Jak zaspokoić ich wymagania w 2015 roku?
Oto 5 sposobów na spełnienie ich oczekiwań i zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym w nadchodzącym roku:
Zobacz również
1. Mobile to dopiero początek
Dostosowanie e-sklepu do wymagań użytkownika mobilnego, poprzez stworzenie strony mobilnej lub całkowitą przebudowę obecnej w myśl filozofii RWD, to już standard. Wyzwaniem nadal pozostaje dotarcie do niego z jednym spójnym przekazem reklamowym niezależnie od tego, z jakiego urządzenia aktualnie korzysta. – Klienci, robiąc zakupy w sieci, nie używają już wyłącznie komputerów. Duża część z nich wykorzystuje do tego celu również telefony i tablety – mówi Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający w Sociomantic Labs. Dlatego sklepy internetowe nie powinny prowadzić kampanii reklamowych skierowanych do właścicieli komputerów i osobno do użytkowników urządzeń mobilnych. – Zamiast tego powinny kierować jeden spójny przekaz do konkretnego użytkownika, niezależnie od tego, z jakiego urządzenia aktualnie korzysta – dodaje Wyszyński.
2. Szybkość dostaw jest kluczowa
Klienci nie lubią czekać. Dlatego tak ważna jest dla nich terminowość i szybkość dostaw zamówionych produktów. W zbliżającym się roku sprzedawcy powinni skupić się na optymalizacji tego parametru. Warto więc rozważyć wprowadzenie dodatkowych opcji dostawy, jak nowe firmy przewozowe. Ciekawym rozwiązaniem może być też nawiązanie współpracy z punktami odbioru. Ten trend jest również szansą dla e-sklepów, które posiadają sieć placówek stacjonarnych. Dzięki nim będą mogły wprowadzić możliwość odebrania zamówionych towarów nawet tego samego dnia. Jednak nie tylko czas będzie odgrywał ważną rolę. Sklepy będą walczyły o klientów również ceną przesyłek, która ma duży wpływ na ostateczny koszt zamówienia. Już dziś wiele z nich decyduje się na całkowite zniesienie takich opłat.
3. Personalizacja zwiększy sprzedaż i pomoże budować lojalność
W nadchodzącym roku na znaczeniu zyska też personalizacja. Analiza posiadanych już danych o klientach pozwoli właścicielom sklepów internetowych tworzyć unikalne – osobiste reklamy produktów. Umożliwi też kierowanie ich do konkretnych konsumentów. – W ten sposób przedstawią im oferty, które odpowiedzą na ich faktyczne potrzeby. Taki przekaz cechuje się nawet 2-krotnie większą skutecznością niż standardowe reklamy. Personalizacja reklam to przede wszystkim większa satysfakcja klientów oraz zwiększenie ich lojalność – mówi Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. Co ważne, takie kampanie reklamowe można prowadzić we wszystkich kanałach i kierować zawsze do konkretnego użytkownika.
Poznaj Cropink – szybko i prosto twórz reklamy produktowe. Uwolnij Twoją kreatywność
4. Płatności mobilne
Tym, co do tej pory utrudniało robienie zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych był brak jednolitego standardu płatności. To się jednak zmieni. W pierwszych miesiącach nowego roku zostanie udostępniona nowa usługa – BLIK. Dzięki niej właściciele sklepów internetowych będą mogli zaoferować swoim klientom możliwość płacenia za zakupy również za pomocą tabletów i smartfonów. Implementacja takich rozwiązań powinna przyczynić się nie tylko do zwiększenia satysfakcji klientów, ale również do zwiększenia sprzedaży.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
5. Cross-border shopping
Szansą na zwiększenie sprzedaży i przychodów jest również kolejny trend. Według agencji badawczej Nielsen, wartość sprzedaży transgranicznej w 2018 r. może wynieść na światowym rynku e-commerce 308 mld dolarów. Już dziś klienci chętnie korzystają z oferty zagranicznych e-sklepów i kupują w nich produkty niedostępne w Polsce. Okazją do ekspansji na rynki europejskie dla rodzimych e-sklepów z pewnością będzie nadchodząca zmiana przepisów. Nowe prawo ułatwi im sprzedaż produktów na rynkach wszystkich krajów należących do Unii Europejskiej.