Według badania Brand Finance Global 500 2025, 4 z 5 najcenniejszych marek na świecie to marki technologiczne:
- Apple: wartość marki 574,5 mld USD, wzrost o 11% w porównaniu z rokiem 2024,
 
- Microsoft: wartość marki 461,1 mld USD, wzrost o 35%,
 
- Google: wartość marki 413,0 mld USD, wzrost o 24%,
 
- Amazon: wartość marki 356,4 mld USD, wzrost o 15%,
 
- Walmart: wartość marki 137,2 mld USD, wzrost o 42%.
 

źródło: Brand Finance
Zobacz również
Najsilniejsze marki to z kolei:
- WeChat,
 - Nike,
 - Google,
 - Marina Bay Sands,
 - China Construction Bank,
 - PayPal,
 - Dior,
 - YouTube,
 - Adidas,
 - Coca-Cola.
 

źródło: Brand Finance
Brand Finance przeanalizował również, które marki najbardziej rozwinęły się od 2020 r. Oto lista: 
                        
                                                     Apps in ChatGPT: nowy krok OpenAI [OPINIE]
                    
- TikTok/Douyin: wartość marki 105,8 mld USD, w porównaniu z 59,0 mld USD (w 2022 r.),
 
- DraftKings: wartość marki 5,1 mld USD, w porównaniu z 18 mln USD w 2020 r.,
 
- Fanduel: wartość marki 7,0 mld USD, w porównaniu z 56 mln USD w 2020 r.,
 
- NVIDIA: wartość marki 87,9 mld USD, w porównaniu z 4,7 mld USD w 2020 r.,
 
- AMD: wartość marki 11,0 mld USD, w porównaniu z 1,4 mld USD w 2020 r.,
 
- Pinduoduo: wartość marki 13,0 mld USD, w porównaniu z 2,5 mld USD w 2020 r.,
 
- BYD: wartość marki 14,0 mld USD, w porównaniu z 3,1 mld USD w 2020 r.,
 
- Apple: wartość marki 574,5 mld USD, w porównaniu do 140,5 mld USD w 2020 r.,
 
- TSMC: wartość marki 34,2 mld USD, w porównaniu z 8,6 mld USD w 2020 r.,
 
- Microsoft: wartość marki 461,1 mld USD, w porównaniu do 117,1 mld USD w 2020 r.,
 
- Lilly: wartość marki 8,0 mld USD, w porównaniu z 2,1 mld USD w 2020 r.
 
Co ciekawe, w zestawieniu pojawiają się amerykańskie marki hazardowe DraftKings i Fanduel, które zarabiają, ponieważ amerykańscy ustawodawcy i sądy legalizują hazard online oraz obalają stare prawa, uniemożliwiające obstawianie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Analiza marek, które rozwinęły się najbardziej od 2020 r., ujawnia, że firmy technologiczne nie mają monopolu na stały wzrost marki. Ta długoterminowa perspektywa, wzmacnia również inny ważny globalny trend: w jaki sposób chińskie marki, takie jak TikTok, Pinduoduo i BYD, przewodzą zmianom, tworząc wartość i rzucając wyzwanie uznanym liderom marek. W miarę jak Chiny nadal udoskonalają swoje strategie budowania marki i koncentrują się na jakości, spodziewamy się, że w 2025 r. na globalny rynek wejdzie więcej chińskich firm – mówi David Haigh, prezes i dyrektor generalny Brand Finance.
Przeczytaj pełny raport Brand Finance Global 500 2024.
źródło: Brand Finance, opracowanie: Agata Drynko