Facebook wyjaśnia, dlaczego widzimy dany post

Facebook wyjaśnia, dlaczego widzimy dany post
Czy zastanawialiście się kiedyś, dlaczego na samej górze aktualności pojawia nam się ten, a nie inny post? Facebook postanowił wyjaśnić nam mechanizmy, które odpowiadają za wyświetlanie wpisów w News Feedzie.
O autorze
1 min czytania 2019-04-02

W 2014 roku Facebook wprowadził opcję „Dlaczego widzę tę reklamę”, która tłumaczy nam dlaczego dana reklama kierowana jest do nas. Teraz portal społecznościowy wprowadza podobną opcję do postów, które pojawiają się w naszych aktualnościach.

Po kliknięciu trzykropka przy danym wpisie, pojawia nam się informacja, w jaki sposób poprzednie interakcje wpływają na ranking postów w naszym kanale wiadomości lub jakie informacje mają na ogół największy wpływ na kolejność postów.

Dlaczego Facebook postanowił wprowadzić taką opcję? Otóż podczas testów, użytkownicy wskazali, że przejrzystość dotycząca wyświetlania postów to za mało. W związku z tym portal społecznościowy udostępnił możliwość wprowadzania zmian w swoich ustawieniach, co do wyświetlania postów w aktualnościach.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Facebook poinformował również o zaktualizowaniu opcji „Dlaczego widzę tę reklamę”. Teraz będziemy mogli się też dowiedzieć, jakie dane są wykorzystywane przez reklamodawców do dopasowywania reklam.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Facebook zapowiedział kilka zmian w swoich narzędziach analitycznych: między innymi pojedynczy wskaźnik trafności zostanie zastąpiony trzema nowymi, a także zmieni się metoda liczenia potencjalnego zasięgu.

PS2

Facebook uruchomił nową sekcję poświęconą inspiracjom i kreatywności w ramach zasobów Facebook for Business. Znajdziemy tam materiały szkoleniowe i przykłady realizacji, zachęcające twórców oraz reklamodawców do wykorzystywania nowych rozwiązań i zwiększania efektywności działań na Facebooku.