Elon Musk zmienił Twittera na „X”. Z logo zniknął błękitny ptak

Elon Musk zmienił Twittera na „X”. Z logo zniknął błękitny ptak
Słynący z podejmowania nagłych decyzji Elon Musk, poinformował w niedzielę (23 lipca br.) o zmianie nazwy oraz logo Twittera. Od teraz platforma działa pod nazwą „X”. Znakiem rozpoznawczym nie jest już także błękitny ptak.
O autorze
2 min czytania 2023-07-24

fot. X.com

Komunikat dotyczący modyfikacji pojawił się na profilu Elona Muska na Twitterze. Wcześniej, około pół roku temu, zmieniono nazwę firmy z Twitter Inc. na X Corp.

Początkowo zmiany miały miejsce w zakresie adresu strony internetowej. Po wpisaniu w przeglądarkę „x.com” następowało przekierowanie na platformę Twitter. 

– X to przyszłość nieograniczonej interaktywności – skoncentrowany na audio, wideo, przesyłaniu wiadomości, płatnościach/bankowości – tworzący globalny rynek pomysłów, towarów, usług i możliwości. Obsługiwany przez sztuczną inteligencję X połączy nas wszystkich w sposób, który dopiero zaczynamy sobie wyobrażać. Od lat zarówno fani, jak i krytycy popychali Twittera do większych marzeń, szybszego wprowadzania innowacji i realizacji naszego wielkiego potencjału. X zrobi to i jeszcze więcej. Zaczęliśmy już obserwować, jak X nabiera kształtu w ciągu ostatnich 8 miesięcy dzięki naszym szybkim wprowadzaniem nowych funkcji, ale dopiero zaczynamy – komentuje Linda Yaccarino, dyrektor generalny Twittera.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dzisiaj (24 lipca br.) na stronie pojawiło się także nowe logo. Nowa koncepcja została wybrana spośród wielu przesłanych od użytkowników Twittera. Domyślny kolor aplikacji zmieni się teraz z niebieskiego na czarny. Musk dodał, że nie był fanem symbolu z błękitnym ptaszkiem. 

W trakcie ostatnich kilku miesięcy na Twitterze wprowadzono wiele zmian, np. narzędzie do walki z fake newsami czy możliwość wykonywania połączeń głosowych oraz wideo. Między innymi te kroki miały być zapowiedzią rebrandingu marki. Musk sam przyznał, że Twitter nie jest w dobrej sytuacji finansowej. Przychody z reklam zmniejszyły się o połowę, a firma jest zadłużona. 

Dlaczego „X”?

Elon Musk już w latach 90. był przywiązany do nazwy „X”. Wtedy rozpoczął działalność w dziedzinie płatności online. Jego firma miała funkcjonować jako „X.com”. Cała koncepcja polegała na dostarczeniu szeregu ułatwień w obszarze finansów, tj. umożliwienia dokonywania płatności natychmiastowych, a nawet oferowania pożyczek. Musk połączył jednak siły z PayPal i nie uzyskał zgody na wprowadzenie własnej koncepcji.

PS Twitter chce pozwać firmę Meta za nową aplikację „Threads”

Za nami premiera aplikacji Threads. Wokół platformy narosło wiele kontrowersji. Są one związane m.in. z tym, że aplikacja nie jest dostępna w Europie. Elon Musk nie chce dopuścić do przewagi Threads nad jego platformą, dlatego planuje pozwać Meta.

PS 2 Twitter wprowadza dzienny limit wyświetlanych postów dla wszystkich użytkowników

W ramach kolejnych zmian na Twitterze, wprowadzono dzienny limit wyświetlanych postów. Początkowo zweryfikowani użytkownicy mogli zobaczyć 6 tys. postów, niezweryfikowani – 600 wpisów, natomiast nowe osoby jedynie 300. Użytkownikom nie spodobał się ten pomysł, a limity zostały zmienione już dwukrotnie.