Corona już od kilku lat jest zaangażowana w różne działania proekologiczne i edukujące w tym zakresie. W 2019 roku nieopodal słynnej brazylijskiej plaży Ipanema, marka stworzyła wielką ścianę z plastikowych śmieci. Była ona częścią akcji zorganizowanej z udziałem organizacji Parley for the Oceans, której celem jest zwrócenie uwagi na coraz większe zanieczyszczanie środowiska tworzywami sztucznymi. Natomiast pół roku temu Corona ogłosiła loterię, dzięki której można było wygrać tygodniowy pobyt na karaibskiej wyspie. Wizyta na Coronie to jednak nie typowe wakacje, a połączenie turystyki z edukacją na temat zrównoważonego rozwoju.
Tym razem marka ponownie tworzy własny nowy komunikat dotyczący konieczności ochrony wód. W krótkim filmie stworzonym przez agencję Wieden+Kennedy Portland W+K widzimy osoby zbierające plastikowe śmieci z meksykańskiej plaży. Następnie z tych śmieci zostaje ułożony list, który zaczyna się od słów „Wyobraź sobie świat wolny od plastiku”.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
-
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
– Istotną kwestią jest to, że odzyskany podczas akcji plastik nie pochodzi wyłącznie z Meksyku. To plastik z całego świata, który ląduje na tutejszych plażach dzięki prądom oceanicznym – powiedziała Mercedes Guzman, założycielka firmy sprzątającej Lamerced, która pomogła Coronie w przeprowadzeniu działań i recyklingu śmieci. – Chociaż nasza praca w terenie jest bardzo trudna i sprzątamy plastik, który nie jest nasz, to spełnienie daje wysyłanie wiadomości, że chronimy w ten sposób nasz wspólny świat – dodaje Guzman.
Po zakończeniu akcji marka i lokalny partner zajmujący się recyklingiem wspólnie oczyściły teren – po liście został jedyne ślad, który zostanie przykryty przez fale. Corona planuje powtórzyć akcję w innych zakątkach świata, m.in. w Brazylii, Chile, Niemczech, we Włoszech, na Dominikanie, w Portoryko i na Wyspy Kanaryjskich. W tych miejscach przesłanie będzie przetłumaczone na lokalny język.
Oprócz plażowego perfomenace’ i form filmowych kampania obejmuje także inne działania skupione wokół tematu ekologii. Na niektórych rynkach, w tym w Brazylii, Chile i Gwatemali, za każdą zakupioną butelkę Corona (zawsze wyprodukowaną ze szkła) marka zobowiązała się poddać recyklingowi jedną butelkę wykonaną z plastiku.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W ramach kampanii Corona przygotowała jeszcze jeden spot „77 Earths”, który ma na celu podkreślenie, że marka nie produkuje plastiku, który zanieczyszcza środowisko. W wideo zestawiono obraz ludzi korzystających z plaż i dzielących się butelkami Corony z obrazem zanieczyszczenia plastikiem. W nagraniu pada zdanie, które ma poruszać wyobraźnie każdego z nas: „Gdyby istniało 77 Ziemi, moglibyśmy pozwolić plastikowi udusić całe oceany”.
PS
Marka Corona w swojej komunikacji marketingowej często wykorzystuje element słońca, co ma się kojarzyć z wakacjami i luzem, a do tego zdaniem producenta idealnie pasuje orzeźwiające, zimne piwo. Jednym z przykładów jest kampania outdoorowa, w której Corona stworzyła „słoneczny billboard” na jednej z elewacji budynku.