Kiedy bajka spotyka się z rzeczywistością… Kampania na rzecz walki z Alzheimerem

Kiedy bajka spotyka się z rzeczywistością… Kampania na rzecz walki z Alzheimerem
Agencja Above+Beyond stworzyła kampanię, w której wykorzystano styl charakterystyczny dla bajek Disney’a. Nie ma w niej jednak happy end’u, ponieważ jeden z bohaterów występujących w krótkim filmie zmaga się z demencją.
O autorze
1 min czytania 2023-10-18

fot. screen YouTube

Jak podaje organizacja Alzheimer’s Research UK, duża część mieszkańców Wielkiej Brytanii zmaga się z demencją, a mimo to w kraju wciąż istnieje brak świadomości na temat skutków tej choroby. Badania przeprowadzone przez wspomnianą organizację wykazały, że 49 proc. brytyjskiego społeczeństwa potrafi przyznać, że utrata pamięci została spowodowana Alzheimerem. Natomiast 22 proc. nie wie, jak choroba wpływa na zmagającego się z nią człowieka. 

W związku z tym, agencja Above+Beyond stworzyła kampanię na rzecz Alzheimer’s Research UK, brytyjskiej organizacji charytatywnej zajmującej się badaniami nad demencją. W krótkim filmiku pokazano prawdziwe oblicze choroby, a całość została przedstawiona w stylu charakterystycznym dla bajek animowanych od Disney’a.

Kampania rozpoczyna się od dość typowej dla bajek sceny, w której widzimy jak książe na koniu pokonuje smoka, ratując w ten sposób pewną kobietę. Następnie zabiera ją do zamku, gdzie, domyślnie, powinni żyć długo i szczęśliwie. Tak się jednak nie dzieje, ponieważ mężczyzna zaczyna zachowywać się w niezrozumiały dla wszystkich sposób, np. zapomina, gdzie odkłada rzeczy lub widzi coś, czego w rzeczywistości nie ma. Książę, wraz z postępem choroby, zmienia się w bojaźliwą i słabą fizycznie osobę. Opiekę nad mężczyzną sprawuje jego miłość, kobieta, której wcześniej sam uratował życie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Animacja w pewnym momencie zmienia się w realistyczną scenę, co symbolizuje, że przedstawione sceny nie są bajką, ale dzieją się w prawdziwym życiu.

– Mamy wielką nadzieję, że ten przejmujący film zainspiruje naród i wesprze organizację Alzheimer’s Research UK w poszukiwaniu leku – czegoś, czego wszyscy będziemy desperacko potrzebować – mówi Dom Goldman, dyrektor kreatywny w Above+Beyond.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Narrację w filmie prowadzi nagrodzona Oscarem Olivia Colman. Celem kampanii jest wsparcie organizacji oraz zebranie funduszy, które pomogą w przyszłości szybciej diagnozować oraz leczyć Alzheimera. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS Mobile Vikings rusza z kolejną kampanią społeczną. Tym razem mówi „Ahoj!” samotności seniorów

Społecznościowy operator komórkowy – Mobile Vikings – znów oddaje głos innym. Marka, skupiająca wokół siebie głównie młodych ludzi, zachęca do międzypokoleniowego dialogu z seniorami. 

PS2 Disney zamyka swój oddział Metaverse

W kwietniu br. Disney zadecydował o zamknięciu swojego oddziału metaverse. Decyzja firmy o zamknięciu zakładu dotknęła około 50 pracowników.