Za wydanie licencji odpowiada tamtejsza rada mediów – National Media Council. By ubiegać się o otrzymanie pozwolenia na współprace komercyjne, influencer musi mieć co najmniej 21 lat oraz wykształcenie wyższe.
Co istotne, ową licencję musi posiadać jedynie ten twórca, który otrzymuje od marek wynagrodzenie pieniężne za publikowane treści. Natomiast te osoby, które zareklamują rzecz danej firmy na zasadzie barteru, nie są zobowiązane do posiadania na to pozwolenia.
Zobacz również
Licencja, której koszt wynosi około 15,4 tys. złotych (15 tys. dirhamów), musi być odnawiana co rok. Kara za działanie bez pozwolenia może wynieść nawet do 5 tys. złotych.
Możliwe jest jednak obejście owego nakazu – aby to zrobić, influencer może nawiązać współpracę z agencją influencer marketingową, które weźmie go pod swoje skrzydła. Takie rozwiązanie ma być ukłonem m.in. w stronę mikroinfluencerów.
zdjęcie: depositphotos.com
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Instagram wprowadził opcję „Paid Partnership”, która umożliwia markom promowanie postów influencerów, w podobny sposób, jak działa to przy kampaniach reklamowych. Nowe narzędzie ma służyć do zwiększenia zasięgu danej treści.
PS2
Z jakimi wyzwaniami najczęściej muszą zmierzyć się marketerzy przy wykorzystywaniu influencer marketingu? Jakie narzędzia pomogą ocenić efektywność współpracy z influencerami, a jakie błędy są najczęściej w tej kwestii popełniane?