Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Weź udział w sesji pytań i odpowiedzi z Maćkiem Lewińskim!

ZAPISZ SIĘ

Apple planuje wykupienie licencji na transmisje Formuły 1. Cena robi wrażenie!

Apple planuje wykupienie licencji na transmisje Formuły 1. Cena robi wrażenie!
Już niebawem, koncern Apple chce pokazywać wyścigi Formuły 1. Planuje przeznaczyć na to nawet 2 mld dolarów rocznie, a transmisje miałyby być dostępne na platformie streamingowej Apple TV+.
O autorze
2 min czytania 2023-10-04

fot. Freepik

Decyzja może mieć związek ze znacznym wzrostem liczby subskrybentów po wykupieniu przez Apple licencji na rozgrywki Major League Soccer (MLS), najważniejszych męskich ligowych rozgrywek piłki nożnej w USA i Kanadzie.

O śmiałych planach technologicznego giganta informuje w swoim najnowszym raporcie magazyn Business F1.

Z takiej decyzji z pewnością ucieszy się sama Formuła 1, która jeśli transakcja dojdzie do skutku, zacznie zarabiać na międzynarodowych licencjach niemal dwukrotnie więcej niż obecnie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak wspomnieliśmy, to nie byłaby pierwsza inwestycja Apple w tematykę sportową. W 2022 roku firma pozyskała już dostęp na dekadę do licencji MLS. Największy przyrost użytkowników (+110 tys.) platforma zanotowała 21 lipca 2023 roku, kiedy międzynarodowa gwiazda piłki nożnej, Lionel Messi, oficjalnie zadebiutował w drużynie Interu Miami właśnie podczas rozgrywek MLS.

Apple wciąż goni inne platformy streamingowe

Mimo widocznych przyrostów firma z nagryzionym jabłkiem w logo w drugim kwartale 2023 roku wciąż pozostawała wyraźnie w tyle w stosunku do Netflixa (238 mln abonentów), Disney+ (146,1 mln subskrybentów) czy Amazon Prime Video (+200 mln użytkowników). Zanotowała też jednoprocentowy spadek dochodów w stosunku do ubiegłego roku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W Polsce najsłynniejsze wyścigi samochodowe świata można było dotychczas oglądać m.in. za pośrednictwem płatnego kanału Eleven Sports 1, a także w serwisie Viaplay. Ten ostatni planuje jednak zniknięcie z naszego kraju, co prawdopodobnie będzie wiązało się ze sprzedażą praw do pokazywania Formuły 1 w latach 2023 – 2025 innemu graczowi. Kto nim będzie? Tego nie wiadomo.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Formuła 1 lekarstwem na małą liczbę widzów?

Czy wykupienie licencji na transmisje wyścigów Formuły 1 poprawi sytuację Apple TV+ na rynku i stanie się motorem wzrostu platformy? Tego nie wiemy, jednak różnice w liczbie subskrybentów pomiędzy propozycją Apple i jej konkurentami wydają się tak duże, że w najlepszym wypadku potrzeba będzie na to wiele czasu.

Czy zatem zawrotna suma 2 mld dolarów rocznie, jaką firma należąca obecnie do Tima Cooka, a założona przez Steve’a Jobsa proponuje F1 to inwestycja, którą faktycznie warto podjąć? To pokażą już najbliższe miesiące, jeśli oczywiście Apple zdecyduje się wcielić śmiałe plany w życie.

Czynnikiem przemawiającym na korzyść Apple TV+ i mogącym zapewnić mu zwiększone zainteresowanie jest brak problemów ze współdzieleniem konta. W przeciwieństwie do Netflixa nie wiąże się ono z koniecznością dodatkowych opłat. Warto jednak pamiętać, że na rynku dostępne są również inne platformy, które zyskują na zmianach wprowadzonych niedawno przez Netflix.

PS Zmiany w Netflixie. Platforma ujawnia nowe stawki abonamentu i zasady współdzielenia kont

Polscy użytkownicy platformy od kilku dni dostają na swoje skrzynki mailowe informacje z nowymi zasadami współdzielenia konta w serwisie. Od teraz taka opcja będzie łączyć się z dopłatą.

PS2 Kiedy kierowca spotyka naturę. Apple z przymrużeniem oka pokazuje, jak zmieniać społeczeństwo

W trakcie ostatniej konferencji marki Apple wiele mówiono o ekologii. W nawiązaniu do zmian, które wdraża gigant technologiczny, powstał pięciominutowy spot, w którym rolę „Matki Natury” odgrywa znana amerykańska aktorka.

PS3 PUMA podpisała kontrakt z Formułą 1. Od przyszłego sezonu na torach zobaczymy najnowsze projekty odzieżowe marki

Sportowa marka PUMA podpisała umowę z Formułą 1, na mocy której stała się oficjalnym dostawcą podczas wyścigów.