„Nie bądź za gruba”, „nie bądź za chuda”, „nie mów za głośno”, „nie mów za dużo”, „nie rządź się”, „nie bądź taka emocjonalna” – tak brzmi fragment manifestu, który w 2017 roku napisała amerykańska studentka Camille Rainville. Z pozoru przypominający nieco zlepek różnych poleceń, tekst tak naprawdę przedstawia nakazy i zakazy, które słyszą kobiety każdego dnia.
Tuż przed zbliżającym się dniem kobiet, twórcy magazynu „Girls. Girls. Girls.” postanowili złożyć swego rodzaju hołd wszystkim przedstawicielkom płci żeńskiej i stworzyli krótkie wideo, w którym aktorka i działaczka społeczna Cynthia Nixon czyta manifest Camille Rainville o trudach bycia kobietą.
Zobacz również
Spot został wyreżyserowany przez Paula McLeana.
PS
Kampania promująca nową kolekcję adidas Originals, stworzoną we współpracy z muzykiem Pharrellem Williamsem, jest swego rodzaju hołdem złożonym kobietom. W projekcie wystąpiły m.in. aktywistki i artystki, które reprezentują siłę płci żeńskiej.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„Jej miejsce jest w kuchni… bo jest dietetyczką” – to jedno z wielu haseł kampanii PPS, firmy z RPA zajmującej się dostarczaniem usług finansowych. Celem akcji była walka ze stereotypami na temat kobiet.
PS3
Akademia Filmowa nie zgodziła się na emisję reklamy zestawów poporodowych marki Frida Mom podczas tegorocznej gali Oscarów, bo w zbyt realistyczny sposób przedstawiała problemy kobiet po porodzie. Spot szybko stał się viralem na YouTubie.