TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Strateg, Account, NBM, Specjalista od SM – podsumowanie (Kariera w marketingu)

Strateg, Account, NBM, Specjalista od SM – podsumowanie (Kariera w marketingu)
Strateg, account, new business manager, specjalista od social media - jakie umiejętności powinni posiadać, gdzie szukać pracy, co należy do ich obowiązków, a także ile wynoszą ich zarobki? Podsumowujemy opinie ekspertów.
O autorze
3 min czytania 2016-03-14

W naszych poprzednich częściach cyklu Kariera w marketingu, dotyczących stanowisk: stratega, accounta, new business managera i specjalistów od social media, wypowiedziało się ponad 60 ekspertów. Odpowiadali oni na pytania dotyczące m.in. obowiązków, plusów i minusów pracy, zarobków jakie czekają na danym stanowisku, ale także zostali poproszeni o określenie umiejętności miękkich i twardych, które powinien posiadać kandydat. Ze wszystkich zebranych wypowiedzi staraliśmy się wyciągnąć esencję, którą prezentujemy poniżej w formie krótkiego podsumowania obowiązków, umiejętności, zarobków oraz potencjalnych miejsc, w których warto szukać wymarzonej pracy.

Zapraszamy także do wypełnienia ankiety (znajduje się ona na końcu artykułu), stworzonej w celu określenia faktycznych zarobków w branży oraz wybrania stanowisk, które są najbardziej interesujące i miałyby się pojawić w kolejnych częściach cyklu Kariera w marketingu.

Strateg

Do obowiązków stratega należą:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Research
  • Badanie i analizowanie konsumentów, kultury, konkurencji
  • Analizowanie briefów i debriefing
  • Zbieranie i ewaluacja insightów konsumenckich
  • Zdefiniowanie KPI
  • Stworzenie strategii wraz z planem implementacji
  • Analizy portfelowe, wizerunkowe, semiotyczne, komunikacyjne, mediowe i sprzedażowe
  • Analizy dostępnych badań marketingowych i konsumenckich
  • Prowadzenie badań jakościowych
  • Wytyczanie kierunków rozwoju dla marki
  • Projektowania pozycjonowania marki
  • Opracowywanie strategii pozycjonowania i strategii komunikacji. Dobieranie kanałów komunikacji
  • Tworzenie rozwiązań dla problemów biznesowych, marketingowych i komunikacyjnych
  • Budowanie relacji z klientami
  • Ciągła nauka i śledzenie trendów

Strateg powinien posiadać umiejętności twarde i miękkie, takie jak:

  • Zdolności i myślenie analityczne
  • Umiejętność pracy na danych
  • Empatia
  • Być komunikatywny
  • Uważny obserwator
  • Umiejętność redukcji
  • Umiejętność syntezy i wnioskowania
  • Umiejętność odroczonej oceny, niespożyta ciekawość
  • Rozległa wiedza o prawach marketingu, o psychologii ludzi, o zjawiskach społecznych, mediach
  • Umiejętność wykonania dobrego researchu
  • Dokładność
  • Zaangażowanie
  • Kreatywne myślenie
  • Umiejętność pracy w zespole
  • Umiejętność sprzedawania swoich pomysłów w prezentacji
  • Swoboda w wystąpieniach publicznych
  • Umiejętność przekładania idei na rekomendacje

Zarobki na tym stanowisku kształtują się na poziomie od kilku do kilkunastu tysięcy złotych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pracę jako strateg można znaleźć w:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Domy mediowe
  • Agencje badawcze, reklamowe, kreatywne, interaktywne, digital, social media,
  • Domy badawcze
  • Firmy tworzące brand design
  • Farmy innowacji
  • Start-upy
  • Portale typu LinkedIn, GoldenLine
  • W mediach społecznościowych, np. Na Facebooku w grupach czy fanpage’ach agencji
  • W firmach doradztwa strategicznego, consultingowych
  • Portale branżowe

Account

Do obowiązków accounta należą:

  • Budowanie relacji z klientem, zarządzanie jego budżetem
  • Zarządzanie projektem: organizacja pracy zespołu projektowego, przygotowanie kosztorysów, harmonogramów, dokumentowanie postępów prac
  • Pozyskiwanie nowych projektów
  • Wystawianie faktur i negocjacje cen
  • Optymalizacja
  • Koordynacja pracy zespołu
  • Dociekliwy briefing
  • Formułowanie zespołu
  • Likwidowanie szumów komunikacyjnych
  • Motywowanie
  • Wyrównywanie stanu wiedzy
  • Zarządzanie procesami wewnątrz agencji
  • Dbanie o realizację zadań w terminie

Account powinien posiadać umiejętności twarde i miękkie, takie jak:

  • Być inteligentny
  • Pewny siebie
  • Konkretny i precyzyjny
  • Zdolności komunikacyjne i organizacyjne
  • Posiadać wiedzę na temat sposobu pracy pozostałych działów agencji
  • Cierpliwość
  • Asertywność
  • Charyzma
  • Umieć słuchać, czytać i rozumieć drugą osobę
  • Umiejętność budowania relacji z ludźmi
  • Umiejętności oceny sytuacji, podejmowania szybkich decyzji i poczucia odpowiedzialności za nie
  • Przedsiębiorczość
  • Znajomość biznesu oraz jego potrzeb i wyzwań
  • Empatia
  • Dbałość o szczegóły
  • Wytrzymałość na stres
  • Umiejętność pracowania w grupie
  • Umiejętność multitaskingu
  • Wysoki poziom kultury osobistej

Zarobki na tym stanowisku kształtują się na poziomie od kilku do kilkunastu tysięcy złotych.
Najczęstszy model: podstawa + prowizja.

Pracę jako account można znaleźć w:

  • Agencje reklamowe
  • Domy mediowe
  • W mediach społecznościowych, np. Na Facebooku w grupach czy fanpage’ach agencji
  • Portale typu LinkedIn, GoldenLine
  • Portale branżowe

Specjalista od Social Media

Do obowiązków specjalisty od social media należą:

  • Prowadzenie profilu marek klienta
  • Budowanie strategii
  • Wybór odpowiednich narzędzi oraz formy komunikacji
  • Tworzenie contentu, kreacji
  • Moderacja treści
  • Tworzenie kosztorysów i harmonogramów
  • Kontakt z klientem i wystawianie faktur
  • Ustawianie i prowadzenie kampanii promocyjnych i reklamowych
  • Techniczna obsługa kanałów social media
  • Tworzenie raportów i wyciąganie z nich wniosków
  • Pełnienie roli eksperta w sprawach social media dla działów Client Service i Strategii oraz klienta

Specjalista od social media powinien posiadać umiejętności twarde i miękkie, takie jak:

  • Komunikatywność
  • Posługiwanie się poprawną polszczyzną
  • Lekkie pióro
  • Kreatywność
  • Ciekawość
  • Umiejętność wykonania dobrego researchu
  • Dbałość o szczegóły
  • Umiejętności analityczne
  • Obsługa programów graficznych
  • Znajomość narzędzi do analityki
  • Dobre zorganizowanie pracy
  • Samodyscyplina
  • Elastyczność
  • Systematyczność
  • Cierpliwość

Zarobki na tym stanowisku kształtują się na poziomie od dwóch do kilku tysięcy złotych

Pracę jako specjalista od social media można znaleźć w:

  • Agencje reklamowe, digitalowe, kreatywne
  • Duże korporacje
  • Banki
  • Start-upy
  • Portale typu LinkedIn, GoldenLine
  • W mediach społecznościowych, np. Na Facebooku w grupach czy fanpage’ach agencji
  • Spotkania takie jak Czwartki Social Media
  • Portale branżowe

New Business Manager

Do obowiązków specjalisty od social media należą:

  • Pozyskiwanie nowych klientów
  • Rozpoznanie sytuacji Klienta
  • Utrzymywanie długotrwałych relacji z klientami
  • Przygotowywanie prezentacji
  • Kompleksowa koordynacja obsługi przetargów
  • Sporządzanie propozycji rozwiązań i ofert handlowych dostosowanych do klienta
  • Analiza rynku i konkurencji
  • Prowadzenie negocjacji handlowych

Specjalista od social media powinien posiadać umiejętności twarde i miękkie, takie jak:

  • Umiejętności prezentacyjne
  • Umiejętność prowadzenia negocjacji
  • Umiejętność wykonania dobrego researchu
  • Odporność na stres
  • Umiejętność łatwego budowania relacji
  • Umiejętność wykorzystywania zdobytych informacji w ramach researchu
  • Cierpliwość
  • Komunikatywność
  • Otwarcie na ludzi i nowe doświadczenia
  • Aktywność
  • Znajomość technik negocjacyjnych i sprzedażowych
  • Znajomość rynku
  • Analityczne myślenie
  • Bardzo dobra organizacja pracy
  • Konsekwencja w działaniu
  • Samodzielność
  • Obsługi podstawowych narzędzi do przygotowywania prezentacji handlowych
  • Wysoka motywacja
  • Systematyczność
  • Charyzma

Zarobki na tym stanowisku kształtują się na poziomie od kilku do kilkunastu tysięcy złotych.
Najczęstszy model: podstawa + prowizja.

Pracę jako specjalista od social media można znaleźć w:

  • Portale typu LinkedIn, GoldenLine
  • Agencje reklamowe, interaktywne, PR-owe
  • Domy mediowe
  • Firmy SEO/SEM
  • Software House
  • Firmy technologiczne
  • Serwisy ogłoszeniowe
  • Portale branżowe
  • W mediach społecznościowych, np. Na Facebooku w grupach czy fanpage’ach agencji

W związku z niedookreślonymi średnimi zarobkami podanymi nam przez ekspertów, postanowiliśmy stworzyć poniższą ankietę, w celu skonfrontowania uzyskanych informacji z odpowiedziami naszych czytelników. Wyniki zostaną opublikowane w przyszły poniedziałek (21 marca).