Współpraca z Europejską Agencją Kosmiczną to część globalnego projektu Barbie Dream Gap, wyrównującego szanse wyboru ścieżki kariery i realizacji marzeń dziewczynkom na całym świecie.
Nowa inicjatywa marki ma zwrócić uwagę na fakt, że tylko 15% astronautów w czynnej służbie to kobiety i że żadna z nich nigdy nie wylądowała na Księżycu. Akcja ta jest więc ważnym elementem misji brandu – wskazując wzorce do naśladowania oraz inspirujące kobiety, które pokazują dziewczynkom, że mogą być kim chcą, Barbie przyczynia się do zniwelowania zjawiska Dream Gap.
Zobacz również
-
Centralizacja i personalizacja: podwójna moc obsługi klienta w social media [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [30.08-05.09.24]: najlepsze kampanie sierpnia 2024, zmiany na Allegro, reakcja x-kom na nagranie zwolnionej po urlopie macierzyńskim pracownicy
-
#PolecajkiNM cz. 22: Media Reactions 2024, „Ciemna strona influencer marketingu”, inkluzywna obsługa klienta
W ramach kampanii, marka stworzyła wyjątkową lalkę Barbie Shero, która została zaprojektowana na podobieństwo Samanthy Cristoforetti – jedynej europejskiej astronautki ESA w czynnej służbie.
Co więcej, w ramach 50. rocznicy lądowania Apollo 11 na Księżycu marka Barbie w ramach projektu z ESA stworzyła film relacjonujący spotkanie Cristoforetti z dziewczynkami z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji i Włoch w Ośrodku Szkolenia Astronautów ESA w Kolonii w Niemczech. Dziewczynki miały okazję towarzyszyć astronautce w jej codziennych obowiązkach i dowiedzieć się więcej o jej pracy. Ponadto, na kanale Barbie w serwisie YouTube udostępniony został specjalny odcinek Barbie Vlog, prezentujący dokonania Cristoforetti.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Jestesmy dumni, mogąc ogłosić współpracę z ESA, której przyświeca jeden cel: inspirować kolejne pokolenie dziewczynek do wejścia w szeregi astronautów, inżynierów i badaczy kosmosu. Barbie zawsze pokazywała dziewczętom, że mogą być kim chcą, dając im możliwość sprawdzenia się poprzez zabawę i odgrywanie różnych ról, a także zachęcając je do wyobrażania sobie wielu różnych ścieżek kariery. Wiemy, jak ważne jest dla dziewczynek, by miały odpowiednie wzory do naśladowana. Współpraca z ESA pozwala marzyć na kosmicznym poziomie – powiedziała Isabel Ferrer, dyrektor ds. marketingu Barbie na Europę.
PS
Już jesienią tego roku firma Mattel wprowadzi do sprzedaży lalki Barbie na wózku inwalidzkich oraz z protezą nogi. Tym samym marka chce zredefiniować definicję kobiecego piękna.
PS2
W marcu br. firma Mattel świętowała urodziny najsłynniejszej lalki na świecie – Barbie – która już od 60 lat inspiruje dziewczynki, zachęcając do wiary w swój nieograniczony potencjał oraz do spełniania marzeń.