W związku z przypadającym 30 września Dniem Chłopaka i narastającymi wokół tego święta niejasnościami serwis Prezentmarzeń przeprowadził badanie pt. „Dzień Chłopaka vs. Dzień Mężczyzny – jaka jest różnica?”. Jego celem było rozwianie niejasności pomiędzy tymi dwoma świętami, tak często mylonymi przez Polaków.
W badaniu wzięło udział 1367 respondentów, spośród których większość (69%) obchodzi raczej Dzień Chłopaka, przypadający 30 września niż świętowany 10 marca Dzień Mężczyzny (10%). Co więcej, 15% badanych przyznało, że nie celebruje żadnego z wymienionych dni. Badanie wykazało, że upodobania dotyczące świąt rozkładają się podobnie zarówno wśród mężczyzn, jak i kobiet.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Warto zwrócić uwagę, że Dzień Chłopaka nie jest obecnie w Polsce świętem oficjalnym. Za zmianą tej sytuacji opowiedziało się 49% pytanych, podczas gdy przeciwko – 51%. Wnioski? W Polsce Dzień Mężczyzny, choć wciąż mniej popularny, ma potencjał, by stać się bardziej oficjalnym i istotnym świętem.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Na czym polega różnica pomiędzy Dniem Chłopaka i Dniem Mężczyzny? To jedno z czołowych pytań zadanych w ramach badania „Dzień Chłopaka vs. Dzień Mężczyzny – jaka jest różnica?”. Okazuje się, że dla 52% respondentów święto obchodzone 30 września jest dedykowane młodym chłopcom, zaś to z 10 marca – dorosłym. Jakie jeszcze wnioski płyną z badań? M.in. takie, że dla 32% pytanych Dzień Mężczyzny ma głębszy wymiar społeczny niż Dzień Chłopaka.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Według respondentów idealnym prezentem na Dzień Chłopaka są aktywności związane z grą zespołową (np. escape room) lub sportowe wyzwania, takie jak paintball czy strzelnica. Aż 31% wskazało na sportowe aktywności jako preferowaną formę prezentu. Najbardziej uniwersalnym upominkiem okazał się bon podarunkowy lub voucher (45% głosów) – mówi Michał Krasoń z serwisu Prezentmarzeń.
Według 34% pytanych współcześni młodzi chłopcy są „technologicznie zorientowani” oraz „kreatywni i przedsiębiorczy” (21%). Dzięki tym określeniom możliwy staje się taki wybór upominków, który zagwarantuje obdarowanym radość i okazję do spełniania marzeń.
Zdjęcia: badanie „Dzień Chłopaka vs. Dzień Mężczyzny – jaka jest różnica?”
PS Współcześni ojcowie przyjmują model świadomego ojcostwa [BADANIE]
Jak wyniki z przeprowadzonej przez portal Prezentmarzeń sondy, aż 86% Polaków obchodzi 23 czerwca Dzień Ojca. Współcześni ojcowie przyjmują model świadomego i odpowiedzialnego ojcostwa, ale od swoich partnerek potrzebują pomocy i zaangażowania w wychowanie.