O truflach, uczłowieczaniu marki i słodkim smaku sukcesu – rozmowa z Michałem Sadowskim z Brand24

O truflach, uczłowieczaniu marki i słodkim smaku sukcesu – rozmowa z Michałem Sadowskim z Brand24

Przedsiębiorcy często mylnie postrzegają analitykę biznesu jako coś, co przydaje się dopiero po rozkręceniu firmy. Dlaczego to błąd, co jeszcze warto robić, aby odnieść sukces, i jaką przewagę mają polscy przedsiębiorcy nad kolegami z innych europejskich krajów– o tym rozmawiamy z Michałem Sadowskim

Paulina Królikowska, FP20: Brand24 wchodzi w rynki zagraniczne jak dzik w trufle – to nie jest jedynie cytat z Twojego profilu na Facebooku, ale fakt poparty wynikami sprzedaży abonamentów na monitoring Internetu w waszym narzędziu. Posłużę się tytułem filmu z Maklakiewiczem i Himilsbachem z 1973 roku: Jak to się robi?!

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Michał Sadowski, Brand24: Trudno pewnie wskazać złotą myśl, która mogłaby uniwersalnie sprawdzić się w każdym biznesie. W naszym przypadku udało się wypracować skalowalną metodę pozyskiwania klientów, w której wkład X generuje 4-5X zwrotu. Stąd stopniowo zwiększamy wydatki na marketing i tym samym rośnie liczba pozyskiwanych klientów. Tym, co pozwoliło nam na wypracowanie wspomnianej skalowalnej formuły, jest analityka biznesu, do której zachęcam każdego przedsiębiorcę. W oparciu o nowe narzędzia, jesteśmy w stanie „być przy kliencie” i analizować wszelkie jego ruchy na każdym etapie kontaktu z naszą firmą. W ten sposób możemy dokładnie poznać źródło przyjścia klienta, jego skuteczność, jakość, itp. Wiemy zatem lepiej niż kiedykolwiek, co działa, a co nie. Wielu przedsiębiorców podchodzi do analityki, jako czegoś, na co będzie czas, jak firma się rozwinie. Rozumieją to często jako drobne poprawki tego, co przecież działa. Często nie mają świadomości, że w oparciu o analitykę możemy zrealizować proste poprawki, dzięki którym nagle zaczniemy zdobywać 3x więcej klientów przy tych samych wydatkach na ich pozyskanie. Dlatego analityka powinna być wdrażana jak najwcześniej – optymalnie jeszcze przed startem komercyjnym produktu.

Od początku Brand24 jesteś ambasadorem własnej marki, a dla wielu ludzi już wręcz marką osobistą – gdy patrzysz na to teraz, widzisz to jako swój świadomy wybór, czy też tak się stało „przy okazji” rozwoju firmy?

Zdecydowanie stało się tak przy okazji. Nigdy nie kalkulowałem, nie starałem się kombinować na zasadzie „ok, to uczłowieczymy markę, mocno promując przy niej mnie i inne osoby z firmy”. To wyszło naturalnie i dopiero po latach zdałem sobie sprawę jak to działa, czy nawet jak to się nazywa. Szczęśliwie jednak – wyszło chyba dobrze i w tej chwili rekomenduję takie „uczłowieczanie” marki innym przedsiębiorcom. Tego typu podejście buduje dużo lepsze relacje z klientami i pozwala szybko zbudować rzeszę prawdziwych, niezwiązanych z firmą ambasadorów marki.

Też dlatego jesteś bez cienia wątpliwości jednym z najchętniej i najczęściej zapraszanych na branżowe wydarzenia prelegentów. 27 kwietnia wystąpisz w Berlinie na pierwszej edycji E-commerce Berlin Expo – czy możesz zdradzić nam, o czym tam opowiesz?

Będę opowiadał o technikach analizy biznesu, narzędziach w tym pomocnych oraz praktykach budowy relacji z klientami, które dobrze sprawdziły się w moim biznesie oraz biznesach, z którymi jestem blisko. Temat analityki to od dłuższego czasu moja fascynacja i dość gorący temat w samej firmie. Z kolei budowanie relacji przez Internet to chyba jedyna rzecz, o której mogę nieskromnie powiedzieć, że się na niej znam – stąd wybór.

E-commerce Berlin Expo to też miejsce wymiany doświadczeń między ludźmi z różnych europejskich rynków. Czy jest coś, czego, Twoim zdaniem, reszta Europy powinna uczyć się od Polaków prowadzących biznes online?

Myślę, że Polacy mają większy głód przedsiębiorczości niż jakakolwiek z nacji – szczególnie zachodniej Europy. W Polsce trudniej założyć biznes. Ciężej przebić się z produktem na innych rynkach. Te wszystkie trudności nas hartują. Sprawiają, że każdy – nawet mały sukces – jest jeszcze słodszy niż w miejscach, gdzie jest bardzo łatwy dostęp do know-how, kapitału, czy założenia działalności. Dlatego nie lubię narzekać, a na wszelkie przeciwności patrzę jak na coś, co sprawi, że tym słodszy będzie sukces polskich przedsiębiorców przebijających się na zagraniczne salony.

 

O rozmówcy:
Michał Sadowski, założyciel i prezes Brand24 

Michał Sadowski wystąpi 27 kwietnia 2016 roku przed międzynarodową publicznością E-commerce Berlin Expo, które odbędą się na terenie Postbahnhof w Berlinie, z prelekcją „11 Growth Tips for taking your online business to the next level”.

NowyMarketing jest patronem medialnym wydarzenia.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij