„ORLEN dla Polski” – nowa wizerunkowa kampania, nadająca w rodzinnym tonie

„ORLEN dla Polski” – nowa wizerunkowa kampania, nadająca w rodzinnym tonie
Niedawno ruszyła nowa kampania reklamowa marki ORLEN. Koncern chce pokazać, jak bardzo zmienił się w przeciągu ostatnich lat. Dowodem na ogromną przemianę mają być przejęcia oraz strategiczne decyzje, którymi ORLEN się chwali.
O autorze
1 min czytania 2023-11-30

fot. screen YT

Kampania jest prowadzona pod hasłem „ORLEN dla Polski”. Można się z nią zetknąć zarówno w internecie, jak i telewizji czy outdoorze. Jej emisja potrwa do końca stycznia 2024 roku. Za realizację kampanii odpowiada agencja reklamowa Heart&Brain, natomiast za planowanie oraz zakup mediów – dom mediowy Sigma Bis.

Co przedstawia spot?

Spot przedstawia Pana Marka – inżyniera z 30-letnim stażem pracy w ORLENIE oraz jego rodzinę. Doświadczony pracownik opowiada swoim wnukom, jak przez dziesięciolecia zmieniała się firma, w której spędził ogromną część życia zawodowego.

Dumny z pracy w ORLENIE emerytowany mężczyzna, otwiera pudełko z zabawką, którą okazuje się być samochód ciężarowy z logiem marki. Kiedy zaczyna opowiadać wnukom swoją historię, spot przenosi nas do czasów młodości pana Marka. Wspomnienie z przeszłości pokazuje dawne logo CP-Nu. W tamtych czasach, bohater spotu był pracownikiem biurowym, szczęśliwie żonatym. Jego druga połówka rzekła, że „ich życie ma piękny zapach paliw”. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pan Marek stwierdził wówczas, że „ORLEN ma większy potencjał”. Później, na dowód jego tezy, ukazują są kolejne sceny, w których pojawiają się nowoczesne technologie, jak m.in. rafinerie, wiatraki czy flota gazowców. W spocie podkreślono, że przynoszą one gospodarce krajowej ogromne korzyści, a kolejną udaną inwestycją będzie elektrownia atomowa.

Mapa inwestycji

fot. screen ORLENU

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Na oficjalnej stronie ORLENU znajduje się mapa Europy Zachodniej i Środkowo-Wschodniej, na której znajdują się punkty z inwestycjami spółki. Koncern chwali się inwestycjami w zakresie transportu morskiego, energii słonecznej czy alternatywnego tankowania. Na zielono zaznaczone są zrealizowane projekty, a na niebiesko projekty będące w trakcie realizacji.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS PKN ORLEN został sponsorem generalnym Igrzysk Europejskich Kraków – Małopolska 2023

Na 79 dni przed Ceremonią Otwarcia, Igrzyska Europejskie Kraków – Małopolska 2023 zyskały strategiczne wsparcie. Sponsorem generalnym imprezy został ORLEN.

PS2 PKN Orlen będzie miał nową nazwę? Zmiany możliwe jeszcze w 2023 roku

Zdaniem Daniela Obajtka działania ORLENU znacząco wykraczają poza sektor naftowy, co wymaga nadania koncernowi nowej nazwy. Zmiany mogą nastąpić jeszcze w tym roku.