Kolorowe malowidło, które pojawiło się na promenadzie w Los Angeles, było częścią akcji „Step Into Summer” brazylijskiej marki Havaianas, zaś za jego wykonanie odpowiedzialny był artysta Buff Monster. Niezwykła instalacja pomagała za pomocą sztucznej inteligencji dobrać obuwie.
W jaki sposób? Otóż po nakierowaniu na malowidło aparatu w smartfonie specjalna aplikacja marki, wykorzystująca system Google Vision AI, dobierała klapki pasujące do danego fragmentu instalacji. Krótko po tym pojawiała się też opcja zakupu danego obuwia.
Zobacz również
Co ciekawe, barwna instalacja została wykonana z tego samego materiału, z którego produkowane są klapki Havaianas.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za realizację odpowiadała agencja TBD, San Francisco, USA.
PS
Na ścianie budynku w Warszawie pojawił się niezwykły mural, który wykorzystuje rozszerzoną rzeczywistość. Jest on częścią promocji solowej płyty polskiego producenta – Kubiego Producenta.
PS2
Marka Philip Morris postanowiła uczcić wprowadzenie na rynek pierwszych w swoim portfolio urządzeń bez dymu IQOS, w związku z czym stworzyła niezwykły mural, symbolizujący przyszłość, w której firma oferuje rozwiązania nie wpływające negatywnie na środowisko.
PS3
W kwietniu 2018 roku marka Magnum zaprezentowała kampanię, w której kształty lodów były sprytnie zintegrowane z artystycznymi reklamami zewnętrznymi.