Biedronka ogranicza plastik w produktach marek własnych i wprowadza torbę wykonaną z surowców z odzysku

Biedronka ogranicza plastik w produktach marek własnych i wprowadza torbę wykonaną z surowców z odzysku
W Biedronce już od 10 kwietnia dostępna będzie wykonana z surowców z odzysku torba T-shirt. Sieć wprowadziła też nowe patyczki higieniczne wykonane z bawełny i papieru, natomiast z kosmetyków i środków czystości BeBeauty, Dentix i Cler Biedronka wyeliminowała plastikowe mikrogranulki.
O autorze
1 min czytania 2019-04-09

Biedronka stawia na ekologię! Już 10 kwietnia sieć wprowadzi do swoich sklepów torbę wielokrotnego użytku typu T-shirt, która wykonana została w 80% z materiałów pochodzących z odzysku. Co istotne, w 100% podlega ona recyklingowi, natomiast zużytą torbę można wyrzucić do pojemnika na tworzywa sztuczne.

Sieć postanowiła również ograniczyć plastik w swoich markach własnych. Już od marca br. sprzedawane są patyczki higieniczne marek Dada i Carea, wykonane w stu procentach z bawełny, zaś papierowy patyczek sprawia, że produkt jest w pełni biodegradowalny – dzięki temu Biedronka jest w stanie ograniczyć zużycie plastiku w ciągu roku o blisko 334 ton. Z kolei zastąpienie plastikowej folii w tabletkach do zmywarek marki Kraft Ultimate folią rozpuszczalną oznacza 1,1 ton plastiku rocznie mniej.

Co więcej, sieć wycofała też plastikowe drobinki z kosmetyków i środków czystości marek własnych, które były stosowane m.in. do produkcji peelingów, żeli do mycia ciała i twarzy, past do zębów oraz artykułów do czyszczenia i polerowania. Teraz biedronkowe produkty marki własnej Be Beauty, Dentix i Cler są od niego wolne – plastikowe drobinki zostały zastąpione w nich drobinkami naturalnymi. Dzięki zmianom receptury wybranych produktów, udało się wyeliminować 1,5 tony plastiku.

– Chętnie podejmujemy wyzwania związane z troską o ekologię. Wprowadzenie torby składającej się w 80 procentach z recyklatu to wyraz odpowiedzialności za środowisko i troski o przyszłość naszej planety. Nasi klienci chętnie sięgają po torby wielokrotnego użytku, w ubiegłym roku zakup toreb w sklepach naszej sieci zmniejszył się o prawie 40 procent. Dzięki temu przyczyniamy się do zmniejszenia zanieczyszczeń mórz i oceanów – mówi Sylwia Krzyżycka, dyrektor ds. ochrony środowiska z Jeronimo Martins Polska S.A.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Władze miasta Wałbrzych postanowiły walczyć z plastikiem – już od 1 maja br. zacznie obowiązywać zakaz używania plastikowych jednorazówek w instytucjach miejskich, a także na imprezach organizowanych przez miasto.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Parlament Europejski poparł wprowadzenie do 2021 roku zakazu sprzedaży jednorazowych sztućców, patyczków do uszu, słomek i mieszadełek z plastiku. Każda osoba, która nie zastosuje się do nowych zasad i będzie dalej zanieczyszczała srodowisko, będzie musiała zapłacić wysoką karę.

PS3

Lidl Polska kontynuuje rewolucję w temacie opakowań. W ofercie sieci pojawią się warzywa i owoce w opakowaniach biodegradowalnych i kompostowalnych przemysłowo. Klienci będą mogli zakupić m.in. BIO ziemniaki, BIO cebulę lub BIO marchew w pełni nadających się do recyklingu opakowaniach.