Kolorowe malowidło, które pojawiło się na promenadzie w Los Angeles, było częścią akcji „Step Into Summer” brazylijskiej marki Havaianas, zaś za jego wykonanie odpowiedzialny był artysta Buff Monster. Niezwykła instalacja pomagała za pomocą sztucznej inteligencji dobrać obuwie.
W jaki sposób? Otóż po nakierowaniu na malowidło aparatu w smartfonie specjalna aplikacja marki, wykorzystująca system Google Vision AI, dobierała klapki pasujące do danego fragmentu instalacji. Krótko po tym pojawiała się też opcja zakupu danego obuwia.
Zobacz również
„Kreatywność sprzedaje”: PepsiCo. – „Pepsi Space”
Co ciekawe, barwna instalacja została wykonana z tego samego materiału, z którego produkowane są klapki Havaianas.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za realizację odpowiadała agencja TBD, San Francisco, USA.
PS
Na ścianie budynku w Warszawie pojawił się niezwykły mural, który wykorzystuje rozszerzoną rzeczywistość. Jest on częścią promocji solowej płyty polskiego producenta – Kubiego Producenta.
PS2
Marka Philip Morris postanowiła uczcić wprowadzenie na rynek pierwszych w swoim portfolio urządzeń bez dymu IQOS, w związku z czym stworzyła niezwykły mural, symbolizujący przyszłość, w której firma oferuje rozwiązania nie wpływające negatywnie na środowisko.
PS3
W kwietniu 2018 roku marka Magnum zaprezentowała kampanię, w której kształty lodów były sprytnie zintegrowane z artystycznymi reklamami zewnętrznymi.