Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Weź udział w sesji pytań i odpowiedzi z Maćkiem Lewińskim!

ZAPISZ SIĘ

Francja zakazuje reklamowania paliw kopalnych

Francja zakazuje reklamowania paliw kopalnych
Francja jest pierwszym krajem w Europie, który oficjalnie wprowadził zakaz reklamowania paliw kopalnych takich jak ropa naftowa, węgiel kamienny i brunatny.
O autorze
1 min czytania 2022-08-31

W minionym tygodniu Francja jako pierwszy europejski kraj wprowadziła zakaz reklamowania produktów energetycznych z ropy naftowej i energii ze spalania węgla. Za złamanie zakazu grozi kara od 20 tys. euro do 100 tys. euro. Firmy, które wielokrotnie naruszą nowe przepisy, będą zobowiązane do zapłaty podwójnej grzywny.

Co istotne, reklamowanie gazu ziemnego jest zwolnione z zakazu i będzie podlegać nowym przepisom od czerwca 2023 roku. Firmy nadal mogą reklamować również paliwa, które zostały wytworzone w co najmniej 50% z energii odnawialnej i spełniają kryteria redukcji emisji gazów cieplarnianych.

Podobne przepisy zostały wprowadzone już w ubiegłym roku w Amsterdamie. Decyzję o ograniczeniu reklam paliw kopalnych rozważają również władze Sydney.

Greenpeace oraz 20 innych organizacji działających na rzecz środowiska od wielu miesięcy wzywają do zaprzestania reklamowania paliw kopalnych w całej Unii Europejskiej. Aktywiści twierdzą, że reklamy firm zajmujących się paliwami kopalnymi wprowadzają w błąd opinię publiczną, a promowanie nieodnawialnych źródeł energii porównują do reklam papierosów.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nowo wprowadzone przepisy budzą jednak wątpliwości aktywistów klimatycznych, którzy twierdzą, że prawo można łatwo obejść, reklamując paliwa kopalne na przykład podczas wydarzeń sponsorowanych i branżowych.

PS
Francja wdraża przepisy, które mają na celu ograniczenie zbędnego zużycia prądu. Państwo będzie karać właścicieli sklepów za neony i za stale otwarte drzwi w klimatyzowanych lokalach.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się