Opera Software już w 2018 roku wykazała zainteresowanie rynkiem cyfrowych monet, wdrażając w swojej przeglądarce internetowej funkcję portfela kryptowalut. Po trzech latach dynamicznego rozwoju tego rynku oraz metaverse, firma udostępnia nową wersję przeglądarki – Opera Crypto Browser – dedykowaną „zarówno entuzjastom Web3, jak i tym, którzy dopiero zaczynają i chcą go odkrywać”.
Zobacz również
– Obecnie zbyt mało możliwości przeglądania stron internetowych zostało zbudowanych z zamiarem umieszczenia Web3 w centrum uwagi oraz uczynienia technologii blockchain zrozumiałymi i łatwymi w użyciu – powiedziała Susie Batt, kierownik ds. ekosystemu kryptowalut w Operze.
– Zapewniamy naszym użytkownikom i całej branży dedykowaną przeglądarkę Web3 wspieraną przez silny zespół ds. produktów, mającą na celu przyspieszenie ewolucji następnej generacji sieci – dodaje zespół Opery.
Crypto Browser to coś więcej niż narzędzie do surfowania po internecie. Projekt został stworzony do pracy z różnymi zdecentralizowanymi aplikacjami lub dApps. Oprócz wbudowanego portfela kryptowalut, użytkownicy nowej przeglądarki zyskają wygodniejszy dostęp do rynków NFT, wiadomości o blockchainie, kalendarza z wydarzeniami branżowymi, społeczności kryptograficznych, treści edukacyjnych, podcastów, filmów, oraz oczywiście aktualnych kursów kryptowalut.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Nowy portfel kryptograficzny zapewnia bezpieczne przechowywanie Ethereum, Bitcoin, Celo i Nervos, do których w przyszłości dołączą także inne kryptowaluty. Co więcej, użytkownicy mogą korzystać z funkcji portfela bez konieczności instalowania dodatkowych rozszerzeń.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Opera zadbała również o dodatkowy, bezpieczny schowek, który uniemożliwia aplikacjom innych firm dostęp do kopiowanych danych.
fot. blogs.opera.com
Przeglądarka Opera Crypto w wersji beta jest dostępna do pobrania na urządzenia mobilne Androidem oraz na komputery z systemem Windows i MacOS. Obecnie trwają przygotowania programu w wersji na iOS.
PS
Władze Singapuru uznały cyfrowe inwestycje za nieodpowiednie dla niektórych obywateli, zakazując promowania kryptowalut w przestrzeni publicznej. Z kolei Hiszpania wprowadziła nowe zasady reklamowania kryptowalut przez influencerów.
PS 2
NFT to niezwykle dynamicznie rozwijający się rynek, a niewymienialne tokeny, o których było głośno w ostatnim czasie to Fancy Bears Metaverse czy Bored Ape Yacht Club, który udowodnił, że w świecie kryptowalut jeden przecinek może być na wagę złota.