TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Jakie upominki Polacy wręczają na Dzień Matki [BADANIE]

Jakie upominki Polacy wręczają na Dzień Matki [BADANIE]
Wspólne spędzanie czasu to najchętniej wybierany prezent z okazji Dnia Matki. Badania przedstawicieli platformy Prezentmarzeń pokazują, jak zmienił się przyzwyczajenia Polaków dotyczące wyboru upominków dla mam.
O autorze
2 min czytania 2024-05-24

Dzień Matki to okazja do wręczenia wspaniałych prezentów. W ostatnim czasie tradycyjne kwiaty czy czekoladki zastępują jednak upominki, które pozwalają… spędzić z mamą czas. Badanie portalu Prezentmarzeń pokazuje, jakie podarunki najchętniej wybierają Polacy z okazji Dnia Matki.

Raport pt. „Jak Polacy dobierają prezenty do okazji” udowadnia, że według co trzeciego Polaka najlepszym upominkiem na Dzień Matki są zabiegi w SPA. Na drugim miejscu są atrakcje uznawane za ekstremalne (skok ze spadochronem czy na bungee), a na trzecim – kreatywne i aktywne (m.in. kurs tańca).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Upominki w formie przeżyć mogą być ciekawą alternatywą dla tych standardowych, nawet z okazji Dnia Matki. Często mamy trudność w wyborze takiego prezentu, który nie będzie powieleniem poprzednich i sprawi przyjemność obdarowywanej osobie. W takich przypadkach dobrze sprawdzają się niestandardowe podarunki – między innymi w formie różnego rodzaju zajęć, zaproszeń na atrakcyjne wydarzenia czy pakietów relaksacyjnych i pielęgnacyjnych. Takich rozrywek zazwyczaj nie dostarczamy sobie na co dzień, a są przecież rzeczy, które lubimy robić niezależnie od wieku i ilości wolnego czasu – mówi Aleksandra Skimina z serwisu Prezentmarzeń.

Żeby było miło

Jak pokazują badania, większości pytanych (38%), prezenty kojarzą się z miłym gestem, który ma sprawiać obdarowywanym radość. Często pod uwagę brane są również kontekst kulturowy (19%) i symbolika podarunku (14%).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Co ważne, według ponad 1/4 ankietowanych (26%), idealny prezent powinien zaskoczyć tego, kto go otrzyma.

Ciekawa obserwacja dotyczy ceny i stopnia dopasowania prezentów przez kobiety i mężczyzn. Raport pt. „Jak Polacy dobierają prezenty do okazji” wskazuje, że panie zwykle wybierają prezenty bardziej spersonalizowane (tak uważa 31% pytanych), a za kupowanie podarunków zabierają się z wyprzedzeniem. Tymczasem panowie częściej decydują się na upominki droższe (26%) i bardziej kreatywne (21%).

Co wręczyć na baby shower czy wieczór panieński

Autorzy badania zadali ankietowanym również pytanie o to, jakie upominki wybraliby na określone okazje. Pod uwagę wzięto m.in. wieczór panieński/kawalerski, czy baby shower. Wyniki pokazują, że potencjalni Panowie Młodzi ucieszyliby się z udziału w kursie przetrwania (21%) oraz tzw. ludzkiej procy (39%). Z okazji baby shower najczęściej wskazywano się na wieczór w SPA dla kobiety w ciąży.

Zdjęcia: Raport pt. „Jak Polacy dobierają prezenty do okazji”, Prezentmarzeń

PS Najlepsze kampanie o macierzyństwie okiem branżowych mam, cz. 2

Które reklamy związane z postacią mamy zapadły w pamięć zapadły przedstawicielkom branży marketingu, które mają dzieci? Obok jakich kreacji po prostu nie możesz przejść obojętnie? Poprosiliśmy mamy z branży marketingowej, aby podzieliły się z nami swoimi ulubionymi reklamami.