1 lipca 2020 r. AstraOne.io przeszła rebranding i obecnie spółka działa pod nazwą Vox.
AstraOne.io jest międzynarodową spółką adtechową, świadczącą swoje usługi w Polsce od września ub. r. Stworzona przez nią technologia In-Image Ads oferuje nowy model i placement reklamowy na desktopie i mobile’u w postaci kreacji reklamowych dynamicznie nakładanych na zdjęcia na stronach wydawców. Kreacje te mogą być w formatach rich mediowych, a w najbliższej przyszłości planowane jest wprowadzenie formy wideo. AstraOne.io prowadzi zaawansowane prace nad możliwością zakupu nowego formatu In-Image Ads w modelu programatycznym i open market.
Zobacz również
In-Image Ads został oparty na autorskiej technologii AstraOne.io – picture recognition. Wykorzystuje ona algorytmy rozpoznające obiekty i umożliwia klasyfikację, identyfikację i interpretację obrazów znajdujących się na zdjęciach. Dzięki temu reklamodawcy mają możliwość targetowania reklam na konkretne obrazy, czy przedmioty znajdujące się na zdjęciach w materiałach na stronach i serwisach wydawców, biorąc pod uwagę kontekst całego zdjęcia i artykułu.
Największą zaletą nowego formatu In-Image Ads jest to, że jest on mocno angażujący dla odbiorcy, a średni CTR kampanii w nim prowadzonych jest 3-krotnie wyższy od tradycyjnych kampanii display. Dodatkowo AstraOne.io zapewnia reklamodawcom 100% viewability oraz 100% brand safety.
Więcej na temat działania i możliwości technologii picture recognition oraz formatu In-Image Ads można przeczytać w tym artykule.
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
AstraOne.io ma za sobą ponad 670 udanych kampanii dla marek. W samej Polsce, od czasu wejścia na rynek pół roku temu, spółka przeprowadziła kilkadziesiąt kampanii. Technologia stworzona przez AstraOne.io wykorzystywana jest z powodzeniem w działaniach reklamowych marek z przeróżnych branży.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Branża automotive
Jako jedna z pierwszych z nowego formatu reklamowego prężnie korzysta branża automotive. Wykorzystywany jest on przez marki z różnych segmentów. W segmencie samochodów popularnych oraz budżetowych, Toyota wykorzystała nowy format do kampanii wizerunkowej swojego modelu kompaktowego samochodu Aigo, która została przeprowadzona na początku tego roku. Reklama wyświetlana była na stronach o tematyce motoryzacyjnej czy biznesowej.
W branży automotive nowy format efektywnie wykorzystują także marki z segmentu premium i luksusowego. Przykładowo McLaren oraz Porsche użyły go w kampaniach jakościowych, skierowanych do węższych i zamożniejszych grup odbiorców i nastawionych na pozyskanie potencjalnych klientów zainteresowanych odbyciem jazd próbnych.
Nie tylko marki motoryzacyjne w branży automotive korzystają z In-Image Ads. Decydują się na to również stacje paliw. Pod koniec ubiegłego roku format ten wykorzystała w swoich działaniach świątecznych sieć stacji Circle K, prowadząc kampanię pod hasłem „Kawa za 1zł przy zakupie 35l paliwa”.
Branża technologiczna
Format In-Image ads z powodzeniem wykorzystywany jest w branży technologicznej. Doskonale sprawdza się on w przypadku promowania produktów takich jak nowe modele smartfonów, co czynią np. Samsung czy Huawei.
Format ten może być z powodzeniem wykorzystywany także do promocji smartwatchy i tradycyjnych zegarków. Przykładem takich kampanii są, chociażby działania prowadzone przez szwajcarski koncern zrzeszający producentów zegarków – Swatch, mające na celu promocję usługi płacenia e-zegarkiem.
Branża retail
Reklamy w modelu In-Image Ads przynoszą bardzo dobre efekty i znalazły swoje zastosowanie również w branży retail. Pierwszą firmą w Polsce, która zdecydowała się na to rozwiązanie, jest Żabka. Sklep w ramach prowadzonych we wrześniu i październiku ub. r. działań w serwisach wydawców wyemitował reklamy promujące swoją aplikację mobilną oraz zniżki, jakie konsumenci mogą dzięki niej uzyskać. Kampania została przeprowadzona na desktopie i mobile’u.
Z kolei Rossmann postanowił wykorzystać nowy format reklamowy do przeprowadzenia kampanii „Pomysł na prezent – zestawy kosmetyków idealnie pod choinkę” mającej na celu dotarcie do jak najszerszego grona konsumentów i promocję świątecznych zestawów prezentów oferowanych przez sieć.
Podobną kampanię świąteczną przeprowadziła IKEA. Działania miały na celu reklamę akcesoriów kuchennych oraz do serwowania posiłków, a także komunikację świątecznej promocji. Dzięki technologii In-Image Ads i targetowaniu na obrazy i kontekst, kreacje marki wyświetlane były w serwisach wydawców wyłącznie na zdjęciach przedstawiających jedzenie oraz akcesoria kuchenne.
Także sklepy internetowe oraz marketplace’y w swoich działaniach reklamowych sięgają po format In-Image Ads. Pod koniec ub. r. sklep eZebra wykorzystał go w celu zakomunikowania swojej czasowej promocji na kosmetyki marki Dr Irena Eris, natomiast w styczniu br. marketplace Allegro Fitness przeprowadził kampanię wizerunkową, mającą na celu promocję linii produktów fitness i sportowych, objętych patronatem przez Ewę Chodakowską.
Branże FMCG i odzieżowa
Z możliwości, jakie oferuje In-Image Ads, korzysta także coraz więcej marek z branż FMCG oraz odzieżowej. Marki takie jak Coca-Cola czy Mirinda wykorzystują ten format w ramach klasycznych działań wizerunkowych mających na celu zwiększenie ogólnej świadomości marki wśród konsumentów, natomiast firmy odzieżowe jak Levi’s, Adidas czy Nike preferują kampanie nastawione na promocję konkretnej, nowej linii produktów.
– Od września ub. r. prowadzimy w Polsce udane kampanie dla marek z praktycznie każdej gałęzi przemysłu. Format In-Image Ads doskonale sprawdza się w kampaniach brandingowych, głównie z uwagi na możliwość prowadzenia kampanii ze 100% viewability i 100% brand safety, a także z ogromnym zaangażowaniem użytkownika dzięki wyjątkowemu targetowaniu kontekstowemu – mówi Adam Iwinski, CEO Hybrid Poland i AstraOne.io
Format reklamowy In-Image Ads jest efektywnie wykorzystywany przez marki z różnych branż, zarówno do kampanii wizerunkowych, jak i bardziej perfomance’owych, nastawionych np. na pozyskiwanie leadów sprzedażowych. Biorąc pod uwagę, że CTR kampanii w tym modelu jest średnio 3-krotnie wyższy od innych kampanii display, In-Image Ads jest z pewnością formatem wartym uwagi, szczególnie w dobie wszechotaczającej nas ślepoty bannerowej i braku zaangażowania internautów w tradycyjne placementy reklamowe.
Z innymi przykładowymi kampania z zastosowaniem technologii In-Image Ads można się zapoznać na stronie gallery.astraone.io.
Artykuł powstał we współpracy z AstraOne.io.