS
  • Caritas Diecezja Warszawsko Praska
  • Caritas Polska
  • Fundacja Daj Herbatę
  • Stowarzyszenie Opiekuńczo Resocjalizacyjne Prometeusz
  • Stowarzyszenie centrum Wsparcia Społecznego