fot. Freepik
Decyzja może mieć związek ze znacznym wzrostem liczby subskrybentów po wykupieniu przez Apple licencji na rozgrywki Major League Soccer (MLS), najważniejszych męskich ligowych rozgrywek piłki nożnej w USA i Kanadzie.
Zobacz również
-
Black Friday 2024: narzędzia AI, content, e-mail i SEO w promocyjnych cenach, czyli oferty dla marketerów i e-commerce [PRZEGLĄD]
-
#PrzeglądTygodnia [19.11-25.11.24]: badanie NM i K+Research o ESG, Jaguar z nowym logo, McDonald’s jako interaktywna kolorowanka
-
#PolecajkiNM cz. 30: #PolskaCodzienność, Quo Vadis E-commerce 2024, wystawa AdWomen
O śmiałych planach technologicznego giganta informuje w swoim najnowszym raporcie magazyn Business F1.
Z takiej decyzji z pewnością ucieszy się sama Formuła 1, która jeśli transakcja dojdzie do skutku, zacznie zarabiać na międzynarodowych licencjach niemal dwukrotnie więcej niż obecnie.
Jak wspomnieliśmy, to nie byłaby pierwsza inwestycja Apple w tematykę sportową. W 2022 roku firma pozyskała już dostęp na dekadę do licencji MLS. Największy przyrost użytkowników (+110 tys.) platforma zanotowała 21 lipca 2023 roku, kiedy międzynarodowa gwiazda piłki nożnej, Lionel Messi, oficjalnie zadebiutował w drużynie Interu Miami właśnie podczas rozgrywek MLS.
#PolecajkiNM cz. 30: #PolskaCodzienność, Quo Vadis E-commerce 2024, wystawa AdWomen
Apple wciąż goni inne platformy streamingowe
Mimo widocznych przyrostów firma z nagryzionym jabłkiem w logo w drugim kwartale 2023 roku wciąż pozostawała wyraźnie w tyle w stosunku do Netflixa (238 mln abonentów), Disney+ (146,1 mln subskrybentów) czy Amazon Prime Video (+200 mln użytkowników). Zanotowała też jednoprocentowy spadek dochodów w stosunku do ubiegłego roku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W Polsce najsłynniejsze wyścigi samochodowe świata można było dotychczas oglądać m.in. za pośrednictwem płatnego kanału Eleven Sports 1, a także w serwisie Viaplay. Ten ostatni planuje jednak zniknięcie z naszego kraju, co prawdopodobnie będzie wiązało się ze sprzedażą praw do pokazywania Formuły 1 w latach 2023 – 2025 innemu graczowi. Kto nim będzie? Tego nie wiadomo.
Formuła 1 lekarstwem na małą liczbę widzów?
Czy wykupienie licencji na transmisje wyścigów Formuły 1 poprawi sytuację Apple TV+ na rynku i stanie się motorem wzrostu platformy? Tego nie wiemy, jednak różnice w liczbie subskrybentów pomiędzy propozycją Apple i jej konkurentami wydają się tak duże, że w najlepszym wypadku potrzeba będzie na to wiele czasu.
Czy zatem zawrotna suma 2 mld dolarów rocznie, jaką firma należąca obecnie do Tima Cooka, a założona przez Steve’a Jobsa proponuje F1 to inwestycja, którą faktycznie warto podjąć? To pokażą już najbliższe miesiące, jeśli oczywiście Apple zdecyduje się wcielić śmiałe plany w życie.
Czynnikiem przemawiającym na korzyść Apple TV+ i mogącym zapewnić mu zwiększone zainteresowanie jest brak problemów ze współdzieleniem konta. W przeciwieństwie do Netflixa nie wiąże się ono z koniecznością dodatkowych opłat. Warto jednak pamiętać, że na rynku dostępne są również inne platformy, które zyskują na zmianach wprowadzonych niedawno przez Netflix.
PS Zmiany w Netflixie. Platforma ujawnia nowe stawki abonamentu i zasady współdzielenia kont
Polscy użytkownicy platformy od kilku dni dostają na swoje skrzynki mailowe informacje z nowymi zasadami współdzielenia konta w serwisie. Od teraz taka opcja będzie łączyć się z dopłatą.
PS2 Kiedy kierowca spotyka naturę. Apple z przymrużeniem oka pokazuje, jak zmieniać społeczeństwo
W trakcie ostatniej konferencji marki Apple wiele mówiono o ekologii. W nawiązaniu do zmian, które wdraża gigant technologiczny, powstał pięciominutowy spot, w którym rolę „Matki Natury” odgrywa znana amerykańska aktorka.
PS3 PUMA podpisała kontrakt z Formułą 1. Od przyszłego sezonu na torach zobaczymy najnowsze projekty odzieżowe marki
Sportowa marka PUMA podpisała umowę z Formułą 1, na mocy której stała się oficjalnym dostawcą podczas wyścigów.