AI zastąpiła pracowników. W indyjskiej firmie e-commerce zamiast personelu pracuje chatbot

AI zastąpiła pracowników. W indyjskiej firmie e-commerce zamiast personelu pracuje chatbot
W indyjskiej firmie Dukaan zwolniono prawie cały personel. Szef firmy, Suumit Shah zastąpił go chatbotem, który jest w stanie odpowiedzieć na potrzeby klientów jedynie w dwie minuty. Dla porównania, pracownicy potrzebowali na to czasami blisko dwóch godzin.
O autorze
1 min czytania 2023-07-19

Dukaan to firma działająca w obszarze handlu internetowego oraz aplikacji, które ułatwiają założenie sklepu online. 11 lipca br. szef marki poinformował, że rozstaje się z większością swoich pracowników i planuje zastąpić ich sztuczną inteligencją. 

Suumit Shah dodał, że w obsłudze klienta wykorzystał chatbot Lina, dzięki któremu mógł zwolnić 90 proc. pracowników oraz zredukować koszty o 85 proc. Chatbot umożliwił skrócenie czasu poświęconego na rozwiązanie problemu klienta z 2 godzin i 13 minut do 3 minut 12 sekund. Sam czas reakcji na wiadomość wyniósł natomiast 1 minutę i 44 sekundy. 

Założyciel firmy o wszystkim poinformował na Twitterze. Shah podkreślił, że decyzja nie była łatwa, ale konieczna. Mimo tego, pojawiło się wiele krytycznych głosów, które nie popierają decyzji właściciela firmy. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

fot. Twitter

Czy sztuczna inteligencja zabierze nam pracę?

Przykład indyjskiej firmy jest przykładem tego, że obawy wielu pracowników w związku z zastępowaniem ich stanowisk przez sztuczną inteligencję mogą stać się realne. Z drugiej strony, rozwój w obszarze AI otworzy także wiele nowych ścieżek rozwoju. Odpowiedź na to, czy i jakie zawody zostaną zastąpione przez sztuczną inteligencję, nadal nie jest jednoznaczna.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS Volkswagen wzbudził kontrowersje w Brazylii, „wskrzeszając” zmarłą piosenkarkę

W najnowszej reklamie Volkswagena w Brazylii sztuczna inteligencja wskrzesiła zmarłą w 1982 roku piosenkarkę. Reklama wzbudziła jednak wiele kontrowersji, w szczególności jeśli chodzi o kwestie etyczne.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS 2 Brytyjski kanał informacyjny testuje reporterkę AI

W związku z obawami odnośnie tego, że sztuczna inteligencja zastąpi niektóre stanowiska w firmach, Sky News postanowiło przetestować reporterkę AI. Okazało się, że „dziennikarka” była w stanie przedstawić zaplanowany program, ale nie zabrakło w nim błędów.