Tesco podbije rynek q-commerce? Sieć rozwija własną usługę ekspresowych dostaw Whoosh

Tesco podbije rynek q-commerce? Sieć rozwija własną usługę ekspresowych dostaw Whoosh
W planach Tesco UK na 2023 rok pojawił się rozwój usługi Whoosh, czyli ekspresowych dostaw produktów spożywczych. Sieć poinformowała, że cel został już przekroczony o 25%, co oznacza, że usługa działa obecnie w połowie brytyjskich sklepów Tesco Express.
O autorze
2 min czytania 2023-03-27

fot. depositphotos.com

Usługa Whoosh zadebiutowała w maju 2021 roku, kiedy na rynku zaczęło pojawiać się wiele nowych firm oferujących ekspresową dostawę pod drzwi w kilkadziesiąt, a nawet w kilkanaście minut. Podczas gdy branża q-commerce stawała się coraz bardziej konkurencyjna, a z rynku zaczęli znikać najwięksi gracze, Tesco w Wielkiej Brytanii postawiło sobie za cel rozwój własnej usługi Whoosh i udostępnienie jej w 800 sklepach do końca lutego 2023 roku.

Okazuje się, że sieć zdążyła przekroczyć ten cel o 25%, wdrażając usługę w 1000 sklepów pod szyldem Tesco Express na terenie całego kraju. Jak podaje firma, od marca 2022 roku co 11 godzin kolejne sklepy wdrażały ekspresowe dostawy.

– Pokonaliśmy nasz własny cel i widzimy coraz więcej dowodów na to, że klienci uwielbiają jakość, szybkość i wygodę usługi – powiedział Greg Bertrand, szef Whoosh.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jak działa Whoosh? Usługa dostępna codziennie w godzinach 7:00-22:00 ma trafiać w szczególności do konsumentów, którzy cenią sobie możliwość zrobienia zakupów „na ostatnią chwilę”. Klienci mogą wybierać spośród tysięcy produktów dostępnych w wybranym sklepie Tesco. W aplikacji mobilnej marki można zamówić m.in. owoce, warzywa, napoje, pieczywo, nabiał, przekąski, a także produkty dla niemowląt czy artykuły codziennego użytku. Po złożeniu zamówienia kurier dostarcza zakupy pod wskazany adres w zaledwie pół godziny.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jak informuje Tesco, usługa jest stale udoskonalana, aby poprawiać jakość obsługi klienta. W październiku 2022 roku sieć zacieśniła współpracę z firmą logistyczną Stuart w celu skrócenia czasu dostawy. W efekcie już ponad 90% zamówień internetowych złożonych za pośrednictwem usługi jest dostarczanych w mniej niż 30 minut. Po wdrożeniu nowych funkcji w aplikacji oraz przyspieszeniu dostawy, wyniki satysfakcji korzystania z Whoosh wzrosły w tym roku o 30%.

– Dostarczamy coraz szybciej, a nasza dostępność utrzymuje się na niezmiennie wysokim poziomie. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz brakującego składnika, gdy zaczynasz przygotowywać posiłek, czy też zamawiasz najlepszą ofertę gotowych dań, Whoosh może szybko przyjść na ratunek – zapewnia szef firmy.

PS. Spersonalizowane wiadomości na billboardzie Tesco

Tesco Ireland postanowiło w nietypowy sposób poinformować mieszkańców Dublina o nowo otwartym sklepie. Sieć stworzyła billboard, który „śledził” przechodniów i wysyłał im spersonalizowane, zabawne wiadomości.

PS 2. Dark stores znikają z wielkich miast

Władze Barcelony wprowadziły całkowity zakaz dla tzw. dark stores, czyli magazynów dystrybucyjnych umożliwiających obsługę ekspresowych dostaw.