Jakie upominki Polacy wręczają na Dzień Matki [BADANIE]

Jakie upominki Polacy wręczają na Dzień Matki [BADANIE]
Wspólne spędzanie czasu to najchętniej wybierany prezent z okazji Dnia Matki. Badania przedstawicieli platformy Prezentmarzeń pokazują, jak zmienił się przyzwyczajenia Polaków dotyczące wyboru upominków dla mam.
O autorze
2 min czytania 2024-05-24

Dzień Matki to okazja do wręczenia wspaniałych prezentów. W ostatnim czasie tradycyjne kwiaty czy czekoladki zastępują jednak upominki, które pozwalają… spędzić z mamą czas. Badanie portalu Prezentmarzeń pokazuje, jakie podarunki najchętniej wybierają Polacy z okazji Dnia Matki.

Raport pt. „Jak Polacy dobierają prezenty do okazji” udowadnia, że według co trzeciego Polaka najlepszym upominkiem na Dzień Matki są zabiegi w SPA. Na drugim miejscu są atrakcje uznawane za ekstremalne (skok ze spadochronem czy na bungee), a na trzecim – kreatywne i aktywne (m.in. kurs tańca).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Upominki w formie przeżyć mogą być ciekawą alternatywą dla tych standardowych, nawet z okazji Dnia Matki. Często mamy trudność w wyborze takiego prezentu, który nie będzie powieleniem poprzednich i sprawi przyjemność obdarowywanej osobie. W takich przypadkach dobrze sprawdzają się niestandardowe podarunki – między innymi w formie różnego rodzaju zajęć, zaproszeń na atrakcyjne wydarzenia czy pakietów relaksacyjnych i pielęgnacyjnych. Takich rozrywek zazwyczaj nie dostarczamy sobie na co dzień, a są przecież rzeczy, które lubimy robić niezależnie od wieku i ilości wolnego czasu – mówi Aleksandra Skimina z serwisu Prezentmarzeń.

Żeby było miło

Jak pokazują badania, większości pytanych (38%), prezenty kojarzą się z miłym gestem, który ma sprawiać obdarowywanym radość. Często pod uwagę brane są również kontekst kulturowy (19%) i symbolika podarunku (14%).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Co ważne, według ponad 1/4 ankietowanych (26%), idealny prezent powinien zaskoczyć tego, kto go otrzyma.

Ciekawa obserwacja dotyczy ceny i stopnia dopasowania prezentów przez kobiety i mężczyzn. Raport pt. „Jak Polacy dobierają prezenty do okazji” wskazuje, że panie zwykle wybierają prezenty bardziej spersonalizowane (tak uważa 31% pytanych), a za kupowanie podarunków zabierają się z wyprzedzeniem. Tymczasem panowie częściej decydują się na upominki droższe (26%) i bardziej kreatywne (21%).

Co wręczyć na baby shower czy wieczór panieński

Autorzy badania zadali ankietowanym również pytanie o to, jakie upominki wybraliby na określone okazje. Pod uwagę wzięto m.in. wieczór panieński/kawalerski, czy baby shower. Wyniki pokazują, że potencjalni Panowie Młodzi ucieszyliby się z udziału w kursie przetrwania (21%) oraz tzw. ludzkiej procy (39%). Z okazji baby shower najczęściej wskazywano się na wieczór w SPA dla kobiety w ciąży.

Zdjęcia: Raport pt. „Jak Polacy dobierają prezenty do okazji”, Prezentmarzeń

PS Najlepsze kampanie o macierzyństwie okiem branżowych mam, cz. 2

Które reklamy związane z postacią mamy zapadły w pamięć zapadły przedstawicielkom branży marketingu, które mają dzieci? Obok jakich kreacji po prostu nie możesz przejść obojętnie? Poprosiliśmy mamy z branży marketingowej, aby podzieliły się z nami swoimi ulubionymi reklamami.