fot. instagram.com/adidas; instagram.com/enialuko
O tym, że „wsparcie po podstawa” adidas przekonuje w swojej najnowszej kampanii promującej sportowe biustonosze dla każdego typu sylwetki. Po zaprezentowaniu ciałopozytywnego banneru z kobiecymi piersiami, marka postanowiła oddać hołd kobietom, instalując osiem posągów w centrum Londynu.
Zobacz również
adidas, wspierając integrację i rozwój kobiet w sporcie, zwraca jednocześnie uwagę na inną kwestię. Marka przedstawiła dane z badań ArtUK, według których zaledwie 4% pomników na terenie Londynu przedstawia kobiece sylwetki. Oznacza to, że w stolicy Anglii znajduje się więcej posągów mężczyzn lub zwierząt niż rzeźb upamiętniających kobiety.
Sportowa marka postanowiła nieco zmienić te statystyki i zaprezentowała kolorowe figury przedstawiające kobiet ze świata sportu, mody czy kultury. Wśród nich widzimy Vivianne Miedemę – piłkarkę Arsenalu, Eniolę Aluko – piłkarkę i komentatorkę sportową, Francescę Brown – piłkarkę i prezeskę Goals4Girls, Ellie Goldstein – tancerkę i modelkę, Emily Scarratt – zawodniczkę rugby, Asmę Elbadawi – koszykarkę i poetkę oraz Sherrie Silver – tancerkę i choreografkę, a także Tany’ę Compas – aktywistkę LGBTQ+ pracującą z młodzieżą.
Wyświetl ten post na Instagramie
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wyświetl ten post na Instagramie
Rzeźby wydrukowane w 3D powstały z przetworzonego plastiku wyłowionego z oceanów. Posągi można zobaczyć przez dwa tygodnie na South Bank, pod Tower Bridge, a następnie zostaną zainstalowane na stałe w innych miejscach stolicy Wielkiej Brytanii.
PS
„No More Red” to wspólna inicjatywa Arsenalu i marki adidas, które walczą z rosnącą przestępczością i samobójstwami wśród młodych ludzi. Symbolem akcji jest zastąpienie czerwonych strojów piłkarskich białymi koszulkami.
PS 2
– PREDATOR EDGE oznacza nowe korki piłkarskie na nową erę piłki nożnej. Kiedy je zakładam, czuję się silna – jakbym mogła osiągnąć wszystko zarówno na boisku, jak i poza nim – mówi piłkarka Wendie Renard w kampanii promującej sportowe buty piłkarskie marki adidas.